به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۱۳۶۰۶۶

شکایت از اسنپ بخاطر ارزان‌فروشی!

گروه اقتصادي: روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: استفاده از اپلیکیشن‌های درخواست خودرو آنلاین در دو سال گذشته با سرعت قابل توجهی در بین شهروندان ساکن پایتخت گسترش یافته است.

استقبالی که عمده دلیل آن کاهش قیمت و افزایش کیفیت مسافرت‌های درون شهری با استفاده از خدمات اپلیکیشن‌های درخواست خودرو بوده است. این در حالی است که از نگاه برخی تاکسی‌داران قیمت کمتر ارائه شده از سوی دو شرکت ارائه‌دهنده خدمات تاکسی اینترنتی باعث کاهش سود تاکسیرانان و حذف تاکسی‌های زرد رنگ از انتخاب مسافران درون‌شهری شده است.

بر این اساس روز آینده سیصد و ششمین جلسه شورای رقابت با موضوع بررسی وضعیت فعالیت و قیمت‌گذاری خدمات تاکسی اینترنتی آنلاین (اسنپ و تپ سی) برگزار خواهد شد. گفته می‌شود علت اختصاص این جلسه به بررسی فعالیت این دو سامانه آنلاین ارائه خدمات اینترنتی اتحادیه تاکسی‌داران و وزارت صنعت و معدن از این دو شرکت رقیب ارائه‌دهنده خدمات اینترنت مبنا، به علت «دامپینگ قیمتی» است.

منظور از دامپینگ قیمتی یا ارزان‌فروشی ارائه خدمات از سوی یک شرکت با قیمتی کمتر از قیمت تمام شده به منظور تصاحب بخشی از سهم رقیب است. این نوع ارزان‌فروشی عمدتا بر مبنای اهداف بازاریابی در بازه زمانی محدود انجام می‌گیرد. شکایت یاد شده با توجه به متهم کردن همزمان این دو شرکت رقیب به ارزان‌فروشی عجیب به نظر می‌رسد.