به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۰:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۰۷ ساعت ۲۲:۰۸
کد مطلب : ۱۳۵۸۳۲
نامه سرگشاده جمعی از فعالان سیاسی و شهروندان کرد به رییس جمهوری

استاندار بومی مصداق عینی عمل به وعده‌ها

گروه سیاسی: گروهی از فعالان سیاسی و شهروندان منطقه کردستان در نامه ای به حسن روحانی رییس جمهوری ضرورت حضور استاندار بومی در این استان را در راستای عمل به وعده های انتخاباتی یادآور شدند.
متن این نامه که در اختیار بهارنیوز قرار داده شده است، به شرح زیر است:
باسمه تعالی

جناب آقای دکتر روحانی
مقام محترم ریاست جمهوری
با سلام، ادب و احترام

به استحضار می رساند همانطور که اطلاع دارید، در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، کردستان یکی از حوزه هایی بود که صندوق های رأی مثبت و آری به شما و فکر و برنامه هایتان را آکند و همه آنچه در توان داشت و یارایش بود را در طبق اخلاص نهاد، در مشارکتی مسالمت آمیز و در چهارچوب های قانونی، شرعی و عرفی ۷۳ درصد از مشارکت کنندگان با شما موافق بودند و ندای شما را لبیک گفتند.

جناب آقای دکتر روحانی
کردستان پیام ها و وعده های شما در مورد کردها و اهل سنت را به دقت به نظاره نشست و آنها را با جان و دل پذیرا گشت، چرا که شما از همه ایرانیان به عنوان «شهروندان ایران» یاد کرده و همه را فارغ از رنگ و نژاد و قبیله، ایرانی دانسته و بانگ برآوردید که؛ «ایران برای همه ایرانیان و ایرانیان همه برای ایران»؛ شما وعده دادید که از نخبگان و نیروهای توانا، متخصص و متعهد و دغدغه مند کرد و اهل سنت در بخشهای مختلف دولت بهره گیرید و کردها و اهل سنت چنان به این وعده ی شما دلخوش بودند که به جدّ انتظار داشتند نفری از متخصصان خود را در کابینه پیشنهادی داشته باشند که به هر دلیلی ممکن و میسور نشد.

جناب آقای دکتر روحانی
ما امضاء کنندگان این مکتوب، ضمن سفارش کلی به ناامید نکردن کردها و اهل سنت ایران، با اجرایی کردن همه وعده هایی که به آنان داده اید، یک درخواست مشخص و معین و مصداقی داریم که امیدواریم با برآورده کردن آن امید و وحدت و تعامل و اعتدال در این منطقه، بیش از پیش گردد و حقوق شهروندی در این مناطق نیز جنبه ی عینی به خود گیرد.

ما خواهان معرفی جناب آقای «دکتر جلال جلالی زاده»، استاد دانشگاه، فعال سیاسی و اجتماعی ، مجتهد دینی ، فرزند و برادر شهید و نیز جانباز ۵۰ درصد و بی شک یکی از نخبگان و سرمایه های اجتماعی کردها و اهل سنت به عنوان «استاندار کردستان » هستیم و برآنیم جنابعالی با تمام توانتان این خواسته ی تاریخی، اجتماعی و سیاسی را عملیاتی نمایید و فارغ از همه ی مخالفت ها و عنادورزی ها و حاشیه ها این مهم را به انجام رسانید. و در پایان، موفقیت شما در عملیاتی و اجرایی کردن همه ی وعده های انتخاباتی تان را از خداوند متعال خواستاریم.

والسلام علیکم و رحمة الله
جمعی از کردهای ایرانی ...