به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۹:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۰۷ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۱۳۵۸۲۳

«رولینگ» ملکه ویکتوریا را شکست داد

گروه فرهنگی: سریال تلویزیونی برگرفته از رمان‌های «جی.کی. رولینگ» موفق شد مجموعه تاریخی و پرطرفدار «ویکتوریا» را با فاصله‌ای چشمگیر پشت سر بگذارد.
«استرایک» نام سریال کارآگاهی جدیدی است که بر اساس رمان‌های کارآگاهی «جی.کی. رولینگ» ـ نویسنده هفت‌گانه «هری پاتر» ـ ساخته شده است. این اثر در قدم‌های اول، از سریال تاریخی «ملکه ویکتوریا» پیشی گرفته است.
 
 «رولینگ» ملکه ویکتوریا را شکست داد

گزارشات آماری یکشنبه شب تلویزیون انگلیس نشان می‌دهد تعداد بیننده‌های اولین قسمت «استرایک» از مخاطبان سریال «ویکتوریا» دو میلیون نفر بیشتر بوده است. این سریال اقتباسی که از شبکه «بی.بی.سی ۱» به روی آنتن می‌رود، به طور میانگین پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مخاطب را به خود جذب کرد و در دقایقی تعداد بینندگانش را تا شش میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هم بالا برد. اما در همان شب میانگین تعداد بینندگان سریال «ویکتوریا» سه میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بودند که در نقطه اوج سریال به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کردند.در کل درصد تماشاگران سریال جدید «رولینگ»، ۲۸.۶ بوده است، در حالی که این رقم در مورد سریال «ویکتوریا» ۲۱ درصد محاسبه شده است.

«استرایک» سریالی کارآگاهی براساس مجموعه رمان بزرگسال «رولینگ» است که با نام مستعار «رابرت گالبریث» روانه بازار کرده است. در سریالی که براساس این رمان‌ها ساخته شده «تام برک» ـ بازیگر سریال اقتباسی «جنگ و صلح» ـ نقش «کورمورن استرایک» کارآگاهی خصوصی را بازی می‌کند.
 
«رولینگ» ملکه ویکتوریا را شکست داد

«رولینگ» بعد از تمام شدن هفت‌گانه «هری پاتر» دست به نوشتن مجوعه رمانی برای بزرگسالان زد، اما آن‌ها را با نام مستعار «رابرت گالبریث» نویسنده‌ای خیالی روانه بازار کرد. زمانی که مشخص شد نویسنده این آثار کیست، حواشی بسیاری به پا شد.فاش شدن راز «رولینگ» پس از انتشار «نوای فاخته»، فروش این کتاب را به طرز چشم‌گیری افزایش داد تا جایی که اثر «رولینگ» در صدر جدول پرفروش‌ترین کتاب‌های ادبیات داستانی انگلیس قرار گرفت .«آوای فاخته»، «کرم ابریشم» و «ردپای شیطان» از جمله رمان‌های کارآگاهی «رولینگ» هستند که حول محور ماجراهای جنایی «استرایک» نوشته شده و در این سریال دیده می‌شوند.

نکته جالب این که «آوای فاخته» به قلم نویسنده‌ گمنامی چون «رابرت گالبریث» به چندین ناشر عرضه شد و هیچ‌یک حاضر به چاپ آن نشدند، اما اکنون فروش آن تا جایی رشد کرده که نام این رمان در بالاترین رتبه‌ وب‌سایت «آمازون» قرار گرفته است. به گفته‌ ناشر «آوای فاخته»،‌ در عرض سه هفته اول انتشار این کتاب فروش آن تنها ۱۵۰۰ جلد بود، اما پس از افشای هویت اصلی نویسنده‌اش این رقم به ۱۸ هزار نسخه رسید.این رمان‌نویس ثروتمند و مشهور انگلیسی در مصاحبه‌ای اظهار کرد: کتاب‌هایی که با نام «گالبریث» منتشر می‌شوند، در بیش از هفت جلد خواهند شد. این مجموعه کاملا باز است. واقعا نوشتن این کتاب‌ها را دوست دارم، بنابراین نمی‌دانم نقطه پایان آن در ذهنم کجاست.

اخیرا درآمد «رولینگ» طی سال گذشته ۹۵ میلیون دلار تخمین زده شده و او را به پردرآمدترین نویسنده جهان بدل کرد. این به معنای کسب ۱۸۰ دلار در هر دقیقه است که «رولینگ» بخشی از آن را به انتشار نمایشنامه «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» مدیون است. این کتاب که به هشتمین جلد مجموعه «هری پاتر» مشهور شده، طی سه روز نخست انتشار در انگلیس، ۶۸۰ هزار جلد فروش داشت و لقب سریع‌ترین در فروش را از آخرین جلد رمان‌های «هری پاتر» ربود و به خود اختصاص داد.بخش دیگری از افزایش ثروت این نویسنده انگلیسی، به انتشار رمان «هیولاهای خارق‌العاده و زیستگاه آن‌ها» که اقتباس سینمایی آن هم ساخته شده، و به چاپ رسیدن نسخه تصویری هفت‌گانه «هری پاتر» برمی‌گردد