به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۱۳۶۲۰۶

فعلا در وزارت علوم تغییری نداریم

گروه سیاسی: سرپرست وزارت علوم، تخقیقات و فناوری از بررسی کدرشته‌های فاقد استانداردهای علمی دانشگاه آزاد در وزارت علوم خبر داد.
سیدضیا هاشمی در گفت‌وگو با  ایلنا، در پاسخ به این سوالی درباره تغییرات احتمالی در وزارت علوم و مراکز وابسته گفت: تغییرات در وزارت علوم متناسب با ضرورت‌ها انجام می‌شود. در صورتی که در بررسی‌ها به این نتیجه برسیم که تغییر مدیریتی ضرورت دارد و می‌تواند موجب افزایش کارایی شود، طبیعتا در این باره اقدام خواهیم کرد اما هم‌اینک ما به نتیجه‌ای برای تغییر نرسیده‌ایم.
جلسات متعددی با مسئولان دانشگاه آزاد داشته‌ایم
وی با اشاره به انتقادات انتقادات گسترده نسبت به کیفیت پایین آموزش در دانشگاه آزاد اظهار داشت: ما جلسات متعددی با مسئولان دانشگاه آزاد در رابطه با حفظ کیفیت و استانداردهای علمی این دانشگاه داشته‌ایم. این موضوع مورد تاکید ماست که البته مورد پذیرش مسئولان دانشگاه آزاد نیز هست.
ارتقای سطح کیفی را هم مسئولان دانشگاه آزاد پذیرفته‌اند
سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه سیاست وزارت علوم ارتقای کیفی دانشگاه‌ها است، تصریح کرد: سیاست وزارت علوم درباره دانشگاه آزاد نیز همین مسئله است. مسئولان دانشگاه آزاد نیز این موضوع را پذیرفته‌اند و با ما همراهی دارند.
هیچگونه تبعیضی را در حوزه‌های مختلف نمی‌پذیریم
هاشمی با تاکید بر اینکه مسئله کیفیت، مسئله کلان آموزش عالی کشور است و مختص به دانشگاه آزاد نیز نمی‌شود، خاطرنشان کرد: ما هیچگونه تبعیضی را در حوزه‌های مختلف نمی‌پذیریم و در این راستا موظف هستیم به هرگونه ضعفی بپردازیم و درصدد جبران آن ضعف برآییم. در مورد دانشگاه آزاد نیز همانند بخش‌های دیگر آموزش عالی همین سیاست را دنبال می‌کنیم.
بررسی کدرشته‌های فاقد استانداردهای علمی دانشگاه آزاد در وزارت علوم
وی با بیان اینکه تاکید وزارت علوم پیشبرد امور در یک فضای آرام و منطقی در یک رویکرد علمی است، ابراز داشت: در مورد کدرشته‌هایی که فاقد شاخصه‌ها و استانداردهای علمی هستند، همکاران‌مان در وزارت علوم در حال بررسی این موضوع هستند و در روزهای آینده نتیجه بررسی‌های آن را اعلام خواهیم کرد.
سیاست آموزش عالی، با تغییر افراد تغییر نمی‌کند
سرپرست وزارت علوم در پاسخ به این سوال که با تغییر مدیریت دانشگاه آزاد، برخی از تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه از ایجاد محدودیت نسبت به فعالیت‌هایشان انتقاد کرده‌اند. وزارت علوم در این باره چه پیگیری‌هایی انجام خواهد داد؟ بیان کرد: سیاست وزارت علوم و دستگاه آموزش عالی، سیاست واحدی هستند که با تغییر افراد، آن سیاست‌ها تغییر نمی‌کنند. برای ما حفظ کیفیت و کنترل استانداردها بسیار مهم است و این مسئله باید با همدلی و تفاهم پیش برود.
دانشجو نباید احساس نگرانی کند
هاشمی با بیان اینکه دانشجوی ما نباید احساس نگرانی پیدا کند، یادآور شد: آنچه مورد تاکید وزارت علوم و دولت است، اجرای قانون، حفظ کیفیت علمی و کنترل استانداردها است.