کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مقابله با آسم کودکان با شیر مادر

15 شهريور 1396 ساعت 9:26

گروه علمی: نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که تغذیه با شیر مادر خطر ابتلای کودکان به حمله آسم را تقریبا به نصف کاهش می دهد.


به گزارش  ایرنا از روزنامه دیلی میل، این مطالعه که توسط محققان دانشگاه آمستردام در هلند انجام شد، نشان داد، کودکان مبتلا به آسم که با شیر مادر تغذیه شده بودند 45 درصد کمتر احتمال داشت که یک حمله آسم را تجربه کنند. تصور می شود که این موضوع نتیجه تاثیر تغذیه با شیر مادر بر سیستم ایمنی فرد باشد.دکتر 'انک وان در زی' از دانشگاه آمستردام گفت: تغییرات در ترکیب و فعالیت میکروبیوم روده در سال های اول زندگی می تواند بر سیستم ایمنی تاثیر گذارد و این تغییرات می تواند مستقیما تغییراتی در آسم در سال های بعدی زندگی ایجاد کند.آسم یک وضعیت طولانی مدت است که بر راه های هوایی تاثیر می گذارد؛ علائم آسم شامل خس خس سینه، سرفه، تنگی نفس و گرفتن قفسه سینه است.حمله آسم زمانی بروز می کند که علائم آسم بدتر می شوند در این زمان تنگی تنفس افراد مبتلا به حدی می رسد که خوردن و صحبت کردن برای آنها دشوار می شود. در این زمان بیمار تصور می کند که نمی تواند نفس بکشد و در این زمان استنشاق آرام بخش تاثیری ندارد.

محققان در این مطالعه 960 کودک 4 تا 12 ساله را که مرتب از داروی آسم استفاده می کردند، بررسی کردند.
نتایج این مطالعه نشان می دهند که خطر ابتلا به حملات مرتبط با آسم در کودکان مبتلا به آسمی که با شیر مادر تغذیه شده اند 45 درصد کمتر است.همچنین هیچ ارتباطی میان تغذیه با شیر مادر و کنترل ضعیف آسم وجود ندارد.
با این وجود محققان خاطر نشان کردند ، گرچه این مطالعه تغذیه با شیر را مادر به عنوان یک عامل پیشگیرانه برای تشدید آسم نشان داد اما هنوز مشخص نیست که آیا یک رابطه علت و معلولی میان تغذیه با شیر مادر و تشدید آسم وجود دارد یا خیر؛ هر چند این ارتباط را می توان با تاثیر تغذیه با شیر مادر بر سیستم ایمنی بدن توضیح داد زیرا تغییرات در ترکیب و فعالیت میکروبیوم روده در اوایل زندگی می تواند بر سیستم ایمنی تاثیر گذارد و این تغییرات می توانند مستقیما به تغییراتی در آسم در سال های بعدی زندگی منجر شوند.


کد مطلب: 136252

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/136252/مقابله-آسم-کودکان-شیر-مادر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir