به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۱۹ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۱۳۴۹۲۲
انتقاد مک‌کین از تهدیدهای توخالی ترامپ

آمریکا: ایران به روح برجام پایبند نبوده است

گروه بین‌الملل: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری این وزارتخانه ادعای دولت آمریکا را تکرار کرد و گفت ایران به روح برجام پایبند نبوده است.
آمریکا: ایران به روح برجام پایبند نبوده است
هدر نائورت ضمن رد کردن پرسش خبرنگاری که گفته بود دولت آمریکا به دنبال برچیدن برجام است گفت: ما چنین چیزی را نگفته ایم. هدر نائورت با اشاره به اینکه قرار بود برجام باعث تقویت صلح و امنیت بین الملل شود افزود که در این زمینه شکاف وجود دارد. وی ادعا کرد: این نگرانی برای ما وجود دارد ، چون(برجام) فعالیت های بی ثبات کننده ایران را مد نظر قرار نداده است.
 
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص تحولات اخیر کره شمالی و تنش ها با این کشور گفت: آمریکا و کشورهای جهان کره شمالی را به خاطر فعالیت های بی ثبات کننده اش محکوم می کنند. هدر نائورت خاطر نشان کرد: کره شمالی صرفاً طی یک ماه دو آزمایش موشکی انجام داده است و این مساله نه تنها برای ما بلکه برای همه جهانیان نگران کننده است.
 
وی تصریح کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای حفظ امنیت ملی آمریکا بیشترین فشار را بر کره شمالی وارد می کند. سخنان اخیر رئیس جمهور پیامی قوی برای کره شمالی بود که متناسب با زبانی بود که کره شمالی درک می کند. وی افزود: رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا به جهت اتخاذ موضع در قبال پیونگ یانگ به صورت دائم با یکدیگر در ارتباط هستند و هماهنگی های لازم را به عمل می آورند.
 
ترامپ: آمریکا در حال حاضر قوی‌ترین زرادخانه اتمی را دارد

ترامپ
رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی تأکید کرد: اولین دستور من به عنوان رئیس جمهور مدرن‌سازی و به روز رسانی زرادخانه اتمی آمریکا بود که در حال حاضر نسبت به هر وقت دیگری قوی‌تر است و واشنگتن هرگز اجازه نخواهد داد هیچ کشوری از قدرت آمریکا پیشی بگیرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت: امیدوارم آمریکا هرگز مجبور به استفاده از تسلیحات اتمی‌اش نشود. اولین دستور من به عنوان رئیس جمهور مدرن‌سازی و به روز رسانی زرادخانه اتمی‌مان بود. در حال حاضر زرادخانه ما نسبت به هر وقت دیگری قدرتمندتر است.
این اظهارات به دنبال دعوای لفظی میان واشنگتن و پیونگ یانگ مطرح شد. ترامپ پیش‌تر به واشنگتن هشدارداده بود که هر گونه تهدید علیه آمریکا با یک اقدام بی‌رحمانه مواجه خواهد شد.

انتقاد مک‌کین از تهدیدهای توخالی ترامپ: رهبران بزرگ وقتی تهدید می‌کنند که آماده عمل باشند
مک کین
سناتور جمهوری‌خواه و رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا ضمن هشدار به رئیس جمهورکشورش نسبت به اینکه به سرانجام رساندن تهدیدات توخالی کار دشواری است، اذعان کرد: تشدید بن‌بست اتمی میان کره شمالی و آمریکا بسیار جدی است.
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه و رئیس کمیته خدمات نیروهای مسلح سنا گفت: باید مطمئن باشید می‌توانید کاری را که می‌گویید انجام دهید. به نظر من این نوع لفاظی‌ها کمکی نخواهد کرد.
هشدار مک‌کین نسبت به داشتن رفتار محتاطانه با دولت غیرقابل پیش‌بینی کره شمالی پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به پیونگ یانگ هشدار داد هر گونه تهدید نسبت به خاک آمریکا با "خشم و آتش" مواجه می‌شود.
مک‌کین که یکی از منتقدان صریح ترامپ است، گفت: رهبران بزرگی که من تاکنون دیده‌ام تهدید نمی‌کنند مگر آنکه آماده عمل باشند و مطمئن نیستم که ترامپ در حال حاضر آماده عمل باشد. این نوع لفاظی‌های ترامپ تنها باعث می‌شود که این دو دشمن تاریخی وارد جنگ شوند و من از ترامپ می‌خواهم تا سیاست خارجه تئودور روزولت، رئیس جمهور سابق آمریکا را پیش بگیرد.
وی افزود: به زبان دیگر همان طور که روزولت می‌گفت بزرگان دست به عصا راه می‌روند و به نظر من این سیاستی است که باید دولت ترامپ پیش بگیرد چرا که تمام کارهایی که الان انجام می‌دهد تنها باعث می‌شود که ما به یک رویارویی جدی نزدیک شویم که به نظر من بسیار جدی است. مک‌کین در ادامه گفت: در حال حاضر ما حتی با فردی همانند جوزف استالین که برای خشونت‌های خود یک منطق مشخص داشت طرف نیستیم. ما با کیم جونگ اون رهبر غیرقابل پیش‌بینی کره شمالی طرف هستیم.
 
طرح حمله به پایگاه آمریکایی، هفته آینده روی میز «اون»
پس از تهدید موشکی کره شمالی علیه آمریکا به هدف قرار دادن جزیره گوام ، بحران بین واشنگتن و پیونگ یانگ تشدید شده است و خبرگزاری دولتی کره‌شمالی اعلام کرد، این کشور طرح تکمیل شده حمله موشکی به پایگاه آمریکا در گوام را تا اواسط ماه اوت (حدود یک هفته دیگر) آماده و برای اتخاذ تصمیم لازم به رهبر این کشور ارجاع خواهد داد.
به گزارش رویترز، پیونگ‌یانگ اعلام کرد، تا اواسط ماه میلادی جاری طرح شلیک چهار موشک میان‌برد به سمت قلمروی آمریکا در گوام را تکمیل و برای تصمیم‌گیری در خصوص اجرای این طرح، به کیم‌ جونگ اون، رهبر کره‌شمالی ارائه خواهد کرد.
در گزارشی که از سوی خبرگزاری دولتی کره‌شمالی منتشر شد، به نقل از کیم راک گیوم، فرمانده نیروهای راهبردی این کشور آمده است: موشک‌های هواسونگ-۱۲ ارتش با عبور از آسمان شیمان، هیروشیما و کوچی ژاپن، با طی مسافت ۳۳۵۶.۷ کیلومتری در مدت ۱۰۶۵ ثانیه به مناطق آبی در ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری گوام اصابت خواهد کرد. کره‌شمالی اعلام کرد، اظهارات دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا در خصوص تهدید پیونگ‌یانگ به "خشم و آتش" اراجیف بوده است.
فرمانده نیروهای راهبردی ارتش کره‌شمالی اعلام کرد، مذاکره با ترامپ به عنوان فردی که فاقد عقلانیت است، ممکن نیست و تنها زور مطلق می‌تواند بر او موثر افتد.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا پیش از این به کره شمالی هشدار داده بود، از در نظر گرفتن هرگونه اقدامی که منجر به "پایان رژیم و از بین رفتن مردم این کشور" شود، خودداری کند. اظهارات وزیر دفاع آمریکا پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ اعلام کرد، واشنگتن تهدیدهای کره‌شمالی را با خشم و آتش پاسخ خواهد داد.
وزیر دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: کره شمالی باید این مسیر را انتخاب کند که به منزوی کردن خود پایان بخشد و تلاش‌های خود به دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را کنار بگذارد. اقدامات کره‌شمالی در آینده با پاسخ ما مواجه خواهد شد و این کشور هر رقابت تسلیحاتی یا مناقشه‌ای را که آغاز کند، خواهد باخت.
کره‌شمالی روز چهارشنبه اعلام کرده بود، به دنبال هدف قرار دادن مناطقی در نزدیکی تاسیسات نظامی استراتژیک آمریکا در جزیره گوام در اقیانوس آرام با موشک‌های بالستیک میان‌برد است.
یک سخنگوی ارتش کره‌شمالی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، این حمله در هر زمانی که کیم جونگ اون، رهبر این کشور تصمیم مربوطه را اتخاذ کند، عملی خواهد شد. یک سخنگوی دیگر نظامی کره شمالی اعلام کرد، در صورتی که آمریکا هرگونه حرکت تحریک‌آمیزی از خود نشان دهد، پیونگ‌یانگ دست به عملیات‌های پیشگیرانه خواهد زد.
چندی پیش واشنگتن پست به نقل از مقام‌های اطلاعاتی آمریکا گزارش داد، پیونگ‌یانگ یک کلاهک اتمی کوچک که در موشک‌هایش قابل نصب بوده، تولید کرده است. این بدان معنی است که کره شمالی با سرعتی فراتر از انتظار درحال توسعه‌های سلاح‌های اتمی با قابلیت رسیدن به آمریکا بوده است.
به گزارش ایسنا، آمریکا در قلمروی خود در گوام مجموعه‌ای نظامی تحت عنوان «منطقه مشترک جزایر ماریانا» در اختیار دارد که متشکل از پایگاه‌های هوایی و دریایی است.