به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۱۵ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب : ۱۳۴۶۹۰

پسران رتبه‌های تک‌رقمی کنکور را درو کردند

گروه جامعه: نتیجه کنکور سراسری سال 96 اعلام شد و سازمان سنجش اسامی برگزیدگان کنکور در گروه‌های مختلف آموزشی را اعلام کرد.
براساس نتایج اعلام شده از مجموع ۳۶ داوطلب برتر کنکور سال ۱۳۹۶ ۲۸ نفر پسر هستند و ۸ نفر دختر. در گروه علوم ریاضی و فنی تمامی ۱۰ داوطلب اول پسران هستند و نفر اول در این گروه صابر دین‌پژوه از استان تبریز است. در میان ۱۰ داوطلب برتر گروه تجربی تنها نام یک دختر به چشم می‌آید و باقی نفرات برتر را پسران تشکیل می‌دهند که نفر اول در گروه امیرحسین قاسمی نژاد از شهر سیرجان است. در گروه علوم انسانی تعداد دختران در نفرات اول تا دهم بیشتر است و شاهد حضور ۴ دختر و ۶ پسر هستیم. نفر اول در گروه علوم انسانی عرفان میران زاده از تهران است.در گروه زبان‌های خارجی یکی از شگفتی‌های کنکور رخ داده که براساس آن امیرحسین قویدل از شهر تبریز و نفر دوم در گروه علوم تجربی، حایز رتبه سوم در گروه‌زبان‌های خارجی شده است که می توان او را پدیده کنکور امسال دانست.

در گروه آزمایشی هنر هر سه نفر برگزیده را دختران تشکیل می‌دهند، که در این گروه سما معیری از تهران نفر نخست است. 
درباره با پراکندگی جغرافیایی نفرات برتر نیز از میان ۳۶ داوطلب برتر ۱۷ نفر از تهران هستند، ۴ نفر از تبریز و ۴ نفر از یزد هستند. 
این اتفاق در شرایطی است که در کنکور سراسری سال گذشته از مجموع ۳۶ داوطلب برگزیده، ۲۱ نفر تهران بودند و یزدی‌ها سهمی در نفرات نخست نداشتند و حالا در کنکور ۹۶ با ۴ داوطلب سهم خود را پس گرفتند. 
همچنین در کنکور امسال ۲۸ نفر از نفرات برگزیده پسران هستند که این رقم در سال گذشته ۲۶ نفر بود که نشان می‌دهد پسران بازهم رتبه‌های نخست در کنکور را درو کردند.
 
نتایج اولیه کنکور سراسری 96، اعلام شد
 
نتایج اولیه کنکور سراسری 96، اعلام شد
 
 
نتایج اولیه کنکور سراسری 96، اعلام شد
 
نتایج اولیه کنکور سراسری 96، اعلام شد
 
جزئیات نتایج کنکور سراسری 96  
رییس سازمان سنجش گفت: آمار برگزاری یه یک میلیون و ۸۴هزار نفر رسیده است.  خدایی  رییس سازمان سنجش در نشست خبری رییس سازمان سنجش یادآور خدایی رییس سازمان، حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش صبح امروز در محل این سازمان برگزار شد.عنوان کرد: مثل همه آزمون ها آمار و ارقامی وجود دارد ۹۳۰هزار نفر ثبت نام کردند که ۵۹درصد خانم و ۴۱درقد آقا بودند.  خدایی عنوان کرد: مثل همه آزمون ها آمار و ارقامی وجود دارد  که امسال ۹۳۰هزار نفر ثبت نام کردند که ۵۹درصد خانم و ۴۱ درصد آقا بودند. وی افزود: آمار برگزاری یه یک میلیون و ۸۴هزار نفر رسیده است.