کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ایران ٢...... سوریه ٢؛ تساوی سردار و سومه

زنان سوری در ورزشگاه آزادی، زنان ایرانی پشت درب‌ها

14 شهريور 1396 ساعت 22:40

گروه ورزشی: ملی پوشان ایران در آخرین دیدار خود در مقدماتی جام جهانی نتوانستند به پیروزی برسند و در حالی که چیزی تا پایان بازی نمانده بود، گل دوم را پذیرفتند و بازی را با تساوی به پایان رساندند.


به گزارش "ورزش سه"، دیدار پرهیجان تیم های ملی ایران و سوریه با تساوی دو بر دو به پایان رسید، دیداری که ابتدا سوری ها از ایران پیش افتادند و سپس بازیکنان ایران توانستند با دو گل از حریف خود پیش بیفتند؛ اما در حالی که بازی در وقت های اضافه به سر می برد، سوری ها دومین گل خود را به ثمر رساندند، گلی که آنها را راهی بازی پلی آف کرد.

دور دوم رقابت های مقدماتی جام جهانی، سه شنبه 14/06/96، ساعت 19:30، ورزشگاه آزادی   62165 تعداد تماشاگران
داور: ساتو ریوجی
کمک ها: ساگارا تورو، یامائوچی هیروشی
 

 تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، محمد انصاری(57 عزت الله پورقاز)، میلاد محمدی، رامین رضاییان، احسان حاج صفی، علی کریمی(روزبه چشمی 46)، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش(وحید امیری 76)، مهدی طارمی و سردار آزمون 
سرمربی: کارلوس کی روش
 
تیم ملی سوریه: ابراهیم عالمه، موید عجان، احمد الصالح، هادی المعمری، علا الشبلی، ناصر حاج محمد، زاهر میدانی(67 ماردک ماردکیان)، فراس الخطیب(59 حمید میدو)، محمود المواس(80 یوسف کالفا)، عمرالخریبین، عمر السومه سرمربی: ایمن الحکیم
 
اخطار: احسان حاج صفی (45+1) - مهدی طارمی(85) از ایران
 

 
شرح گل ها
 ایران 0 سوریه 1 (دقیقه 13، ناصر حاج محمد): در حالی که سوری ها در یکی دو ضد حمله خود نیز خطرناک نشان داده بودند، در این دقیقه موفق شدند زهر خود را بریزند. ضربه ایستگاهی این تیم را عمر السومه به سوی دروازه ایران زد؛ اما بیرانوند با واکنش خود مانع از باز شدن دروازه شد تا اینکه در ضربه ریباند اتفاقی که نباید، افتاد و ضربه ریباند بازیکن سوری دروازه ایران را از فاصله ای بسیار نزدیک باز کرد.
ایران 1 سوریه 1 (دقیقه 45، سرداز آزمون) : ارسال زیبای دژاگه از روی نقطه کرنر با ضربه طارمی همراه شد و تیرک دروازه سوری ها را به لرزه درآورد و در توپ برگشتی سردار آزمون موفق شد با جاگیری مناسب خود و یک ضربه با سینه توپ را وارد دروازه حریف کند.
 
ایران 2 سوریه 1 (دقیقه 64، سردار آزمون) : پرتاب بلند اوت توسط حاج صفی در محوطه جریمه روی سر طارمی فرود آمد و او نیز با پشت سر به توپ ضربه زد، ضربه ای که جلوی پای آزمون افتاد و او نیز با ضربه ای به موقع توپ را به سوی دروازه سوریه فرستاد که با دفع ناقص دروازه بان این تیم وارد دروازه حریف ایران شد.
 
ایران 2 سوریه 2 (دقیقه 2+90، عمر السومه) : مهاجم زهردار سوری ها در آخرین دقایق بازی توانست امید را به این تیم بازگرداند، او با تیزهوشی بالای خود توانست از معدود موقعیت خود در نیمه دوم استفاده کند و توپ را درون دروازه ایران بفرستد.
 
شرح بازی:
 ملی پوشان کشورمان از ابتدای بازی توانستند راه دروازه سوریه را در پیش بگیرند و با حملات خود دروازه این تیم را تهدید کنند؛ اما این سوری ها بودند که توانستند خیلی زود به گل برسند. تیم مهمان در این دقایق با ضدحملات خود یکی دو بار دروازه ایران را تهدید کرده بود که در نهایت در دقیقه سیزدهم توانست بازی را به تساوی بکشاند. پس از این گل نیز شاگردان کی روش بازهم میل به دروازه سوریه پیدا کردند و با حملات پیاپی خود در نهایت توانستند در دقایق پایانی نیمه اول بازی را به پایان برسانند. 
اما در نیمه دوم باز هم این ایران بود که توانست با حملات پیاپی به سوی دروازه سوریه یورش ببرد. شاگردان کی روش به دنبال این بودند تا هر طور که شده به کل برسند و با حملات خود در نهایت موفق به این کار نیز شدند. حتی ملی پوشان ایران پس از گل نیز از حملات خود دست نکشیدند و امکان گلزنی های بیشتری نیز داشتند؛ اما در حالی که همگان تصور به پایان بازی با پیروزی ایران داشتند، یکی دیگر از ضدحملات خطرناک سوریه نتیجه داد و بازیکن با هوش این تیم از موقعیتی خوب استفاده کرد و توانست گلی زیبا به ثمر برساند تا در نهایت بازی با تساوی به اتمام برسد.
 

 
بهترین بازیکن:
 اشکان دژاگه در دیدار امروز توانست یک بازی دیدنی را از خود به نمایش بگذارد. او که این روزها بدون تیم باشگاهی به سر می برد یک بار دیگر در یک دیدار ملی، استاندارد بالای خود را به نمایش گذاشت و توانست با حرکات و البته پاس های فوق العاده خود بازیکنان را در موقعیت های خوبی قرار دهد. البته در زمانی که ایران از حریف خود عقب بود نیز تلاش وافر اشکان کاملا به چشم می آید؛ تلاشی که در نهایت جواب داد. سردار آزمون، مرد دو گله این بازی نیز از بهترین های میدان بود. او که در این دیدار جاگیری های مناسبی داشت دو بار دروازه سوریه را فروریخت و یکی دو بار دیگر نیز می توانست گلزنی کند که این اتفاق نیفتاد. اما در تیم سوریه نیز می توان مهاجم زهردار این تیم یعنی عمر السومه را یکی از بهترین های میدان دانست. او که در گل اول سوریه تاثیر مستقیم داشت و با شوت خود مقدمات گلزنی تیمش را فراهم ساخت، در گل دوم هنر گلزنی خود را به نمایش گذاشت و توانست بازی را به تساوی بکشاند.

اتفاق‌های ویژه 
طیبه سیاوشی نماینده مجلس كه به ورزشگاه آمده بود درباره ممانعت از ورود زنان ایرانی به ورزشگاه و ورود آزاد زنان سوری به ورزشگاه گفت: اگر قانون این است که خانم‌ها به ورزشگاه نیایند هیچ خانمی نباید شامل آن شود.
 طیبه سیاوشی نماینده مجلس با حضور در استادیوم آزادی دیدار ایران و سوریه بعد از این دیدار در جمع خبرنگاران حضور یافت و اظهار کرد:من برای اولین بار بود که در مملکت خودم به ورزشگاه آزادی میایم و می‌توانم یک بازی فوتبال را از نزدیک ببینم. می‌توانیم اعتراف کنیم که خانم‌ها می‌توانند این مطالبه را داشته باشند. این مطالبه‌ای است که می‌توان به راحتی در بین خودمان حل شود. ما در ورزش‌های دیگر مانند والیبال و بسکتبال نیز این مطالبه را با تفکیک کردن حل کردیم. اگر مشکل ورود خانواده‌ها به ورزشگاه حل شود بسیاری از مشکلات فدراسیون فوتبال نیز حل می‌شود. اگر در کشور ما چنین قانونی وجود ندارد که خانم‌ها به استادیوم بیایند نباید بگذارند هیچ خانمی اجازه ورود به ورزشگاه را پیدا کند. ما در تلاش هستیم تا با کمک وزارت ورزش این مطالبه را حل کنیم.

* ویژه ترین اتفاق این بازی و به طور کلی مرحله دوم مقدماتی جام جهانی را باید صعود سوریه از این گروه به مرحله پلی آف دانست. سوری ها که تا مرز صعود مستقیم به جام جهانی نیز پیش رفته بودند؛ در نهایت با تساوی مقابل ایران توانستند خود را به عنوان تیم سوم گروه اول رقابت ها معرفی کنند و به مرحله پلی آف برسند. دیداری که باید در آن با تیم عربستان رقابت کنند.


  دقایق حساس:
 دقیقه 2 – اولین خطر این دیدار روی دروازه سوری ها ایجاد شد و اشکان دژاگه که پیشاپیش مدافعان سوری در موقعیت خوبی به توپ رسید، ضربه خود را روانه دروازه این تیم کرد؛ اما شوت او از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 4 – حرکت دیگری از سوی مهاجمان ایران با ضربه جهانبخش به دروازه سوریه همراه شد؛ اما این بار دروازه بان این تیم با سیو به موقع خود توپ را مهار کرد. 
دقیقه 5 – استارت سرعتی آزمون میان مدافعان سوری باعث شد تا او خود را به محوطه این تیم برساند؛ اما برخورد مشکوک مدافع این تیم با سردار باعث به زمین افتادن مهاجم کشورمان شد، برخوردی که ایرانی ها اعتقاد به ضربه پنالتی داشتند. 
دقیقه 7 – یک نفوذ از ملی پوشان کشورمان و ارسال محمدی موقعیت خوبی برای گلزنی ایجاد کرد؛ اما مهاجم کشورمان موفق نشد از این توپ نیز استفاده کند. 
دقیقه 8 – در حالی که ملی پوشان میل به دروازه سوریه پیدا کرده بودند، یک ضد حمله از آنها دروازه ایران را با خطر شدیدی روبرو ساخت. ارسال بازیکن کناری این تیم با ضربه سر خریبین دروازه ایران را به شدت تهدید کرد؛ اما بیراوند با واکنش به موقع خود توپ را راهی کرنر کرد.
دقیقه 18 – تیم مهمان یک بار دیگر با ضد حمله خود دروازه ایران را تهدید کرد؛ اما این بار بیرانوند زودتر از مهاجم این تیم خود را به توپ رساند و به مانند یک مدافع آخر با ضربه سر به دفع موقعیت حریف پرداخت. 
دقیقه 23 – ارسال دیگری از جناح چپ ایران دروازه کشورمان را تهدید کرد؛ اما این بار نیز بیرانوند زودتر از مهاجم حریف به توپ رسید.
دقیقه 23 – اشکان دژاگه با حرکتی استثنایی بازیکن روبروی خود را جا گذاشت و با پاس خود موقعیتی فوق العاده را برای آزمون مهیا کرد؛ اما مهاجم کشورمان با بی دقتی این توپ را از دست داد.
دقیقه 30 – دروازه بان و مدافع تیم ملی سوریه با تلاش خود تاکنون موفق شدند حداقل پنج دقیقه از زمان بازی را به دلیل تمارض تلف کنند. 
دقیقه 33 – ارسال دیگری از روی نقطه کرنر از سوی بازیکنان ما با ضربه سر پورعلی گنجی دروازه حریف را تهدید کرد؛ اما این توپ توسط گلر سوری دفع شد.
دقیقه 40 – ضربه جهانبخش از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از بالای دروازه سوریه به بیرون رفت. 
دقیقه 43 – ارسال بازیکنان سوریه روی دروازه ایران با ضربه مدافع ایران راهی کرنر شد. 
دقیقه 44 – ضربه کرنر دیگری از سوی سوری ها روی دروازه ایران خطرساز شد؛ اما بیرانوند با سیو به موقع خود آن را دفع کرد. 
دقیقه 44 – ضد حمله سریع بازیکنان ایران چیزی نمانده تا اولین گل را برای این تیم به همراه داشته باشد؛ اما این اتفاق نیفتاد تا یک بار دیگر مهاجمان ایران در باز کردن دروازه حریف ناکام بمانند. 
دقیقه 45 – ضربه سر طارمی دروازه علامه را تا مرز فروپاشی پیش برد؛ اما باز هم این توپ هم راهی به دروازه نیافت.
دقیقه 2+45 – ضربه ایستگاهی زیبایی که توسط دژاگه نواخته شد به سختی توسط دروازه بان سوری برگردانده شد و طارمی در ریباند موفق به گلزنی شد؛ اما داور به نشانه آفساید این گل او را خطا دانست.
 

 
دقیقه 47 – اولین موقعیت نیمه دوم نیز از آن ایران بود و طارمی بین مدافعان سوری خود را به محوطه جریمه این تیم رساند؛ اما برخورد کاملا مشکوک مدافع سرخ پوش مانع از ادامه حرکت او شد. برخوردی که می توانست یک ضربه پنالتی برای ایران باشد.
دقیقه 49 – یک ارسال از جناح راست موقعیت خوبی برای بازیکنان ایرانی حاضر در محوطه شش قدم سوریه مهیا کرد؛ اما این توپ تند و تیز و خطرناک از پیش پای بازیکنان ایران عبور کرد. 
دقیقه 58 – یک ارسال زیبای دیگر از سوی دژاگه این بار با ضربه بازیکن تازه وارد، دروازه سوریه را به خطر انداخت. ضربه سر چکشی روزبه چشمی به تیرک افقی دروازه حریف برخورد کرد.
دقیقه 73 – عمر السومه یک بار دیگر روی دروازه ایران خطرساز شد. ضربه ایستگاهی بسیار خوب او در چهارچوب ایران قرار گرفت اما بیرانوند با تیزهوشی و جاگری خوب خود توانست این توپ را به زیبایی دفع کند. 
دقیقه 88 – حرکت دیدنی طارمی از کناره راست زمین باعث شد تا او به محوطه جریمه سوریه برسد و ضربه خوب خود را روانه دروازه این تیم کند؛ اما دروازه بان حریف توانست به سختی ضربه طارمی را دفع کند.
دقیقه 89 – پاس رو به عقب دژاگه با شوت حاج صفی دروازه سوریه را به شدت تهدید کرد؛ اما این ضربه با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.


کد مطلب: 136247

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/136247/زنان-سوری-ورزشگاه-آزادی-ایرانی-پشت-درب-ها

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir