کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

«دانکرک» پرفروش‌ترین فیلم گیشه چین

14 شهريور 1396 ساعت 10:26

گروه فرهنگی: درام تحسین‌شده «دانکرک» بالاخره از جمعه گذشته (اول سپتامبر) در سینماهای چین اکران شد و با 30 میلیون دلار فروش افتتاحیه، پرفروش‌ترین فیلم گیشه آخر هفته چین شد.


علاوه بر این،  فروش موفق ساخته جدید کریس نولان در آسیا باعث شد «دانکرک» عنوان پرفروش‌ترین فیلم گیشه سینماهای دنیا در سه روز گذشته را نیز از آن خود کند. به این ترتیب، با 36 میلیون دلار فروش آخر هفته در سطح بین‌المللی، فروش جهانی این درام جنگی به بیش از 458 میلیون دلار رسید.

 
«دانکرک» پرفروش‌ترین فیلم گیشه چین شد

این فیلم 106 دقیقه‌ای که با استودیوی «برادران وارنر» و بودجه 100 میلیون دلار ساخته شده، تاکنون در 60 نقطه دنیا روی پرده رفته و کل درآمد آن در بازار بین‌المللی (به جز امریکای شمالی) به بیش از 280 میلیون دلار رسیده است. همچنین سهم گیشه امریکای شمالی در فروش جهانی فیلم، بیش از 178 میلیون دلار برآورد شده است.به گزارش «ورایتی»، اکشن کمدی ژاپنی «جینتاما» (روح نقره‌ای) که اقتباسی از یک مانگای (مجموعه کتاب مصور) ژاپنی به همین نام است، یک پله پایین‌تر از «دانکرک» قرار گرفت و رتبه دوم جدول پرفروش‌های گیشه آخر هفته چین را به خود اختصاص داد.

فیلم رکوردشکن «جنگجویان گرگ 2» هم بعد از هفت هفته اکران در سینماهای چین، نزدیک به 9 میلیون دلار در سه روز گذشته فروخت و سومین فیلم پرفروش گیشه شد. در حال حاضر، کل فروش این فیلم به بیش از 849 میلیون دلار رسیده است که رقمی بی‌سابقه برای یک فیلم چینی به شمار می‌رود.فیلم علمی-تخیلی «والرین و شهر هزار سیاره» ساخته جدید لوک بسون که هفته گذشته صدرنشین گیشه چین شد، در دومین هفته اکرانش دچار افت 78 درصدی شد و در رتبه چهارم قرار گرفت. در حال حاضر، کل فروش فیلم بعد از ده روز اکران در سینماهای چین به بیش از 58 میلیون دلار رسیده است. کل فروش جهانی ساخته جدید بسون هم از مرز 202 میلیون دلار عبور کرده است.فیلم اکشن جنایی «رنگ بازی» (Color of the Game) به عنوان محصول مشترک چین و هنگ کنگ نیز با 3.55 میلیون دلار فروش آخر هفته، در رده پنجم جدول پرفروش‌های گیشه چین قرار گرفت. 


کد مطلب: 136203

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/136203/دانکرک-پرفروش-ترین-فیلم-گیشه-چین

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir