به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۳۱ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۱۳۵۴۷۵
کنسرت را کنسل کنید یا هر اتفاقی افتاد خودتان مسئولید

لغو کنسرت‌ این بار در پایتخت؛ موسيقي ممنوع!

گروه فرهنگی: دست‌اندرکاران گروه مهراوه که قرار بود جمعه گذشته در تالار اندیشه کنسرتی را برگزار کنند؛ در شرایطی قرار داده شدند تا خودشان اقدام به تعطیلی کنسرت‌شان کنند. ظاهرا این‌بار لغو کنسرت‌ها قرار است با تغییر شکل، به شیوه‌های دیگری ادامه پیدا کند.
لغو کنسرت‌ این بار در پایتخت؛ موسيقي ممنوع!
شهرام رضایی، سرپرست گروه موسیقی سنتی "مهراوه" در گفتگو با  ایلنا، ضمن اعلام خبر تعطیلی کنسرت خود؛ گفت: قرار بود کنسرتی را جمعه 27 مرداد در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار کنیم که تماس‌هایی با ما گرفته شد و در نهایت مجبور شدیم این کنسرت را کنسل کنیم. سرپرست گروه مهراوه در ادامه افزود: ما پس از دریافت مجوز حوزه هنری برای کنسرت گروه مهراوه، تبلیغاتی را در سطح شهر انجام دادیم و در حدود 80 ایستگاه مترو بنرهای تبلیغاتی این کنسرت نصب شد. برای استفاده از بیلبوردهای سطح شهر نیز گفتند باید از وزارت ارشاد مجوزی در این زمینه دریافت شود. وقتی به ارشاد برای این موضوع مراجعه کردیم به ما گفتند با حوزه هنری هیچ کاری نداریم و شما باید از طریق دفتر موسیقی اقدام کنید. من این توضیح را به مسئولان ارشاد دادم که مجوز دفتر موسیقی را برای برگزاری کنسرت دارم اما نتیجه‌ای نگرفتم.
وی همچنین عنوان کرد: من سال 95  برای برگزاری کنسرت درخواستی به دفتر موسیقی داده بودم که با آن موافقت شد و گفتند بروم سالن بگیرم. اسفند ماه سال 95 برای اجرا در مرداد و شهریور در تالار وحدت تقاضا دادم که مسئولان خود تالار گفتند در این زمان‌ها، تالار وحدت را کاملا در اختیار تئاتر قرار داده‌ایم. این مسئله را با سند می‌توانم ثابت کنم. این گفته مسئولان تالار برای ما خیلی عجیب بود. به چند گروه دیگر نیز چنین چیزی گفته شده بود. نکته جالب اینکه الان وقتی به برنامه‌های مرداد و شهریور تالار وحدت نگاه می‌کنیم، می‌بینیم بسیاری از اهالی موسیقی مشغول برگزاری کنسرت در این سالن هستند.شهرام رضایی گفت: باتوجه به شرایطی که اشاره کردم ما مجبور شدیم از طریق حوزه هنری برای برگزاری کنسرت اقدام کنیم اما وقتی همه برنامه‌ها را هماهنگ کردیم از یکی از نهادها با ما تماس گرفتند و گفتند بدون مجوز در سطح شهر تبلیغ کرده‌اید و از شما شکایت شده است. ما هرچه پرسیدیم چه کسی از ما شکایت کرده هیچ پاسخ روشنی به ما ندادند. بعد به ما گفتند که بهتر است کنسرت را برگزار نکنیم. پیگیری‌های بعدی ما نیز هیچ نتیجه‌ای نداد.
این موزیسین افزود: با وجود اینکه 3 میلیون تومان به عنوان بیعانه برای در اختیار گرفتن تالار اندیشه به حوزه هنری پرداخت کرده بودم و مدتها برای این اجرا تمرین و کار کرده بودیم؛ منتهی به خاطر تماس‌هایی که گرفته شد؛ مجبور شدیم کنسرت را خودمان کنسل کنیم. به ما گفتند اگر کنسرت را خودتان کنسل نکنید امکان دارد شب اجرای شما، نامه‌ای از قوه قضائیه بیاید و کنسرت شما لغو شود.وی عنوان کرد: بعد از این ماجراها، حوزه هنری گفت از نظر ما هیچ مشکلی وجود ندارد و شما بیاید کنسرت‌تان را برگزار کنید. من از مسئولان حوزه هنری پرسیدم اگر ما کنسرت را برگزار کنیم آیا شما این تضمین را می‌دهید که شب اجرا در سالن را نبندند و کنسرت را لغو نکنند؟ که پاسخ دادند اگر نامه از قوه قضائیه داشته باشند ما کاری نمی‌توانیم بکنیم.
سرپرست گروه مهراوه همچنین گفت: من هم دیدم اگر قرار باشد با ترس و لرز روی صحنه برویم و حس و حال مناسبی برای اجرا نداشته باشیم، ترجیح می‌دهم این ضرر را متقبل بشوم و بیشتر از این ضرر نکنم. 12 میلیون تومان هزینه اجاره سالن است که من 3 میلیون بیعانه پرداخت کرده‌ام و به من برگردانده نمی‌شود. هزینه‌های بسیاری هم برای آماده‌سازی این اجرا و تمرینات و تبلیغات و بلیت‌فروشی نیز انجام داده‌ام اما با تمام این اوصاف مجبور به متوقف کردن کنسرتمان شدیم.علیرضا وکیلی‌منش، خواننده گروه "مهراوه" نیز در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره این کنسرت تعطیل شده؛ گفت: رپرتوار این برنامه پس از تمرینات متعدد و مشقت‌های بسیار که بیشتر آن متوجه سرپرست گروه یعنی آقای رضایی بود، شکل گرفت. قرار بود ما جمعه گذشته یعنی 27 مرداد این کنسرت را در تالار اندیشه حوزه هنری روی صحنه ببریم منتهی با شرایطی که برایمان به وجود آمد، مجبور شدیم این اجرا را متوقف کنیم.
این خواننده در ادامه افزود: مرکز موسیقی حوزه هنری که زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی است مجوز برگزاری اجرای ما را در تالار اندیشه صادر کرد؛ اما در نهایت با مسائلی که برای‌مان پیش آورده شد متاسفانه مجبور شدیم این اجرا را برگزار نکنیم.وکیلی‌منش ضمن انتقاد از دست‌اندرکاران تالار وحدت گفت: ما اسفند ماه گذشته برای برگزاری کنسرت در مرداد و شهریور امسال تقاضایی را به مسئولان تالار وحدت ارائه کردیم منتهی این دوستان گفتند که در مرداد و شهریور قرار است یک نمایش در تالار وحدت برگزار شود به همین دلیل سالن در اختیار هیچ گروه موسیقی قرار نمی‌گیرد؛ اما در کمال تعجب از ابتدای مرداد شاهد هستیم که گروه‌های مختلفی در تالار وحدت به اجرا می‌پردازند. ما به این رفتاری که با گروه ما صورت گرفته نیز انتقاد داریم.