کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

كره شمالی؛داشتن بمب اتمی با علف‌خوری

14 شهريور 1396 ساعت 17:22

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهوری روسیه ضمن تاکید بر این که تحریم کره شمالی بی‌فایده خواهد بود، خاطر نشان ساخت که در این کشور علف می‌خورند اما از برنامه هسته‌ای دست نمی‌کشند!


«ولادیمیر پوتین»، در یک کنفرانس خبری در پایان مشارکت خود در نشست سران کشورهای عضو گروه «بریکس» در شهر «شیامن» در جنوب شرق چین تاکید کرد که اعمال تحریم های جدید علیه کره شمالی بی فایده و ناکارآمد خواهد بود و رفتار رهبری این کشور را تغییر نخواهد داد. وی با تاکید بر این که در کره شمالی علف می خورند اما از برنامه هسته ای دست نمی کشند، خاطر نشان ساخت که این کشور تا زمانی که احساس امنیت نکند از برنامه هسته ای خود دست برنمی دارد و رویارویی با آن در صورت دستیابی به سلاح اتمی نیز می تواند فاجعه بار باشد.
 

پوتین ضمن محکومیت آزمایش‌های هسته ای تحریک آمیز کره شمالی و هشدار نسبت به یک فاجعه جهانی در نتیجه بحران شبه جزیره کره، تاکید کرد که تشدید نظامی در رابطه با بحران مذکور بی فایده بوده و به بن بست می رسد جایی که نباید این کشور در سایه ترس از نابودی خود زندگی کند و باید با آن به گفت و گو پرداخت. رئیس جمهوری روسیه ضمن آن که طبقه حاکم در آمریکا را فاقد فرهنگ سیاسی دانست و قرار دادن نام کشورش در فهرست تحریم مشترک با کره شمالی و ایران را نشانه ساده لوحی برشمرد، اعلام کرد که تاکنون هیچ گونه تصمیمی در رابطه با کاهش شمار دیپلمات های آمریکایی در روسیه اتخاذ نکرده اند با این حال واشنگتن را به دلیل نقض مصونیت اماکن دیپلماتیک کشورش تحت پیگرد قانونی قرار خواهند داد.

پوتین با تاکید بر این که واشنگتن شمار هیئت های دیپلماتیک روسیه در آمریکا را با روشی بی شرمانه و زشت کاهش داده، از بررسی کاهش شمار دیپلمات های آمریکایی در کشورش به ۱۵۵ نفر خبر داد. رئیس جمهوری روسیه از تصمیم خود برای سفر به مصر در آینده نزدیک خبر داده و در رابطه با خشونت های اخیر علیه مسلمانان اقلیت روهینگیا در میانمار نیز تاکید کرد که کشورش مخالف هر گونه اقدامات خشونت آمیز بوده و از مسئولان این کشور می خواهد وضعیت را کنترل کنند.


کد مطلب: 136244

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/136244/كره-شمالی-داشتن-بمب-اتمی-علف-خوری

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir