به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۱۵ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب : ۱۳۴۷۱۴

نامه به‌‌ رییس‌جمهور در باره حصر

گروه سیاسی: شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در نامه ای از رییس جمهور خواست تا «رییس‌جمهور تمام مساعی خود را برای پایان دادن به‌حصر به‌کار‌ گیرد.» متن کامل این نامه به این شرح است:

جناب آقای دکتر حسن روحانی
رییس‌ محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و آرزوی توفیق روزافزون برای آن‌جناب و کلیه خدمتگزاران جمهوری اسلامی، حزب اعتماد ملی بر خود لازم می‌داند که بعد‌ از تنفیذ‌ حکم ریاست‌جمهوری‌ و مراسم تحلیف شما، نکات مهمی را به‌استحضار ‌حضرت‌عالی برساند.
۱. خدای‌ را شاکریم که رهنمودهای‌ حکیمانه امام خمینی (ره) رهبر فقید انقلاب اسلامی، بر نفی استبداد و حکومت فردی و میزان بودن رای ملت توسط مجلس خبرگان قانون اساسی متشکل از ده‌ها فقیه‌ نامدار و رجال‌ سیاسی کشور‌ به‌قانون تبدیل شد و در مقدمه قانون اساسی آمد: «حکومت از دیدگاه اسلام، برخاسته از موضع طبقاتی و سلطه‌گری فردی یا گروهی نیست، بلکه تبلور آرمان سیاسی ملتی هم‌کیش و هم‌فکر است که به‌خود سازمان می‌دهد تا در روند تحول فکری و عقیدتی، راه خود را به‌سوی هدف نهایی (حرکت به‌سوی الله)‏ بگشاید.» و در اصل ششم قانون اساسی تصریح شد: «در جمهوری‌ اسلامی‌ ايران، امور كشور بايد به‌اتكای‌ آرای‌ عمومی‌ اداره شود.»
۲. بر این اساس، حکومت در نظام جمهوری اسلامی، نمایندگی و وکالت از جانب ملت‌ و در واقع تجلی اراده ملی است و باید بکوشد که در چارچوب مطالبات ملت سیاستگذاری و عمل کند.
۳. حضرت‌عالی یک‌بار در سال ۱۳۹۲ و بار دیگر در سال ۱۳۹۶، سوگند یاد کرده‌اید که «پاسدار قانون‌ اساسی باشید و از آزادی‏ و حرمت‏ اشخاص‏ و حقوقی‏ که‏ قانون‏ اساسی‏ برای‏ ملت‏ شناخته‏ است‏، حمایت‏ کنید.»
۴. همان‌طور که مستحضرید سه تن از شخصیت‌های برجسته جمهوری‌ اسلامی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی کروبی معروف به‌شیخ انقلاب، امیرالحاج و حبیب‌ امام خمینی و رییس‌ دو دو دوره مجلس شورای اسلامی و مهندس میرحسین موسوی معروف به‌نخست‌‌وزیر امام خمینی و خانم دکتر زهرا رهنورد از ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۸۹ در حصر به‌سر می‌برند و از بسیاری‌ از‌ حقوق شهروندی و اسلامی خود محروم‌اند!
۵. شما در دو انتخابات سال‌های‌ ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ با سفر به‌اقصی‌‌نقاط کشور از نزدیک صدای اقشار گسترده ملت را شنیدید و دریافتید‌ که قضیه رفع حصر در صدر مطالبات ملت و مطالبه‌ای ملی است که در همه تجمعات مردمی آن را فریاد می‌زنند‌.
۶. شما در مواجهه با این مطالبه ملی‌، بارها به‌ملت وعده رفع‌ حصر‌ را داده‌اید و مردم‌ نیز براساس همین وعده‌ها به‌شما رای داده‌اند و در واقع، رفع حصر، نوعی شرط ضمن عقد و وفای به‌آن واجب شرعی و ذی‌مدخل در صحت و نفوذ آن است.
۷. خدای را شاکریم که بعد از گذشت حدود ۷ سال از حصر سه شخصیت برجسته انقلاب، هم خود محصوران‌ گرامی و هم حامیان آنان اثبات کرده‌اند که دغدغه‌ای جز اعتلای جمهوری اسلامی ندارند و برخلاف برخی‌ متهمان به‌فساد که در قبال بازداشت چند روزه، علنا‌ خواستار سرنگونی جمهوری اسلامی شدند، همواره بر ضرورت تلاش برای استحکام نظام جمهوری اسلامی تاکید و از مردم دعوت کرده‌اند‌ که مطالبات خود را از طریق‌ صندوق‌های رای، به‌‌استحضار مقام معظم رهبری‌ و مسوولان نظام برسانند.
به‌یقین، این روش در نوع خود بی‌نظیر و حاکی از وفاداری محصوران عزیز و حامیان آنان به‌آرمان‌های انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی و قانون اساسی است.
۸. همان‌طور که مستحضرید امروز، منطقه غرب آسیا در وضعیت‌ خاصی قرار گرفته است و قدرت‌های سلطه‌جو می‌کوشند که بعد از موفقیت بزرگ برجام، روز به‌روز دشمنان ایران را تقویت و ایران را تضعیف کنند تا ایران نتواند از فرصت‌هایی که برجام پیش روی کشور قرار داده است استفاده لازم را ببرد و با تشدید اختلافات درونی، زمینه شکست دولت و ملت را فراهم و سیاست فشار از بیرون و فروپاشی از درون را در باره جمهوری اسلامی عملی کنند.
۹. بدون تردید در این موقعیت حساس، ما بیش از پیش به‌همبستگی ملی نیاز داریم تا بتوانیم در برابر سیاست‌های استعماری قدرت‌های سلطه‌جو بایستیم و سیاست «حکمت، عزت‌ و مصلحت» جمهوری اسلامی را به‌منصه ظهور برسانیم.
۱۰. بر این اساس، حزب اعتماد ملی هم‌صدا با ده‌ها میلیون نفر از ملت ایران که وفاداری خود به‌ جمهوری اسلامی را در مقام عمل اثبات کرده‌اند مصرانه از شما می‌خواهد‌ که تمامی مساعی خود را برای پایان دادن به‌حصری که هیچ فایده‌ای برای کشور جز سوء‌استفاده دشمنان و محکومیت جمهوری اسلامی به‌نقض حقوق بشر و ناراحتی‌ ده‌ها میلیون نفر‌ از شهروندان ایران ندارد به‌کار‌ گیرید.
بدون تردید درخواست جدی شما به‌عنوان نماینده‌ مستقیم‌ ملت از مقام معظم رهبری، رد نخواهد شد و معظم له با لحاظ مصالح جمهوری اسلامی، دستور رفع حصر را صادر خواهند کرد.
والسلام علی من یخدم الحق لذات الحق و یسعی لاقامة القسط والعدل.