به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۲۲ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۱۳۵۰۴۸

دی‌کاپریو بازیگر نقش داوینچی می‌شود

گروه فرهنگی: «لئوناردو دی‌کاپریو» گزینه اصلی بازی در نقش «لئوناردو داوینچی» هنرمند نامدار ایتالیایی در یک فیلم اقتباسی جدید شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از ددلاین، دو کمپانی فیلمسازی پارامونت و یونیورسال رقابت شدیدی برای در اختیار گرفتن حق ساخت فیلم «لئوناردو داوینچی» بر اساس رمان نوشته «والتر ایساکسون» دارند که قرار است «لئوناردو دی‌کاپریو» بازی در نقش اصلی آن را بر عهده بگیرد.
 
«دی‌کاپریو» بازیگر نقش «داوینچی» می‌شود

«والتر ایساکسون» پیش از این نگارش رمان «استیو جابز» را بر عهده داشت که فیلمی به اقتباس از آن به کارگردانی «دنی بویل» و با بازی «مایکل فاسبندر» در نقش مالک فقید کمپانی اپل ساخته شد. دبیر سابق مجله تایم نگارش رمان‌های پرفروشی چون «بنجامین فرانکلین» و «آلبرت اینشتین» را نیز در کارنامه دارد.«ایساکسون» با استفاده از یادداشت‌های «داوینچی» رمان خود را نوشته و در آن تلاش کرد در قالب یک داستان روایتی هنر، علم، کنجکاوی سیری‌ناپذیر و خلاقیت این هنرمند برجسته ایتالیایی را با هم مرتبط کند.

کمپانی «آپیان وی» که متعلق به پارامونت است نیز به عنوان تهیه‌کننده در پروژه اقتباس از این رمان حاضر است.«دی کاپریو»در  سال ۲۰۱۶  برای بازی در فیلم «بازگشته» به کارگردانی «الخاندرو گونزالز ایناریتو» پس از چهار بار نامزد شدن توانست برای اولین بار اسکار بازیگری بگیرد.وی پیش از این برای بازی در فیلم‌های «گرگ وال استریت» (۲۰۱۳)، «الماس خونین» (۲۰۰۶)، «هوانورد» (۲۰۰۴) و «آنچه گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد» (۱۹۹۳) تا آستانه کسب اسکار بازیگری پیش رفته بود.