کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکنش ظریف به سلفی نمایندگان

16 مرداد 1396 ساعت 15:57

گروه سیاسی: وزیر امورخارجه گفت: در مراسم تحلیف چند رئیس مجلس به دنبال گرفتن تصویر سلفی با بنده بودند، آن یک پیام را منتقل می کرد و تصاویر دیگری که از آن مراسم دیدید هم یک پیام دیگر منتقل می‌کرد.


محمد جواد ظریف در مراسم تقدیر از خبرنگاران ضمن تبریک این روز به اصحاب رسانه اظهارداشت: امروز نقش رسانه ها بسیار مهم است و می‌تواند منجر به اتفاقات بزرگی شود؛ لذا اهمیت خبرنگار و رسانه در عصر امروز بسیار حائز اهمیت است. خبرنگار در میان عکس ها و خبر ها آنهایی را انتخاب می‌کند که از نظر او می تواند بیانگر بهتری از واقعیات باشد و این یک تصمیم موثر در قدرت سازی است و باید پذیرفت که قدرت مبنایی قدرتی است که خبرنگاران دارند.


ظریف ادامه دارد: امروز دیگر قدرت صرفا نظامی نیست و ابزارهای آن متفاوت است و کسانی که می‌توانند تولید فکر و محتوا و تصویر داشته باشند صاحب قدرت هستند و باید اصحاب رسانه به قدرت خود ایمان آورند و بدانند قدرت مسئولیت می آورد. وی ادامه داد: در روز تحلیف آقای روحانی خبرنگاران دیدند که چند رئیس مجلس به دنبال گرفتن تصویر سلفی با بنده بودند، آن یک پیام را منتقل می کرد و تصاویر دیگری که از آن مراسم دیدید هم یک پیام دیگر منتقل میکرد و این اهمیت کار رسانه است.

ظریف تصریح کرد: بحث اول این بود که رسانه قدرتمند بوده و هر کس می تواند قدرتمندترین فرد جهان باشد، اگر پیام درست تولید شود حتی اگر یک شهروند خبرنگار باشد می تواند انتشاری غیرقابل کنترل داشته باشد. وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اتفاقا مهم این است که احساسات هم جهانی شده است و قدرت های جنگ طلب به دنبال یک حرکت برق آسا هستند، چرا که احساسات جهانی نمی گذارد جنگ ها فرسایشی و طولانی شود و این به دلیل فشار احساسات جهانی است.

وی افزود: واقعیت دوم این است که نمی توانید مخاطب خود را انتخاب کنید، هر مطلبی به محض نشر آن تمام دنیا متوجه خواهند شد و مخاطب خاصی نداریم. چه مخاطب عقیدتی، اجتماعی و یا جغرافیایی و این یعنی غیرقابل کنترل بودن انتخاب مخاطب و سنگینی مسولیت اهل رسانه و مسولین. ظریف گفت: کلام، امروز قدرت است و باید باور کنیم که محدودیت ناپذیر است و هیچ محدودیتی برای یک اقدام و سخنرانی وجود ندارد. شرایطی که به واقع هزینه های سنگینی برای شکل دادن آن متحمل میشویم.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: امروز بیشترین هزینه در روابط عمومی برای تولید پیام است. برخی از دوستان و همسایگان ما هزینه های گزافی برای انتشار و تولید پیام های خاص خود در رسانه ها دارند. وی بیان داشت: باید حساسیت و هشیاری در تولید پیام داشته باشیم و نیاز دارد ما به طور کامل با یکدیگر هماهنگ باشیم تا منافع ملی را بیشتر تامین کنیم و دوستان رسانه ای را در جریان امور و مسائل جاری قرار دهیم و البته این با چارچوب های مشخص شده و ملاحظاتی صورت می گیرد که به نظر ما باید با کمترین میزان از ملاحظات باشد. ظریف در پایان خاطرنشان کرد: ما قدرت خود را از مردم می گیریم و باید در خدمت ولی نعمتان خود باشیم تا زمانی که شب بر بالین می گذاریم آن روز بدانیم به ولی نعمتان خود خدمت کرده ایم.


کد مطلب: 134768

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/134768/واکنش-ظریف-سلفی-نمایندگان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir