کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مطهری: خدا به همه ما انصاف بدهد

16 مرداد 1396 ساعت 21:27


گروه سیاسی: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی برخی حاشیه‌سازی‌ها درباره عکس گرفتن تعدادی از نمایندگان با موگرینی در حاشیه مراسم تحلیف را غیرمنصفانه خواند و گفت: کجای مذاکره و عکس گرفتن با یک بانوی مسئول اروپایی که پوشش اسلامی را بهتر از بسیاری از بانوان ما رعایت کرده غرب‌زدگی است؟

 
علی مطهری در یادداشتی که آن را در اختیار ایسنا قرار داد درباره حاشیه‌سازی در مورد سلفی برخی نمایندگان با موگرینی در مجلس نوشت: « درباره عکس گرفتن چند تن از نمایندگان با خانم موگرینی مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا چند نکته قابل ذکر است: در دو روز گذشته از این قضیه استفاده سیاسی شد و بیش از آن‌که به واقعیت آن پرداخته شود به تحقیر و سرزنش رقیب سیاسی پرداخته شد. این‌که چند تن از نمایندگان اصلاح‌طلب و اصولگرا به دلیل مواضع معقول خانم موگرینی در حمایت از برجام، بعد از تمام شدن جلسه رسمی تحلیف رئیس‌جمهور چند جمله‌ای با او سخن گفته و با او عکس گرفتند حادثه‌ای نبود که مستحق این همه نکوهش باشد. البته نحوه سلفی گرفتن یکی از نمایندگان خوشایند نبود که او هم عذرخواهی کرد.
 
برخی این موضوع را به اشتیاق و ولع نمایندگان برای عکس گرفتن با یک بانوی اروپایی و ایتالیایی تنزل دادند و در واقع نگاه جنسی به موضوع داشتند. شاید قیاس به نفس فرموده باشند. شاید اگر به جای خانم موگرینی، خانم اشتون نماینده سابق اتحادیه اروپا که مسن‌تر بود و یا آقای سولانا مسوول اسبق این اتحادیه حضور داشتند این افراد این‌گونه قضاوت نمی‌کردند. در روز تحلیف راه ورود نمایندگان به بخش مهمانان خارجی بسته بود و همین امر باعث تجمع آن‌ها پشت ردیف مهمانان خارجی و دشواری ارتباطشان با آن‌ها بود، به طوری که احساس می‌شد که گویی برخی نمایندگان اشتیاق خاصی برای مذاکره با مهمانان دارند در حالی‌ که اگر راه باز بود آن‌ها نیز مانند مهمانان داخلی با شخصیت‌های مورد نظرشان مذاکره می‌کردند و احیانا عکس یادگاری می‌گرفتند و عجیب به نظر نمی‌رسید.

در مورد جناب آقای علیرضا رحیمی نماینده فهیم و شجاع تهران و آزاده قهرمان در برخی رسانه‌ها ظلم فاحشی رخ داد و آن این بود که گفتند همان کسی که در دوره اسارت در عراق آنگونه درباره حجاب و پوشش اسلامی سخن گفت که به خبرنگار زن هندی خطاب کرد« ای زن به تو از فاطمه این گونه خطاب است/ ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است» حالا در تلاش است که با یک زن اروپایی عکس بگیرد، پس از آرمان‌های خود عدول کرده است! معلوم نیست این استنتاج از کجا پیدا شده و چه تعارضی میان اعتقاد راسخ به پوشش اسلامی و عکس گرفتن با خانم موگرینی وجود دارد. افتخارات بزرگ مان را نباید این‌گونه حراج کنیم. برخی نیز این اقدام را حاکی از غرب زدگی دانستند در حالی‌که هیچ ارتباطی بین این دو وجود ندارد. کجای مذاکره و حتی عکس گرفتن با یک بانوی اروپایی که پوشش اسلامی را بهتر از بسیاری از بانوان ما رعایت کرده است غرب زدگی است؟ از خدا می خواهم که به همه ما انصاف بدهد.»


کد مطلب: 134776

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/134776/مطهری-خدا-همه-انصاف-بدهد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir