به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۲۰ ساعت ۰۰:۰۸
کد مطلب : ۱۳۴۹۳۳
نفت 0 - پرسپولیس 3

سومین پیروزی پیاپی سرخپوشان پایتخت

گروه ورزشی: سرخپوشان با دو گل مهدی طارمی و تک گل فرشاد احمدزاده 9 امتیازی شدند و صدرجدول لیگ را از آن خود کردند.
سومین پیروزی پیاپی سرخپوشان پایتخت
به گزارش "ورزش‌سه"، برای پرسپولیس بعد از مقاومت یک نیمه ای نفت، مهدی طارمی(46و87) و فرشاد احمدزاده(59) گل زدند تا سرخپوشان نهمین امتیاز فصل را نیز به حساب خود واریز کنند.
 
هفته سوم لیگ هفدهم، پنجشنبه 19/05/96، ساعت20:45
ورزشگاه تختی تهران - تماشاگر: حدود 25 هزار نفر
 
 
داور:    علیرضا فغانی
کمک ها: رضا سخندان، علی دودانگه
کارت زرد
محسن مسلمان (38) از پرسپولیس مهدی طارمی (78) از پرسپولیس
 
 
نفت تهران
میلاد فراهانی، هاشم بیگ زاده(80 حسین جعفری)، محسن بنگر، احمد ال نعمه، فرید محمدی زاده، علی زینالی، علی عزتی، فرشاد هاشمی(72 سامان آقازمانی)، امیر احمد کامدار، مجتبی حقدوست(53 سیدحسین حسینی)، عیسی ال کثیر.
سرمربی: حمید درخشان
 
پرسپولیس
علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، صادق محرمی، کمال کامیابی نیا، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان، وحید امیری(84 سامک نعمتی)، علی علیپور(70 گادوین منشا)، مهدی طارمی(89 حمیدرضا طاهرخانی).
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ 
 
 
شرح بازی
بازی درگیرانه و فیزیکی نفت تهران با اینکه پرسپولیس را برای اولین بار در این فصل در نیمه اول ناکام گذاشت اما در نیمه دوم پرسپولیس توانست به شرایط ایده آل برگشته و سه بار دروازه تیم نفت را باز کند.
نفت تهران و پرسپولیس امشب و در حضور 25 هزار تماشاگری که اکثریت آنها پرسپولیسی بودند در ورزشگاه تختی تهران به مصاف هم رفتند. نفت تهران که در دو هفته ابتدایی خوب نتیجه گرفته بود قصد داشت با متوقف کردن مدافع عنوان قهرمانی به روند مثبتش در لیگ امسال ادامه دهد اما نمایش خوب پرسپولیسی ها باعث شد تا نفت اولین شکست سنگین فصلش را تجربه کند.
برانکو ایوانکوویچ همانطور که پیش از این بازی گفته بود تیمش را با هدف برد و پیروزی به مصاف نفت تهران فرستاده بود اما دوندگی بالا و بازی خوب نفتی ها در نیمه اول عملا برنامه های برانکو را به هم ریخت به طوری که این تیم نتوانست دروازه نفت را در نیمه اول باز کند. دوتیم در نیمه اول فرصت های مناسبی هم به دست آوردند اما طارمی و احمدزاده برای پرسپولیس و عیسی آل کثیر برای نفت چند موقعیت خوب را از دست دادند تا کار پرسپولیس برای رسیدن به 9 امتیاز کمی دشوار به نظر برسد.
اما با شروع نیمه دوم پرسپولیس توانست به فرم خوب خودش بازگشته و با درخشش هافبک ها و مهاجمانش یک برد ارزشمند و پرگل ترین بازی این فصل خود را رقم بزنند. مهدی طارمی 2 بار و فرشاد احمدزاده یک بار دروازه نفت را باز کردند تا پرسپولیس تا پیش از بازیهای جمعه صدرنشین لیگ برتر باشد.
نکته قابل توجه درباره این بازی بازگشت مهدی طارمی به جدول گلزنان با دوگل بود. طارمی که دو هفته اول را با عدم گلزنی سپری کرده بود در این بازی دو گل زد تا باردیگر نامش در میان بهترین گلزنان لیگ جای بگیرد.
برانکو با این پیروزی به یکی از اهدافی که ترسیم کرده بود یعنی گرفتن امتیازات کامل از بازی های ابتدایی رسید.
 
 

 
شرح گل‌ها
نفت 0 - پرسپولیس 1( دقیقه 46، مهدی طارمی): پاسکاری سرعتی میان مثلث هجومی مسلمان، طارمی و علیپور با پاس توی عمق مسلمان به طارمی همراه بود.  طارمی در پشت مدافعان نفت و در شرایط تک به تک با فراهانی به توپ رسید و روی خط هجده قدم با یک ضربه دقیق توپ را به کنج دروازه نفت فرستاد.
نفت تهران0 - پرسپولیس 2(دقیقه 59، فرشاد احمدزاده) در یک حمله برق آسا و سرعتی در حالی که مدافعان نفت جا مانده بودند طارمی پشت هجده قدم صاحب توپ شد و با یک بغل پا احمدزاده را در هجده قدم تک به تک کرد تا احمدزاده دومین گل را هم برای پرسپولیس بزند.
نفت تهران0 - پرسپولیس 3 (دقیقه 87، مهدی طارمی)
سیامک نعمتی که در دقیقه 85 به بازی آمده بود روی دومین حرکت هجومی خود یک پاس گل خوب به مهدی طارمی داد. پاس نعمتی بازهم پشت مدافعان نفت به طارمی رسید تا ضربه پای چپ و زمینی طارمی به گوشه دروزاه نفت رفته و سومین گل مدافع عنوان قهرمانی رقم بخورد.
 
 
بهترین بازیکن
مهدی طارمی مهاجم سرخپوشان با دو گلی که در این بازی به ثمر رساند به صدرجدول گلزنان لیگ رسید و در کنار دو گله های پرتعداد لیگ قرار گرفت. او امروز نمایشی پرتلاش و دلپذیر داشت و البته به جز او باید از بازی خوب دوستان صمیمی اش محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده نیز تجلیل کرد؛ مثلثی که می شود با آنها یک اسم اختصاری درست کرد.
 
اتفاق ویژه
این سومین بار در تاریخ هفده دوره ای لیگ برتر فوتبال ایران است که پرسپولیس در پایان هفته سوم امتیازات کامل را از آن خود می کند. این تیم در شرایط مناسب فنی و روحی قرار دارد و اگر مشکل مالی روند این تیم را تهدید نکند، سال خوب پرسپولیس ادامه خواهد داشت.
 
 

 
 
دقایق حساس
دقیقه 2: سانتر تیز وحید امیری از چپ را طارمی در شش قدم قطع کرد اما توپ به دروازه نرسید.
دقیقه 21: عیسی آل کثیر در یک حمله خطرناک از سمت راست، با ضربه محکم دروازه پرسپولیس را تهدید کرد که توپش با اختلاف به بیرون رفت.
دقیقه 25: نفتی ها روی یک ضدحمله در آستانه گل زنی قرار گرفتند. حرکت حقدوست با پاس او به زینالی همراه بود. زینالی در جدال دو به دو توپ را به آل کثیر داد اما بیرانوند ضربه خطرناک آل کثیر از فاصله نزدیک را گرفت.
دقیقه 27: ضربه ایستگاهی را از پشت محوطه جریمه مسلمان فنی به شش قدم فرستاد اما طارمی در حالت متعادل این تک به تک را به بیرون زد.
دقیقه 30: پاس احمدزاده درون هجده قدم به طارمی رسید، طارمی اما تعلل کرد و در نهایت ضربه اش از زاویه بسته را فراهانی دروازه بان نفت دفع کرد.
دقیقه 34: پاس در عرض و زمینی مسلمان در هجده قدم با ضربه طارمی همراه شد. شوت طارمی در زاویه مخالف به احمدزاده رسید اما شماره ده پرسپولیس توپ را به خارج زد.
دقیقه 41: کرنر ارسالی مسلمان را مدافع نفت روی شش قدم با ضربه سر زد.همین توپ را  در برگشت شجاع خلیل زاده با ضربه برگردان زد اما توپ با فاصله کم به بیرون رفت.
دقیقه 63: پاسکاری پرسپولیسی ها پشت هجده قدم توپی را که ارتفاع داشت به امیری رساند. ضربه روپای امیری از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 83: ضربه ایستگاهی نفتی که از گوشه محوطه جریمه زده شد در برگشت و روی خط هجده قدم به حسین جعفری رسید اما ضربه محکم او از بالای دروازه پرسپولیس بیرون رفت.
 
 
در حاشیه
* وزش باد شدید باعث شده تا شرایط بازی از حالت عادی خارج شده و گرد و خاک در محیط به دردسر بازیکنان، هواداران و خبرنگاران تبدیل شود.
* هواداران پرسپولیس با شعارهای خود کری جالبی با هاشم بیگ زاده، بازیکن سابق استقلال داشتند و او را دعوت به انجام حرکات موزون کردند.
* هاشم بیگ زاده که در اواسط نیمه دوم مصدومیت مواجه شده بود، بعد از اینکه پایش مورد بررسی کادرپزشکی قرار گرفت، با بانداژ یخ راهی رختکن شد.
* نیما نکیسا، دروازه بان سابق تیم ملی و پرسپولیس نیز که مربی دروازه‌بانان نفت شده، با پای بانداژ شده در نیمه دوم در کنار نیمکت حاضر شد تا مشخص شود او هم دچار مصدومیت شده است.
* حسین ماهینی بعد از سوت پایان این بازی سجده شکر به جا آورد. این سجده همه را یاد سجده شکر محمد نوری، کاپیتان پیشین این تیم بعد از کسب امتیاز بقای این تیم در فصل چهاردهم انداخت.
گادوین منشا در پایان بازی به شدت از یکی از بازیکنان نفت دچار مشکل شده بود که با وساطت پندار خمارلو و ایگور پانادیچ راهی رختکن شد.
* بازیکنان پرسپولیس در پایان این دیدار با حضور در کنار هواداران خود که استقبال جالبی از این بازی به عمل آورده بودند، به تشویق ایسلندی پرداختند تا این رسم همچنان ادامه داشته باشد.
* سیامک نعمتی که اولین پاس گل خود را در این دیدار به ثبت رسانده بود، به شدت مورد تشویق هواداران قرار گرفت.
* با توجه به استقبال جالب توجه هواداران و شرایط عجیب استادیوم تختی برای خروج، بلندگوها در پایان بارها از هواداران خواست تا از عجله و شتابزدگی خودداری کنند تا اتفاق ناگواری رخ ندهد.