کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تماس تلفنی آبه و ترامپ

تبعات آزمایش موشکی کره شمالی

ایسنا , 7 شهريور 1396 ساعت 10:23

گروه بین الملل: شورای امنیت سازمان ملل قرار است اواخر امروز (سه شنبه) نشست فوق العاده‌ای را درباره آزمایش موشکی اخیر کره شمالی که از فراز ژاپن عبور کرد، برگزار کند.


به گزارش خبرگزاری سی.ان.بی.سی، این موشک بالستیک بامداد امروز (سه‌شنبه) به وقت محلی از نزدیکی پیونگ یانگ شلیک شده و حدود ساعت ۶ صبح از حریم هوایی شمال ژاپن عبور کرده بود. شورای امنیت سازمان ملل قرار است اواخر امروز برای بررسی این آزمایش اخیر موشکی نشستی فوق العاده برگزار کند.

یکی از مقام‌های نظامی کره جنوبی نیز گفت که این موشک حدود ساعت 5:57 به وقت محلی امروز شلیک شده است. این مقام مسئول اعلام کرد که این موشک 2700 کیلومتر مسیر طی کرد و به ارتفاع 550 کیلومتری رسید. بعد از این اقدام بی‌سابقه کره شمالی، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در تماسی تلفنی با دونالد ترامپ که نزدیک به 40 دقیقه طول کشید، به بررسی این پرتاب موشکی و راه‌های پاسخ به آن پرداختند.

در این گفت‌وگوی تلفنی آبه و ترامپ بر ضرورت پاسخ به این اقدام کره شمالی تاکید کردند و خواستار نشست فوق‌العاده شورای امنیت برای بررسی موضوع و افزایش فشارها بر پیونگ‌یانگ شدند. به گفته آبه ترامپ تاکید کرده است که "ایالات متحده با همه توان خود به شکل صد در صد در کنار ژاپن ایستاده و از آن دفاع خواهد کرد." آبه همچنین نقش چین و روسیه را برای متقاعد کردن کره شمالی در کنار گذاشتن سیاست‌هایش بسیار مهم خواند.

نخست وزیر ژاپن گفت که این آزمایش موشکی یک تهدید غیرمنتظره، جدی و بزرگ برای ژاپن است و گفت که از سازمان ملل خواسته تا پیونگ یانگ را به شدت تحت فشار قرار دهد. شورای امنیت سازمان ملل نیز اعلام کرد که به این درخواست جامه عمل می‌پوشاند و بدون اتلاف وقت امروز این نشست فوق العاده را برگزار می‌کند.


کد مطلب: 135798

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/135798/تبعات-آزمایش-موشکی-کره-شمالی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir