به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۱۳۶۲۳۰
سکه ۱۷ هزار تومان ارزان شد

طلا عقب‌نشینی کرد

گروه اقتصادی: در بازار امروز - سه‌شنبه - نرخ‌های طلا و سکه بعد از حدود ۱۰ روز روند افزایشی، معکوس و کاهشی شد؛ به طوری که سکه تمام با کاهش ۱۷ هزار تومانی همراه شده است و این در حالی است که قیمت‌ها در بازار جهانی همچنان افزایشی است.

به گزارش ایسنا، ‌ نرخ سکه در روزهای گذشته با افزایش قابل توجه قیمت همراه شده بود و دیروز در صرافی‌های خیابان فردوسی - چهارراه استانبول به نرخ یک میلیون و ۲۸۵ هزار تومان هم رسید که رکورد جدیدی برای سکه تمام طی پنج سال اخیر بود.از طرف دیگر بازار طلا هم همین وضعیت را داشت و هر گرم طلای ۱۸ عیار از مرز ۱۲۶ هزار تومان عبور کرد. کارشناسان بازار طلا و سکه این افزایش قیمت را ناشی از افزایش قیمت جهانی طلا می‌دانند که به دنبال طوفان هاروی در آمریکا و هچنین آزمایش‌های موشکی کره شمالی رخ داده است.از طرف دیگر برخی از کارشناسان، افزایش قیمت‌ها در بازار داخلی را مرتبط و همزمان با کاهش نرخ سود بانکی و خروج سپرده‌ها از بانک‌ها و حرکت آن‌ها به سمت بازار طلا و سکه ارزیابی می‌کنند.اما در بازار امروز روند قیمت‌ها سمت و سوی کاهشی را نشان می‌دهد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نزدیک به ۱۰۰۰ تومان کاهش یافته و ۱۲۵ هزار و ۵۴۵ تومان عرضه می‌شود.هر مثقال طلا با ۴۱۰۰ تومان کاهش ۵۴۳ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت دارد و هر اونس طلا برای معاملات در بازار جهانی افزایش پیدا کرده و ۱۳۳۵ دلار و ۹۰ سنت داد و ستد می‌شود.

سکه تمام طرح جدید نیز از کاهش قیمت‌ها بی‌نصیب نمانده با ارزانی ۱۷ هزار تومانی یک میلیون و ۲۵۸ هزار تومان فروخته می شود. نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب ۶۶۸ هزار و ۲۰۰ و ۳۸۷ هزار و ۴۰۰ تومان در بازار آزاد فروخته می‌شوند.  در بازار ارز، دلار آمریکا با کاهش ۱۱ تومانی ۳۸۷۹ تومان قیمت دارد. یورو با ۴۸ تومان افزایش ۴۷۸۹ تومان عرضه می‌شود. همچنین پوند انگلستان با افزایش هفت تومانی ۵۰۳۱ تومان و لیر ترکیه با شش تومان افزایش ۱۱۷۱ تومان فروخته می‌شود.
همچنین دلار مبادله‌ای ۳۳۲۶ تومان از سوی بانک مرکزی قیمت‌گذاری شده است.

 

نوع طلا قیمت تفاوت قیمت نسبت به روز گذشته
هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۲۵ هزار و ۵۴۵ تومان ۹۴۶ تومان کاهش
مثقال طلا ۵۴۳ هزار و ۹۰۰ تومان ۴۱۰۰ تومان کاهش
اونس طلا در بازار جهانی ۱۳۳۵ دلار و ۹۰ سنت ۶۰ سنت افزایش
نوع سکه    
سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۲۵۸ هزار تومان ۱۷ هزار تومان کاهش
نیم سکه ۶۶۸ هزار و ۲۰۰ تومان ۲۰۰ تومان افزایش
ربع سکه ۳۸۷ هزار و ۴۰۰ تومان ۴۰۰ تومان افزایش
سکه گرمی ۲۵۴ هزار و ۶۰۰ تومان ۶۰۰ تومان افزایش
نوع ارز    
دلار آمریکا ۳۸۷۹ تومان ۱۱ تومان کاهش
یورو ۴۷۸۹ تومان ۴۸ تومان افزایش
پوند انگلستان ۵۰۳۱ تومان ۷ تومان افزایش
لیر ترکیه ۱۱۷۱ تومان ۶ تومان افزایش
یوان چین ۶۱۹ تومان بدون تغییر
درهم امارات ۱۰۶۶ تومان بدون تغییر