به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۱۳۶۰۴۰

نکاتی از هفته چهارم لیگ دسته اول

گروه ورزشي: هفته چهارم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور با انجام ۹ بازی پیگیری و جایگاه نفت مسجد سلیمان در بالا و راه آهن تهران در پایین جدول تثبیت شد.
به گزارش مهر هفته چهارم لیگ دسته اول فوتبال ایران گذشته برگزار شد. در این روز نفت مسجد سلیمان با محمود فکری به چهارمین پیروزی متوالی‌اش دست یافت تا به تنهایی در صدر جدول قرار بگیرد و راه آهن نیز با چهارمین شکست متوالی فصلش مواجه شد تا به تنهایی در انتهای جدول حضور داشته باشد. 
* وجه اشتراک تیم‌های بالا و پایین جدول
هر دو تیمی که در بالا و پایین جدول قرار گرفته‌اند، وجوه مشترکی دارند. نفت مسجد سلیمان و راه آهن تیم هایی هستند که در ابتدا و انتهای جدول قرار گرفته‌اند. از ویژگی‌های مشترک دو تیم می‌توان به رنگ پیراهن آنها اشاره کرد که هر دو تیم زرد پوش هستند. ضمن این که هر دو تیم از دو مربی استقلالی به اسم محمود فکری و سیروس دین‌محمدی سود می‌برند. 
* وجه تمایز تیم‌های بالا و پایین جدول
نفت مسجد سلیمان در حالی در صدر جدول حضور دارد که هر ۴ بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و بدون مساوی و شکست در این جایگاه قرار گرفته است. در مقابل این تیم راه آهن را داریم که برعکس نفت مسجد سلیمان هر ۴ بازی خود را با شکست پشت سر گذاشته و هیچ پیروزی و مساوی نداشته است تا نفت مسجد سلیمان با ۱۰۰ درصد امتیازات ممکن و راه آهن با صفر درصد امتیاز گیری هفته چهارم را پشت سر گذاشته باشند.
تیم نفت مسجد سلیمان در حالی ۴ بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته است که دروازه این تیم به روی حریفان بسته مانده و هیچ گلی در این مسابقات دریافت نکرده است. تیم راه آهن اما در حالی ۱۰ گل در ۴ مسابقه‌اش دریافت کرده که مهاجمان این تیم تاکنون موفق به گلزنی نشده‌اند.
* بزرگان و نامداران در انتهای جدول
با نگاهی به انتهای جدول به این باور می‌رسیم که در حال حاضر در پایین جدول جمع بزرگان فوتبال ایران جمع است. تیم هایی که اسم و رسمی برای خود در این فوتبال داشته و اغلب آنها از تیم های با سابقه و سازنده فوتبال ایران بوده‌اند. از راه آهن گرفته که بدون امتیاز در آخرین رده جدول قرار گرفته است تا ایرانجوان و صبایی که به همراه راه آهن جمع سه تیم انتهای جدول را تشکیل داده‌اند. فجر سپاسی هم که در رده ۱۴ جدول قرار گرفته است از تیم های ریشه دار، سازنده و خوش سابقه فوتبال ایران است که البته مدتهاست به حضور این تیم در رده‌های انتهایی جدول در لیگ دسته اول عادت کرده‌ایم.
* نساجی، برنده بازی بزرگ سال
بی تردید حساس ترین بازی هفته را تیم های نساجی و خونه به خونه برگزار کردند. خیلی‌ها از این بازی بعنوان بازی بزرگ سال در لیگ دسته اول هم نام می‌برند. دربی بزرگ مازندران بین نماینده‌های بابل و قائمشهر که همیشه با حاشیه‌هایی همراه بوده است. این بازی در یک ورزشگاه مملو از جمعیت برگزار شد و این تیم میزبان بود که در نهایت با یک گل در این بازی به برتری رسید تا نساجی برنده بازی بزرگ سال باشد.
حضور مهدی پاشازاده و جواد نکونام دو مربی استقلالی دو تیم روی نیمکت این بازی را به یک جدال مستقیم بین دو مدعی سرمربیگری استقلال در آینده هم بدل کرده بود. دیداری که در نهایت با برتری مربی با تجربه تر که پاشازاده باشد به پایان رسید.
* شکست ناپذیرها
در حالی لیگ به هفته چهارم رسید که سه تیم نفت مسجد سلیمان، بادران و مس کرمان تیم‌های شکست ناپذیر این مسابقات بودند و هیچ یک از دو تیم در مسابقات این فصل خود متحمل شکست نشده‌اند. در مقابل هم تیم راه آهن با تحمل ۴ باخت، پر شکست‌ترین تیم این مسابقات بوده است. 
* دور از پیروزی
چهار تیم آلومینیوم اراک، صبای قم، ایرانجوان بوشهر و راه آهن تهران هم تیم هایی هستند که در این چهار مسابقه موفق به کسب پیروزی نشده‌اند تا از این حیث با تیم های دیگر تمایز داشته باشند. در میان این چهار تیم وضعیت و شرایط تیم راه آهن از دیگران بغرنج تر است چرا که سه تیم دیگر حداقل یکی دو مساوی را به دست آورده اند اما راه آهن همه دیدارهای خود را با شکست به پایان رسانده است.
* همه بازی‌ها با گل همراه بود
از نکات جالب هفته چهارم این بود که در همه بازی‌های این هفته گل رد و بدل شد و هیچ بازی بدون گل به پایان نرسید. در  این میان دو دیدار میان تیم های بادران و آلومینیوم و همچنین بازی تیم‌های مس کرمان و گل گهر سیرجان با رد و بدل شدن ۴ گل پر گل ترین بازی‌های هفته بود.
* مساوی‌های مشابه
در هفته چهارم تنها دو بازی به تساوی رسید و جالب این که در هر دو بازی نتایج مشابهی به دست آمد. صبا در خانه خود مقابل ملوان با نتیجه یک - یک متوقف شد و دیگر مساوی هم به دیدار ماشین سازی و ایرانجوان باز می‌گردد که این بازی هم با نتیجه مشابه یک - یک به پایان رسید.
* بدون بهترین گلزن 
در حالی روز گذشته ۱۸ بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد، ۱۸ گلزن داشتیم و هیچ بازیکنی روز گذشته نتوانست بیشتر از یکبار موفق به گلزنی شود تا به این ترتیب بهترین گلزن در هفته چهارم لیگ دسته اول نداشته باشیم.
* زودترین و دیرترین گل
زود هنگام ترین گل هفته چهارم را شاهرخ غلامرضا پور بازیکن تیم مس کرمان در دقیقه ۲۰ بازی به تیم گل گهر سیرجان زد و دیرهنگام ترین گل را هم مرتضی حسین زاده بازیکن تیم اکسین در دقیقه ۹۳ وارد دروازه راه آهن تهران کرد.
* هفته پر پنالتی
در هفته چهارم کلا ۵ گل از روی نقطه پنالتی به دست آمد تا هفته‌ای نسبتا پر پنالتی را سپری کرده باشیم. بازی تیم‌های بادران و آلومینیوم اراک با ۲ پنالتی پر پنالتی ترین بازی هفته بود که سهم هر یک از دو تیم یک پنالتی بود.
* هیچ میهمانی برنده نشد
در هفته چهارم دو بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید و در ۷ بازی برنده بازنده داشتیم و این اتفاق در حالی افتاد که در این روز هیچ تیمی خارج از خانه موفق به کسب پیروزی نشد و هر ۷ تیم برنده تیم‌هایی بودند که توانستند بازی‌های خانگی خود را ببرند.