به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۰۴ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۱۳۵۶۴۶

حسن یزدانی قهرمان جهان شد

گروه ورزشی:حسن یزدانی آزادکار وزن 86 کیلوگرم ایران در فینال این وزن در پیکارهای قهرمانی سال 2017 پاریس با شکست کشتی گیر روسی الاصل اسلواکی قهرمان جهان شد و مدال طلا را به گردن آویخت.
حسن یزدانی قهرمان جهان شد
به گزارش ایرنا، پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال 2017 جهان روز جمعه ساعت 12:30 به وقت ایران در چهار وزن 57، 61، 86 و 125 کیلوگرم در سالن 20 هزار نفری «آکوا هتلز» پاریس آغاز شد.یزدانی در دیدار فینال وزن 86 کیلوگرم مقابل بوریس ماکائوف از اسلواکی قرار گرفت که در همان یک دقیقه نخست با بیرون راندن و در ادامه با خاک چندین مرتبه حریف 6 امتیاز پیش افتاد. ماکائوف که چیزی برای از دست دادن نداشت چندین مرتبه با خیمه های سنگین قصد خاک کردن آزادکار جسور تیم ملی را داشت که کاری از پیش نبرد. این دلاور کشتی آزاد ایران در دقیقه دوم یکبار دیگر با خاک کردن آزادکار اسلواکی جمع امتیازات خود را به 8 رساند و با گذشت 2دقیقه و 25 ثانیه به پشت حریف رفت و جمع امتیازات خود را به 10 رساند و قدرتمندانه مدال طلای جهان را به گردن آویخت و ضمن به اهتزاز درآمدن پرچم سه رنگ ایران، سرود پرافتخار جمهوری اسلامی نیز در سالن 20 هزار نفری آکوا هتلز پاریس نواخته شد.
یزدانی مدال طلای بازی های المپیک ریو، نقره پیکارهای جهان در سال 2015 و طلای جوانان جهان در سال 2014 را در کارنامه دارد.

یزدانی در مبارزات این وزن پس از استراحت در دور نخست در دور بعد 'عظمت دولت بیک اف' نایب قهرمان آسیا از قزاقستان را با نتیجه 12 بر 2 شکست داد. وی در دور سوم مقابل پیتر یانولوف دارنده مدال نقره مسابقات اروپایی از مولداوی با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید. آزادکار جویباری تیم ملی در مقابل الکساندر گوستیف نایب قهرمان اروپا از آذربایجان با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله و برای حضور در دیدار فینال مقابل ولادیسلاو والیف از روسیه در کشتی بسیار حساس و با نتیجه 4 بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد.رضا اطری، بهنام احسان پور و یدالله محبی نمایندگان وزن های 57، 61 و 125 کیلوگرم ایران نیز از دور رقابت ها حذف شدند.