به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۱۸ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۱۳۴۸۷۸

کاهش دما در برخی نقاط کشور

گروه جامعه: مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از کاهش ۲ تا ۶ درجه‌ای دما در سواحل خزر و شمال شرق کشور طی روزهای آینده خبر داد.
احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، امروز (چهارشنبه ۱۸ مرداد)، در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی همراه با ماندگاری هوای گرم پیش‌بینی می‌شود.  وی افزود: ازبعدازظهر روز پنجشنبه (۱۹ مرداد) با نفوذ جریان‌های خنک شمالی در شمال غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر و روزجمعه(۲۰ مرداد) در شمال شرق کشور کاهش ۲ تا ۶ درجه دما رخ خواهد داد. این وضعیت بعدازظهر روز پنجشنبه با وزش باد، افزایش ابر و بارش پراکنده در بخش‌های شمالی استان‌های آذربایجان شرقی وغربی، اردبیل و رگبار و رعد و برق در گیلان و مازندران همراه خواهد بود.  مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: در روز جمعه (۲۰ مرداد) در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و مناطقی از گیلان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی ابرناکی، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
 
به گفته وظیفه، بعدازظهر روز پنجشنبه در مناطقی از جنوب شرق کشور در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده باران دور ازانتظار نیست. امروز نیز در نوار شرقی کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل گاهی با گرد و خاک همراه خواهد بود. همچنین روزهای پنجشنبه وجمعه بر شدت وزش باد و گرد و خاک در این منطقه افزوده می‌شود.  وی افزود: دریای خزر در روز جمعه مواج خواهد بود.  مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: تهران در روز پنجشنبه (۱۹ مرداد)، صاف در بعدازظهر نیمه ابری، گاهی همراه وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۶ و ۲۴ درجه سانتیگراد و در روز جمعه (۲۰ مرداد)، کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۶ و ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.