به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۴:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۰۳ ساعت ۲۰:۳۴
کد مطلب : ۱۳۵۶۴۰

فرار نخست‌وزیر پس از حکم بازداشتش

گروه بین‌الملل: دیوان عالی تایلند روز جمعه حکم به بازداشت نخست‌وزیر عزل‌شده تایلند داد، اما منابع خبری می‌گویند که وی از کشور گریخته است.
فرار نخست‌وزیر پس از حکم بازداشتش
منابع نزدیک به «ینگلاک شیناواترا»، نخست‌وزیر برکنارشده تایلند می‌گویند وی پیش از محاکمه‌اش در دادگاه به جرم سوءاستفاده از قدرت از کشور گریخته است. «شیناواترا» 50 ساله که خانواده‌اش برای بیش از 15 سال بر سیاست تایلند سایه افکنده در جلسه دادگاه رسیدگی به اتهاماتش درباره سهل‌انگاری مجرمانه در زمان تصدی سمت نخست‌وزیری و وارد کردن زیان 18 میلیارد دلاری به دولت به خاطر یارانه برنج حاضر نشد. این شکایت را دادستان کل وقت تایلند علیه «ینگلاک شیناواترا» مطرح و ادعا کرده بود وی میلیاردها دلار برای خرید برنج به قیمتی بالاتر از نرخ بازار هزینه کرده است.

منتقدان او می‌گفتند که این طرح در واقع سرازیر کردن پول به میان هوادارانش بوده در حالی که دولت می‌گفت این طرح برای حمایت از کشاورزان انجام می‌گیرد. «شیناواترا» سال 2014 پس از یک کودتای نظامی در تایلند از سمتش برکنار شد. دیوان عالی تایلند، به دلیل عدم حضور متهم در دادگاه روز جمعه رأی به مجرمیت وی داد و حکم جلب و بازداشت «شیناواترا» را صادر کرد. وکلای نخست‌وزیر سابق تایلند در جلسه دادگاه مدعی شدند که علت غیبت وی ابتلا به بیماری است اما قضات دادگاه این دلیل را قبول نکردند. در همین حال، خبرگزاری رویترز روز جمعه به نقل از یک منبع نزدیک به «شیناواترا» گزارش داد: «او قطعا کشور را ترک کرده است.» منابع رویترز از اظهارنظر درباره اینکه وی به کجا گریخته خودداری کردند.
مرجع : تسنیم