به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۱۸ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۱۳۴۸۶۱

«کابینه 80 میلیونی» یک شوخی است

«کابینه 80 میلیونی» یک شوخی است
روزنامه بهار: تقریبا نام همه آن افرادی که شنیده می‌شد در کابینه دوازدهم خواهند بود در فهرست ارسالی از پاستور به بهارستان دیده می‌شود. همه آن افرادی که حامیان پرشور روحانی نسبت به شنیدن نام برخی از آن‌ها دچار دلواپسی شده بودند و در فضای مجازی تلاش کردند با یادآوری خواسته هایشان با تعبیر «کابینه 24میلیونی» اعتراضشان را به گوش رییس جمهور روحانی و تیم اعتدالی نزدیک به او برسانند.حسام الدین آشنا در واکنش به این اعتراضات از «کابینه 80میلیونی» سخن گفت و این نکته را به همگان یادآوری کرد که حسن روحانی مدیون یک یک مردم ایران است نه یک قشر و گروه خاص.نگرانی آقای مشاور از سهم خواهی برخی کاملا به جا بود و واقعا این افراد باید این توهم را که منتخب اکثریت مدیون آن هاست از سر خود خارج کنند اما پرسش اساسی این است کابینه‌ای که امروز معرفی شد کابینه چند میلیونی بود؟ 80 میلیونی؟ 24میلیونی؟ یا خیلی خیلی کمتر از این حرف‌ها؟

 «کابینه 80 میلیونی» به معنای واقعی اش یک شوخی است و اساسا هیچ اَبَر انسانی هم نمی‌تواند کابینه اش را به گونه‌ای انتخاب کند که 80 میلیون جمعیت ایران راضی شوند، حتی کابینه 24میلیونی هم نشدنی است زیرا طیف رنگین کمانی رای دهنده به روحانی از اصولگرایان معتدل تا اصلاح طلبان میانه‌رو، از اعتدالیون تا تندروهای اصلاح طلب و حتی افرادی که آن چنان هم دلبستگی به نظام سیاسی مستقر و این دو جریان سیاسی ندارند تشکیل شده بود و به طور طبیعی امکان راضی کردن همه این‌ها وجود ندارد اما سوال و ابهام بزرگ اینجاست که آیا این کابینه، کابینه شخص روحانی است؟ به بیان ساده‌تر کابینه80میلیونی نخواستیم، کابینه24 میلیونی هم، این کابینه، کابینه یک نفره است؟

آیا شنیده‌ها در خصوص اینکه کابینه دوازدهم، تحت فشارهای گوناگون بسته شده است صحت دارد؟ در زمانی که فرجی دانا از سوی مجلس کنار گذاشته شد و روحانی قصد داشت توفیقی را جایگزین او کند در یک سخنرانی عمومی اعلام کرد که «از یمین و یسار فشار آوردند که توفیقی را معرفی نکن» . آیا کابینه دوازدهم هم حاصل فشارهای «از یمین و یسار» است و بازوی روحانی حتی با رای حدود شصت درصد مردم ایران هم توان چینش کابینه‌ای مطابق میل و سلیقه خود و همچنین خواست اکثریت را ندارد؟اگر می‌خواهیم مردم از منتخب خود و پشتیبان این منتخب که میان انواع محدودیت‌ها با یک ویدئوی چند دقیقه‌ای فضای انتخابات را دگرگون می‌کند ناامید نشوند و صندوق رای را به عنوان مهمترین و بهترین مسیر برای اصلاح امور کنار نگذارند می‌بایست به این پرسش‌ها و ابهامات به صریح‌ترین شکل ممکن پاسخ داد. سکوت و سخنان کنایه آمیز رییس جمهور دیگر به هیچ وجه نمی‌تواند پاسخگوی این ابهامات باشد.

در نهایت اینکه کابینه دوازدهم دستپخت هر فردی که باشد به نام حسن روحانی تمام خواهد شد. او منتخب اکثریت بوده است و اگر در برابر برخی فشارها کوتاه آمده است مقصر خود اوست و باید پاسخگوی این موضوع باشد، اگر هم تمام گزینه‌های پیشنهادی کابینه دوازدهم خواست و سلیقه روحانی هستند خوب است ایشان درباره نسبت برخی از این افراد با آن وعده هایی که به مردم در ایام انتخابات داده‌اند توضیحاتی را ارائه کنند.

اعتدالگرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۵/۱۸ ۱۲:۰۶
روحانی باید خودش تصمیم بگیره و دخالت اصلاح طلبان رو در امور کشور محدود کنه.. (355039)
۱۳۹۶/۰۵/۱۸ ۱۳:۰۳
انشاا...کابینه جوان متخصص و اصلاح طلبان معتدل در1400 اگر خدا بخواهد و احزاب اصلی و موثر اصلاح طلبان متحد بمانند وکاندیدای واحد داشته باشند (355040)
توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۵/۱۸ ۱۳:۰۶
اگر 1400 اصلاح طلبان با نفرات بنام ومعتدل وقابل تایید واردانتخابات شوند ورای بیاورند همه کابینه از جوانترها فراجنسیتی و فراقومیتی و بوی کابینه ملی خواهد داد
عارف- پزشکیان-زنگنه -ظریف -مطهری و جهانگیری میتوانند مطرح باشند (355041)
۱۳۹۶/۰۵/۱۸ ۱۸:۵۵
اینها نه رأی آورند و نه واقعا اصلاح طلب
فقط سید حسن عزیز (355049)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۵/۱۸ ۱۳:۵۴
آيا فقط با كابينه 80 ميليوني باشد و نبايد شوراي نگهبان، خبرگان و . . . 80 ميليوني باشد؟؟!!!!!!!!! (355042)
هوادار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۵/۱۸ ۱۹:۰۱
با سلام آقای روحانی در زمان انتخابات وعده های بسیار خوب و زیبایی به طرفدارن خود دادند آیا کسانیکه به آقای روحانی رای داده اند به چینش این کابینه راضی اند. (355051)
معلم دبیری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۵/۱۸ ۲۰:۳۰
بنظرمن معلم فرهنگیان نظر مساعدی نسبت به بطحایی ندارند اون زمان فانی بارهها از مطالبات معلمان گفت اما وعدهها عملی نشد و هنوز هم حق التدریس دبیران پرداخت نشده (355053)