به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۲۰ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۱۳۴۹۴۵
نوع تعامل و جسارت احمدی‌نژاد با روحانی متفاوت است

عدم معرفی وزیرزن باعث ناراحتی‌مردم شد

گروه سیاسی: یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی عدم معرفی زنان در کابینه را باعث ناراحتی مردم عنوان کرد و با تشریح سه علت احتمالی رییس جمهور برای این کار اظهار کرد: احتمال دارد خود روحانی بنا بر مصالحی نخواسته است که وزیر زن در کابینه‌اش وجود داشته باشد چرا که ممکن بود اسباب کدورت اصولگرایان تندرو و روحانیون و علمای مذهبی را به وجود آورد.
عدم معرفی وزیرزن باعث ناراحتی‌مردم شد
صادق زیباکلام در گفت‌وگو با ایلنا در ارزیابی خود از کابینه دولت دوازدهم گفت: همانطور که انتظار می‌رفت زنان، اهل تسنن و کردها در کابینه حضور ندارند و این موضوع باعث ناراحتی همه مردم و حتی من شده است اما ناراحتی من نسبت به بقیه متفاوت است زیرا من از ابتدا انتظار نداشتم که این اقشار در کابینه حضور داشته باشند. این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: اکنون این سوال پیش می‌آید با این حال که حسن روحانی می‌دانست خواسته‌ها در مورد حضور زنان در کابینه بسیار زیاد و انتظارات در این زمینه فراوان است و اینکه عدم معرفی زن باعث هجوم انتقادات به سمت او می‌شود، چرا با علم به این موضوع وزیر زن در کابینه‌اش معرفی نکرد؟
این تحلیلگر مسائل سیاسی بیان داشت: عده‌ای معتقدند خود روحانی یک اصولگرای محافظه‌کار است و اعتقادی به حضور زنان ندارد. عده‌ای دیگر نیز معتقدند براثر فشارهایی که برای عدم حضور زنان در کابینه بود، رییس جمهور چنین تصمیمی گرفته است. در مقابل این نظریه این سوال پیش می‌آید که چرا در زمان احمدی‌نژاد با حضور یک زن در کابینه مخالفت نشد و خانم دستجردی به عنوان وزیر معرفی شد و رای آورد. در پاسخ می‌توان گفت که احمدی‌نژاد نوع تعامل و نفوذ و جسارتش متفاوت با روحانی بود. مراکز قدرت احمدی‌نژاد را از خودشان می‌دیدند و اگر به خاطر معرفی وزیر زن خاطرشان مکدر می‌شد، چشم می‌بستند. اما به دلیل اینکه این مراکز علاقه‌ای به روحانی ندارند در مقابل ورود وزیر زن به کابینه‌اش ایستادگی می‌کند.زیباکلام گفت: البته احتمال سومی هم وجود دارد که خود روحانی بنا بر مصالحی نخواسته است که وزیر زن در کابینه‌اش وجود داشته باشد چرا که ممکن بود اسباب کدورت اصولگرایان تندرو و روحانیون و علمای مذهبی را به وجود آورد و باعث برانگیخته شدن حساسیت آنها شود و از این رو روحانی تعمداً وزیر زن معرفی نکرده است.او تصریح کرد:‌ معرفی دو معاون و یک دستیار ویژه زن بسیار متفاوت با معرفی یک وزیر زن می‌باشد چرا که پیام این دو با هم متفاوت است.

ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۵/۲۰ ۱۲:۴۳
به نظر می رسد جریان اصلاحات باید راه خود را از این جماعت جدا کند.................. (355065)