به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : ۱۳۶۲۴۵

اتفاق بزرگ! شریعتمداری چرا عذرخواست؟

گروه سیاسی: حسین شریعتمداری در اتفاقی نادر در طول مدیریتش در کیهان بابت اتهامات و تهمت‌هایی كه همواره به افراد طیف‌های سیاسی و منتقدان می‌زند، در شماره امروز از محمد جواد ظریف و تیم مذاکره کننده هسته ای ایران بابت یادداشت دیروز کیهان پوزش خواست!
یك كانال مطبوعاتی در این باره نوشت: از قرار معلوم بابت یادداشت دیروز کیهان، به مدیر مسئول روزنامه تذکر جدی داده شده که او درصدد پوزش‌خواهی از ظریف و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای برآمده است وگرنه آقای شریعتمداری اساسا از کسی معذرت‌خواهی نمی کند! شریعتمداری در پوزش خواهی خود نوشته است:

یکی از برادران عزیز و انقلابی‌ام از تیتر یادداشت روز یکشنبه اینجانب با عنوان «مذاکره کردید یا دیکته نوشتید؟!» گلایه می‌کرد و بر این باور بود که تیتر یادشده حاوی کنایه‌ای اهانت‌آمیز به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان است! گلایه ایشان در حالی است که در یادداشت مورد اشاره به چند نمونه از بی‌دقتی تیم مذاکره‌کننده در تدوین برجام استناد شده و نتیجه این کم‌توجهی را استفاده حریف از واژه‌های دوپهلو و «تفسیرپذیر» در متن برجام دانسته بودیم که امروزه طرف مقابل با بهره‌گیری از همان واژه‌های دو پهلو در پی تحمیل تفسیر غیربرجامی خود به برجام است.

در یادداشت مزبور به سندی از «فرد کاپلن»، روزنامه‌نگار معروف آمریکایی و مؤلف چند کتاب با موضوع هسته‌ای و جنگ هسته‌ای نیز اشاره شده بود که نشان می‌داد تیم هسته‌ای کشورمان، متن پیش‌نویسی را که آمریکایی‌ها از قبل برای «توافق‌ ژنو» تهیه کرده بودند، بدون کمترین تغییری پذیرفته‌اند و حال آن که مطابق آن سند، تهیه‌کنندگان پیش‌نویس یاد شده به دلیل یک‌سویه بودن این پیش‌نویس، انتظار پذیرش آن از جانب تیم مذاکره‌کننده کشورمان را نداشته‌اند و...

تیتر «مذاکره کردید یا دیکته نوشتید» با توجه به نکات فوق  برای یادداشت مورد اشاره انتخاب شده بود و بدیهی است که کمترین قصد اهانتی به اعضای محترم تیم مذاکره‌کننده کشورمان در میان نبوده است. با این حال، اگرچه متن یادداشت را مستند می‌دانم ولی گلایه برادر عزیزی را که در صدر این وجیزه به آن اشاره شد نیز، نفی نمی‌کنم و چنانچه از تیتر یادداشت مزبور تلقی اهانت شده است، از تیم هسته‌ای کشورمان، مخصوصا آقای دکتر ظریف که روی سخن یادداشت با ایشان بود پوزش می‌خواهم.

هاشم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۶/۱۴ ۱۸:۱۶
اصلا شک نکنید که گوشش رو پیچوندن و وادارش کردن که عذرخواهی کنه وگرنه شریعتمداری ......به هر کس دلش بخواد حمله میکنه و به کسی هم پاسخگو نیست و از مصونیت آهنین برخورداره. (355358)
۱۳۹۶/۰۶/۱۵ ۰۶:۳۱
جالب بود پس یعنی بالجبار عذرخواهی بوده؟! (355367)
۱۳۹۶/۰۶/۱۵ ۰۸:۲۳
همانطور که نوشتید، یادداشت های بدتر از این هیچگاه منجر به عذرخواهی کیهان نشده است.
علت اصلی یادداشت به ظاهر عذرخواهی، در واقع ترفندی است برای بیشتر دیده شدن یادداشت قبلی کیهان با این مظمون که تیم مذاکره کننده امتحان "دیکته" داده است! (355371)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۶/۱۵ ۰۹:۱۵
این معذرت خواهی نیست که!
مثل این می مونه که شما بگی: ببخشید ولی تقصیر خودت بود! (355372)