کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روند انتقال قدرت کوبا از خاندان کاسترو

14 شهريور 1396 ساعت 10:20

گروه بین الملل: کوبا دوره پنج ماهه انتقال قدرت را که انتظار می رود به کناره گیری رائول کاسترو از ریاست جمهوری منتهی شود، آغاز کرد.


به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، در روند انتقال قدرت که از روز دوشنبه آغاز شده است، تسلط نسبتا کامل خاندان کاسترو بر نظام سیاسی این کشور پس از حدود 60 سال محدود می شود.کوبایی ها طی ماه جاری با تشکیل گروه های کوچک، نمایندگان مورد نظر برای شهرداری ها را انتخاب می کنند. این اولین مرحله از رای گیری محلی است که به رای گیری استانی و نهایتا سراسری ختم خواهد شد.یک ائتلاف اپوزیسیون گفته که انتظار دارد 170 فرد اپوزیسیون برای حضور در انتخابات معرفی شوند. شماری از کاندیداهای اپوزیسیون قبلا وارد انتخابات شده بودند اما شکست خوردند.به نوشته آسوشیتدپرس، دولت اجازه مشارکت احزابی غیر از حزب کمونیست در انتخابات را نمی دهد و حضور انفرادی کاندیداهای اپوزیسیون را ناکام گذاشته است. بنابراین، انتقاداتی شده است مبنی بر اینکه انتخابات اقدامی توخالی برای ارائه نمایشی از مشارکت دموکراتیک است.مقام های کوبایی می گویند که ناراضی ها از دولت های خارجی و گروه های تبعیدی پول دریافت می کنند که این بخشی از طرح ها برای سرنگونی نظام سوسیالیستی در این کشور جزیره ای و احیای سرمایه داری و سلطه آمریکا است که در انقلاب 1959 خاتمه یافت.

در مرحله دوم انتخابات، کمیسیونی که تحت کنترل سامان های مرتبط با دولت است، کاندیداها را برای حضور در انتخابات مجمع های استانی و مجمع ملی برمی گزینند.انتظار می رود مجمع ملی رئیس جمهوری و اعضای شورای دولتی را تا ماه فوریه انتخاب کنند. رائول کاسترو گفته که تا آن تاریخ ریاست جمهوری را ترک می کند اما احتمال می رود که رئیس حزب کمونیست بماند که این امر قدرتی برابر با رئیس جمهوری جدید یا بیشتر از آن به وی خواهد داد. کاسترو 86 ساله در سال 2008 پس از آنکه برادرش فیدل به دلیل بیماری کناره گیری کرد، رئیس جمهوری شد و مجموعه‌ای از اصلاحات آرام و محدود اجتماعی-اقتصادی را شروع کرد. فیدل کاسترو سال گذشته در سن 90 سالگی درگذشت. مدتهاست که احتمال داده می شود «میگل دیاز کانل» معاون اول ریاست جمهوری در نهایت رئیس جمهوری شود. او یک عضو 57 ساله حزب کمونیست است که در سال های اخیر چندان در انظار عمومی نبوده است.


کد مطلب: 136182

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/136182/روند-انتقال-قدرت-کوبا-خاندان-کاسترو

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir