کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امروز؛ جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره اقدامات كره‌شمالي

گزینه‌های آمریکا برای مقابله با اون

13 شهريور 1396 ساعت 9:21

گروه بين‌الملل: وزیر دفاع آمریکا گفت این کشور به دنبال نابودی کره شمالی نیست اما گزینه‌های نظامی زیادی علیه این کشور در اختیار دارد.


«جیمز ماتیس» اعلام کرد کشورش به هرگونه تهدید از سوی کره شمالی «واکنش نظامی بزرگ» نشان خواهد داد.­ وی افزود: ما به دنبال نابود کردن کره شمالی نیستیم با این حال گزینه های نظامی متعددی در پیش رو داریم.  «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هم در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص میزان جدی بودن گزینه نظامی برای برخورد با کره شمالی گفته بود «حالا ببینیم.» رئیس‌جمهور آمریکا، جنگ را به عرصه تجاری هم کشانده و گفته که آمریکا به دنبال قطع روابط تجاری با همه شرکای تجاری کره شمالی است. بزرگ‌ترین شریک تجاری کره شمالی، چین است که با واردات محصولات دریایی و ذغال سنگ، راه نفسی را برای مردم این کشور باز نگاه داشته است. روز گذشته نمایندگی آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد، شورای امنیت سازمان ملل دوشنبه ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی (ساعت ۱۴ به وقت گرینویچ) در مورد آزمایش هسته ای کره شمالی جلسه برگزار خواهد کرد. بر این اساس نشست ویژه شورای امنیت به درخواست کشورهای انگلیس، فرانسه، ژاپن و کره جنوبی برگزار می شود.


کره جنوبی آزمایش موشکی انجام داد
خبرگزاری رسمی کره جنوبی، یونهاپ، اعلام کرد در پی آزمایش هسته‌ای کره شمالی، کره جنوبی نیز اقدام به آزمایش موشکی کرده است. صبح یکشنبه کره شمالی از جدیدترین بمب هیدروژنی خود رونمایی کرد، آزمایشی که انفجار آن در قعر زمین موجب یک زمین لرزه مصنوعی شد. در پی این اقدام «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز اعلام کرد که تحریم های جدید علیه پیونگ یانگ همه راه های تجاری با کره شمالی را قطع می کند.

آمادگی اروپا برای تشدید تحریم ها علیه کره شمالی
رئیس شورای اروپا گفت اتحادیه اروپا آماده است تحریم ها علیه کره شمالی را شدت بخشد.
 
دونالد توسک بعد از آنکه کره شمالی آخرین آزمایش هسته ای خود را انجام داد اعلام کرد اتحادیه اروپا آماده است تحریمها علیه پیونگ یانگ را تشدید کند. توسک با صدور بیانیه ای افزود: اتحادیه اروپا آماده تشدید سیاست تحریمهای خود است و از کره شمالی دعوت می کند تا بدون شرط، گفتگوها درباره برنامه هایش را دوباره شروع کند. وي اظهار داشت: ما از شورای امنیت سازمان ملل می خواهیم تا تحریمهای بیشتری را (علیه پیونگ یانگ) تصویب کند و عزم و اراده قوی تری را برای حصول به غیرهسته ای شدن صلح آمیز شبه جزیره کره از خود نشان دهد.

تحریم‌ها درباره کره شمالی مشکلی را حل نمی‌کند
وزیر انرژی دولت پیشین آمریکا با اشاره به آزمایش هسته‌ای امروز کره‌شمالی گفت: تحریم‌ها درباره کره‌شمالی مشکلی را حل نمی‌کند. «ارنست مونیز» در واکنش به ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی در اظهاراتی اعلام کرد: جامعه جهانی اخیراً تحریم های اقتصادی مضاعفی را علیه پیونگ یانگ وضع کرد؛ تحریم ها درباره کره شمالی مشکلی را حل نمی کند، اما درباره ایران موفقیت آمیز بوده است؛ چرا که طرفها را برای بحث پای میز مذاکره آورد.

وزیر انرژی دولت پیشین آمریکا در ادامه با تأکید بر بی فایده بودن تحریم علیه پیونگ یانگ خواستار تلاش های مضاعف برای همکاری بیشتر با کشور چین در این خصوص شد. لازم به ذکر است، کره شمالی روز يكشنبه اعلام کرد که آزمایش بمب هیدروژنی این کشور با موفقیت انجام شده است. بر اساس اعلام مقامات پیونگ‌یانگ، این بمب هیدروژنی قابلیت بارگذاری روی موشک های جدید بالستیک بین‌قاره‌ای را دارد.

صبح روز یکشنبه در ابتدا اعلام شد که پیونگ یانگ می گوید موفق به تولید سلاح اتمی پیشرفته تری شده است که قابلیت نصب بر روی موشک های بالستیک را دارد. در همین راستا، «کی سی ان اِی» رسانه رسمی کره شمالی تصاویری از «کیم جونگ اون» حاكم این کشور را منتشر کرد که وی را در حال بررسی آنچه که بمب هیدروژنی جدید نامیده می شود، نشان می داد. پس از آن رسانه از وقوع زمین لرزه در کره شمالی خبر دادند و کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند که این زمین لرزه ساختگی بوده و بدلیل آزمایش هسته ای کره شمالی رخ داده است.


کد مطلب: 136096

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/136096/گزینه-های-آمریکا-مقابله-اون

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir