به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۰۷ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۱۳۵۷۹۱
تنها ۹ بازیکن از تیم اشتیلکه باقی ماند

رکوردهای فوتبال ایران مقابل کره‌جنوبی

گروه ورزشی: تیم ملی ایران در شرایطی به مصاف کره جنوبی می‌رود که از نظر روحی و روانی در شرایط بسیار بهتری است و تاکنون موفق به ثبت چندین رکورد مقابل این تیم شده است.
رکوردهای فوتبال ایران مقابل کره‌جنوبی
به گزارش ایسنا، تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی نهم شهریور در سئول، نهمین دیدار خود را از مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برگزار می‌کنند. دو تیم در شرایط بسیار متفاوتی به مصاف هم می‌روند و ایران از هر نظر در شرایط مطلوب‌تری است.
* در حالی که شاگردان کی‌روش به جام جهانی صعود کرده‌اند، کره جنوبی بعد از هشت بار صعود متوالی به جام جهانی، این بار در وضعیت نامناسبی برای صعود قرار دارد و برخی شانس ازبکستان را برای صعود به جام جهانی بیشتر از کره جنوبی می‌دانند.
* در دیدار رفت، شاگردان کی‌روش با قدرت و صلابت توانستند این تیم را در تهران شکست دهند و کره جنوبی به دنبال جبران نتیجه این بازی در دیدار برگشت است.
* ایران در چهار بازی گذشته که از دیدار رفت دو تیم در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل آغاز شد، توانسته در همه بازی‌ها این تیم را شکست دهد و یک رکورد ثبت کند.
* سرمربی فعلی کره، در دیدار معروف ۶ بر ۲ ایران مقابل کره جنوبی در جام ملت‌های ۱۹۹۶ حضور داشت و شاهد سخت‌ترین شکست کشورش مقابل یک تیم آسیایی بود.
* کی‌روش تاکنون دو مربی مختلف یعنی چوی کانگ و اولی اشتیلیکه را شکست داده و در صورتی که کره‌ای‌ها با شین تائه گوک مقابل ایران شکست بخورند، کی‌روش به خاطر پیروزی مقابل سه مربی مختلف تیم ملی کره‌جنوبی، هت‌تریک می‌کند.
* از دیگر آمارهای خیره کننده ایران مقابل کره جنوبی، ناتوانی کره‌ای‌ها در زدن گل به ایران در چهار دیدار اخیر بوده است. هر چهار دروازه‌بان ایران یعنی مهدی رحمتی، رحمان احمدی، علی‌رضا حقیقی و علی‌رضا بیرانوند توانستند مقابل این تیم کلین شیت کنند.
* ایران تا قبل از این چهار دیدار، پنج پیروزی و هفت شکست مقابل کره جنوبی داشت که بعد از این چهار پیروزی، موفق به ثبت ۹ پیروزی برابر هفت شکست شده است.
* آخرین پیروزی کره جنوبی مقابل ایران، مربوط به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۱ قطر است که ایران با سرمربی‌گری افشین قطبی در وقت‌های اضافه از کره جنوبی گل خورد و از دور مسابقات کنار رفت.
پیروزی ایران مقابل این تیم ادامه دهنده رکوردهایش خواهد بود اما کره‌ای‌ها با تمهیدات ویژه‌ای که برای این بازی اندیشیده‌اند، به دنبال بهبود شرایط تیمشان برای صعود به جام جهانی و ناکام گذاشتن ایران هستند.شین تائه گوک با بررسی دیدار تیمش مقابل قطر که منجر به شکست ۳ بر ۲ کره‌ای‌ها شد، بازیکنان بسیاری را از ترکیب تیمش کنار گذاشته است. او تنها ۹ نفر از ۲۳ نفر حاضر در ترکیب تیمش را برای بازی مقابل ایران به خط کرده است. شین تائه گوک در فهرست اولیه خود نام ۲۶ بازیکن را قرار داده که تنها بازیکنانی که مقابل نامشان (*) قرار دارد از بازی با قطر همراه کره جنوبی هستند.  
دروازه‌بان‌ها:
کیم جین هیو*، کیم سئونگ گیو* و چو هیون وو
مدافعان: 
کیم کی هی، کیم جو یونگ، کیم یونگ گئون، کیم مین جائه، کیم مین وو، کیم جین سو*، گو یو هان و چوی چول سون*
هافبک‌ها:
جانگ وو یونگ، جانگ هیون سو*، کی سئونگ یئونگ*، کیون وون، سون هیونگ مین*، یئاوم کی هان، لی جائه سونگ*، کیم بو کیونگ، نام تائه هی*، کو جا چئول، لی کیون هو و کیون چانگ هون
مهاجم‌ها:
لی‌دونگ گوک، هانگ هی چان و کیم شین ووک.