کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

15 کشته در انفجار کویته

جشن استقلال پاکستان رنگ خون گرفت

22 مرداد 1396 ساعت 0:38


گروه بین‌الملل: انفجار تروریستی شامگاه شنبه در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان دست کم 15 کشته و دهها مجروح برجای گذاشت که بیشتر قربانیان این حادثه از نیروهای ارتش هستند.

به گزارش ایرنا، این انفجار تنها کمتر از دو روز به برگزاری جشن هفتادمین سالروز استقلال پاکستان رخ داد.
گزارش منابع محلی حاکی است هشت نفر از کشته شدگان از سربازان ارتش و هفت نفر دیگر از شهروندان عادی هستند. هنوز دلیل اصلی انفجار مشخص نیست اما به گفته شاهدان عینی، انفجار در نزدیکی یک کامیون حامل نیروهای ارتش رخ داد. منابع بیمارستانی اعلام کردند با توجه به وخامت حال تعدادی از مجروحان، احتمال افزایش تلفات وجود دارد. این اولین انفجار تروریستی در پاکستان بعد از آغاز نخست وزیری شاهد خان عباسی در این کشور است. تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.
در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان امسال(دوم تیر ماه) نیز انفجاری در شهر کویته 15 نفر از مردم بی گناه را به خاک و خون کشید. همزمان با انفجار امشب در کویته، هواداران محمد نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان که حدود دو هفته پیش و با حکم دادگاه از سمت نخست وزیری برکنار شد، در شهر لاهور در حال برگزار تجمع استقبال و حمایت از نواز شریف بودند. شاهد خاقان عباسی نخست وزیر جدید پاکستان، ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش و جمعی از مقامات این کشور حادثه تروریستی کویته را محکوم کردند.


کد مطلب: 135023

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/135023/جشن-استقلال-پاکستان-رنگ-خون-گرفت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir