به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۲۳ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۱۳۵۱۱۱
آماده حمله به کره شمالی هستیم

هشدار كم سابقه آمریکا به پیونگ‌یانگ

گروه بین‌الملل: رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به پیونگ یانگ هشدار داد که ایالات متحده آماده استفاده از تمام توان نظامی‌اش برای دفاع از خود و متحدانش است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد:  ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در گفت‌وگوی ۵۰ دقیقه‌ای با رئیس‌جمهوری کره‌ جنوبی به بررسی مسائل اخیر منطقه‌ای شامل تحرکات کره شمالی پرداخت و در سئول با مقام‌های ارشد ارتش کره‌ جنوبی شامل سونگ یونگ مو، وزیر دفاع این کشور گفت‌وگو  کرد. یکی از سخنگوهای وزارت دفاع امریکا گفت: دانفورد به همتای کره جنوبی خود تاکید کرد که تهدیدهای اتمی و موشکی کره شمالی علیه برای همه جهان است و فقط به منطقه محدود نمی‌شود.

دانفورد به رئیس جمهور کره جنوبی گفت گه اگر تحریم‌های اقتصادی و تلاش‌های دیپلماتیک شکست بخورد، گزینه نظامی علیه کره شمالی آماده اجرا است. رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا قرار است از کره جنوبی عازم چین و ژاپن شود تا با مقام های دفاعی و سایر مقام های ارشد این دو کشور دیدار و گفت‌وگویی داشته باشد. این سفر یک هفته پس از آن صورت گرفته که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتش با رهبر کره شمالی به جنگ لفظی پرداخت و اعلام کرد که ارتش آمریکا برای مقابله با کره شمالی آمادگی لازم را دارد. کره شمالی تهدید کرده که با استفاده از چهار موشک میان برد به گوآم، قلمروی تحت امر آمریکا حمله می‌کند.