به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۰۳ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۱۳۵۶۰۹

حمایت روحاني از حضور زنان در سطوح عالی

گروه سیاسی: دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی تاکید کرد: تلاش‌های زیادی برای ایجاد زمینه‌های لازم در خصوص حضور زنان در سطوح میانی و عالی صورت گرفته و رییس‌جمهور هم نسبت به این مساله نظر مثبتی دارند و از این حضور حمایت می‌کنند.
حمایت روحاني از حضور زنان در سطوح عالی
شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با  ایلنا، در پاسخ به این سوال که سطح مدیریتی زنان در دولت یازدهم تا چه اندازه افزایش یافت؟ گفت: در سطوح میانی مدیریتی در دولت یازدهم، شاهد اتفاقات مثبتی بودیم و برای اولین بار مشاهده کردیم که زنان در جایگاهی قرار گرفتند که تا پیش از آن، این حضور سابقه نداشته است.
الزامات لازم برای حضور زنان در سطوح عالی و میانی مدیریتی فراهم شده است 
او ادامه داد: در دولت یازدهم زمینه برای حضور هرچه بیشتر زنان در سطوح میانی و عالی فراهم شد. از سویی، الزامات لازم به وجود آمده تا زنان در سطوح مناسبی از مدیریت قرار بگیرند تا در آینده نزدیک بتوانند در سطوح عالی تصمیم‌گیری شرکت کنند.
رئیس‌جمهور از حضور زنان در سطوح میانی و عالی مدیریتی حمایت می‌کند
دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه امیدواریم با حضور بیشتر و پررنگ‌تر زنان در کابینه نه الزاما در سطح وزیر، به مطالبات و انتظارات مردم پاسخ داده شود، اظهار داشت: تلاش‌های زیادی برای ایجاد زمینه‌های لازم در خصوص حضور زنان در سطوح میانی و عالی صورت گرفته و رییس‌جمهور هم نسبت به این مساله نظر مثبتی دارند و از این حضور حمایت می‌کنند.
تابوشکنی دولت دهم در مساله وزیر زن، انتظار ایجاد کرده است 
مولاوردی در پاسخ به این سوال که چه دلیلی موجب شد موج اجتماعی معرفی وزیر زن در این مقطع ایجاد شود؟ تصریح کرد: شاید دلیل این مساله این باشد که در دولت دهم نسبت به حضور زن تابوشکنی صورت گرفت و برای اولین بار یک زن معرفی شد. 
بازگشت کشور به شرایط عادی انتظار سپردن مسئولیت به زنان را بالا برده است
او افزود: در دولت یازدهم به خاطر شرایط خاصی که در کشور وجود داشت آقای روحانی در سپردن مسئولیت به زنان در سطوح عالی ریسک نکرد اما هم‌اینک شرایط کشور به حالت عادی بازگشته و شاید به همین خاطر این انتظار وجود داشت که زمان سپردن مسئولیت در سطح وزارت به زنان فرارسیده است.