به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۲۲ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۱۳۵۰۶۳
علی مطهری:

جناحی‌نبودن وزرا نقطه مثبتی است!

گروه سیاسی: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم را در مجموع خوب ارزیابی کرد و گفت که حضور وزرای پیشنهادی از اصولگرایان و اصلاح طلبان نشان دهنده نبودن تعصب جناحی و گروهی در کابینه است!
اظهارات علی مطهری در حالیست که آرای آقای روحانی در هر دو انتخابات رییس‌جمهوری از طریق جناح اصلاح‌طلب جذب شده است اما در هنگام تعیین مدیران و وزیران، فراجناحی بودن یک ارزش محسوب شده و عملا جناح اصلی حامی روحانی فراموش می‌شود!

علی مطهری در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران در ارزیابی از کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم گفت: این کابینه در مجموع خوب است، ولی در نهایت بستگی به نظر نمایندگان دارد که به کجا برسد.وی ادامه داد: این که این کابینه بتواند وعده‌های رئیس جمهور را محقق کند، بستگی به مدیریت رئیس جمهور دارد. اگر ایشان اراده‌ای برای عمل به وعده‌ها داشته باشد،‌ این اتفاق می‌افتد. وزرا نقش درجه دوم را دارند، این آقای رئیس جمهور است که توان عمل به وعده‌هایش با همین کابینه را دارد.

نائب رئیس مجلس در مورد میزان رای اعتماد به ۱۷ وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم گفت: ممکن است تا دو نفر نتوانند از مجلس رای اعتماد بگیرند. مطهری در ارزیابی از چینش سیاسی کابینه نیز گفت: چینش سیاسی وزرای پیشنهادی خوب است. در کابینه اصولگرایان و اصلاح طلبان حضور دارند که نشان می‌دهد تعصب گروهی و جناحی در کابینه وجود ندارد. لذا اینکه کابینه جناحی نیست،‌ نقطه مثبتی برای آقای روحانی است.وی در پایان با اشاره به جلسات کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها با حضور وزرای پیشنهادی گفت: نمایندگان در حال بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی هستند تا در روز رای اعتماد درست تصمیم بگیرند.

۱۳۹۶/۰۵/۲۳ ۰۹:۱۸
عزیزان چطور موقع رای گرفتن انتظار دارند هواداران و موثرین یک جناح به انها رای دهند موقع منفعت و معرفی کابینه میگن فراجناحی و دادن فرصت برابر با جناح شکست خورده در انتخابات؟؟ (355077)
توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۵/۲۳ ۰۹:۱۹
با این نظر دکتر موافق نیستم هرچند دکتر مطهری نماینده خوب وشجاعیست (355078)
رضایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۵/۲۳ ۱۰:۲۲
شکی نیست علی مطهری به سرفرازی ایران وعدالت می اندیشندونشان دادندعملگراهستندنه حرفهای بسیار!اگروزراودرراسشان رییس جمهوربه خواسته های اکثریت ملت جامه عمل بپوشانندومملکت راازوضعیت رکودوافسردگی ویاس بیرون بیارندومدیریت راکارآمدوفضای سیاسی نیزتلطیف واشخاص محبوب ازحصارکینه هارهایی یابندکابینه خوب جلوه میکند.حال اگرهمه ازاصلاح طلبان باشندونتوانندتغییرات مطلوبی بوجودآورندچه فایده؟! (355079)