کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نویسنده‌ای که برای بار دوم «هیوگو» را برد

21 مرداد 1396 ساعت 11:51

گروه فرهنگی: «ان.کی. جمیسین» نویسنده سیاهپوست آفریقایی ـ آمریکایی برای دومین سال متوالی موفق شد در بخش رمان جوایز ادبیات علمی ـ تخیلی «هیوگو» برنده شود.


به گزارش ایسنا، «گاردین» نوشت: نام «ان.کی. جمیسین» سال گذشته به عنوان اولین سیاهپوستی که جایزه «هیوگو» را دریافت کرده، بر سر زبان‌ها افتاد. این زن نویسنده امسال هم موفقیت خود را تکرار کرد و به پدیده سال‌های اخیر جوایز ادبیات علمی ـ تخیلی «هیوگو» تبدیل شد.سال گذشته او با رمان «فصل پنجم» برگزیده شد و در این دوره کتاب «دروازه ابلیسک» او از سوی مخاطبان برنده شد. مجموعه رمان «جمیسین» که از سوی داوران این جایزه «پیچیده و خارق‌العاده» توصیف شده، درباره موجودات جهش‌یافته‌ای است که می‌توانند محیط زمین را کنترل کنند اما مغلوب انسان‌ها می‌شوند.جایزه بهترین رمان کوتاه این دوره به «هر قلب یک درگاه است» نوشته ««شینان مگوایر» رسید. «اورسولا ورنن» با «دزد گوجه‌فرنگی» جایزه داستان بلند را به خانه برد و در بخش بهترین داستان کوتاه نام «امل المختار» نویسنده «فصول شیشه و آهن» به عنوان برنده جایزه «هیوگو» اعلام شد.
«اوسولا کی. لو گویین» نیز جایزه اثر مرتبط «هیوگو» را با «کلمات مساله من هستند» کسب کرد. این کتاب مجموعه‌ای از نوشته‌های ۱۶ ساله این نویسنده مطرح آمریکایی و برنده جایزه «نبیولا» درباره زندگی و کتاب‌هاست.«لویی مک‌مستر بوجولد» جایزه بهترین مجموعه رمان را از آن خود کرد و جایزه بهترین نویسنده نوقلم نصیب «جان دبلیو. کمبل» نویسنده «آدا پالمر» شد. امسال ۳۳۱۹ نفر برای انتخاب برندگان نهایی جوایز «هیوگو» رای دادند.«هیوگو» از مهم‌ترین جوایز علمی - تخیلی جهان به حساب می‌آید که از سال ۱۹۵۳ به صورت سالانه آثار داستانی و فانتزی را که به زبان انگلیسی به نگارش درآمده‌اند، مورد توجه قرار می‌دهد. این جایزه به نام «هیوگو گونزبک» بنیان‌گذار مجله علمی - ‌تخیلی «داستان‌های شگفت‌انگیز» و ثبت‌کننده‌ ترکیب «علمی - ‌تخیلی» نام‌گذاری شده است.برندگان جوایز «هیوگو» که بیش از ۵۰ سال سابقه دارد، توسط اعضای انجمن علمی - تخیلی جهان انتخاب می‌شوند. «اسحاق عظیم‌اف»، «آن لکی» و «نیل گیمن» از برندگان پیشین این جایزه‌ ادبیات علمی - تخیلی هستند.


کد مطلب: 134980

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/134980/نویسنده-ای-بار-دوم-هیوگو-برد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir