به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۱۳۶۲۵۳
استرالیا حریف سوریه در پلي اف

عربستان هم به جام جهاني راه يافت

گروه ورزشي: عربستان با برد فوق‌العاده خانگی و کره جنوبی با کسب تساوی در ازبکستان به همراه تیم‌های ایران و ژاپن راهی جام جهانی شدند و استرالیا و سوریه نیز به دیدار پلی‌آف رفتند.
عربستان هم به جام جهاني راه يافت
به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا و در شب پایانی با برگزاری 6 مسابقه در دو گروه A و B پیگیری شد که تکلیف تیم‌های راه یافته به این مسابقات مشخص شد. در گروه A به غیر از ایران که تکلیف صعودش مشخص شده بود، تیم‌های کره جنوبی، ازبکستان و سوریه شانس راهیابی به جام جهانی داشتند که کره با تساوی در زمین ازبک‌ها در جایگاه دوم قرار گرفت و سوریه نیز با تساوی دراماتیک و دقایق آخری مقابل ایران به مرحله شانس مجدد و پلی‌آف رفت. در گروه B نیز استرالیا که با پیروزی مقابل تایلند امیدوار به صعود به جام جهانی بود، در نهایت با برد عربستان برابر ژاپن و راهیابی سعودی‌ها به مسابقات 2018 روسیه، در جایگاه سوم ایستاد تا رقیب تیم ملی سوریه شود.
 
گروه دوم مسابقات مقدماتی آسیا
استرالیا برای زنده نگهداشتن شانس صعود به جام جهانی باید برابر تایلند به پیروزی می‌رسید که توانست با گل دقیقه 86 متیو لکی 2 بر یک برنده شود و به امتیاز 19 دست پیدا کند؛ اما شب پایانی مسابقات مرحله انتخابی خوشایند آنها خاتمه نیافت؛ چراکه عربستان توانست با برد بزرگ در جده مقابل ژاپن، هم‌امتیاز با استرالیا شود و با احتساب تفاضل گل بهتر راهی جام جهانی شود؛ در دیگر دیدار این گروه هم عراق با وجود عدم شانس صعود 2 بر یک امارات را شکست داد تا با 11 امتیاز این مسابقات را تمام کند.
* نتیجه نهایی : استرالیا 2 تایلند 1 
 
* در این دیدار ابتدا تامی جوریج در دقیقه 69 گل برتری استرالیا را به ثمر رساند؛ ولی چند دقیقه بعد تایلندی ها موفق شدند در کمال ناباوری گل تساوی را توسط پوکاما آنان به ثمر برسانند. در ادامه و در دقایق پایانی کانگوروها که فشار زیادی روی میهمان خود وارد کرده بودند موفق شدند با گل متیو لکی در دقیقه 86 حساب کار را به سود خود تمام کنند.
 

 
تیم فوتبال استرالیا که با 16 امتیاز و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر رتبه ی سوم گروه دوم مسابقات را در اختیار داشت با کسب پیروزی برابر تایلند، 19 امتیازی شد و به رتبه ی دوم دست یافت. حالا زردپوشان استرالیایی باید منتظر اتمام دیدار عربستان و ژاپن باشند؛ در صورت پیروزی عربستان برابر ژاپن با هر نتیجه ای، استرالیا به عنوان تیم سوم به مرحله پلی آف خواهد رفت. استرالیایی ها باید امیدوار باشند که ژاپن بتواند عربستان را در خانه ی این تیم متوقف کند.
 
نتیجه نهایی: عراق 1 امارات 0
* تیم ملی عراق که در نیمه اول موفق شده بود، توسط آیمن حسین به گل برتری برسد؛ موفق شد تا پایان دیدار این نتیجه را حفظ کند و رقابت های مقدماتی جام جهانی را با پیروزی خاتمه دهد. تیم فوتبال امارات برای 16 امتیازی شدن و کسب رتبه سومی به اما و اگر های زیادی نیاز داشت؛ ولی با شکست مقابل عراق 13 امتیازی باقی ماند تا همراه با عراق 11 امتیازی رویای حضور در جام جهانی روسیه برای آنها خاتمه یابد. با این نتیجه تیم استرالیا در صورت پیروزی عربستان قطعا به رتبه سومی دست پیدا می کند و به پلی آف می رود و در صورت شکست یا تساوی عربستان، این تیم به عنوان تیم سوم گروه باید به پلی آف برود.
 
* عربستان 1 - ژاپن 0 ؛ جشن صعود با شکست سامورایی‌ها
 

* ملی پوشان فوتبال عربستان با آگاهی از پیروزی استرالیا مقابل تایلند، امشب به مصاف ژاپن رفتند و در حضور تماشاگرانشان امیدوار به کسب برد و صعود به جام جهانی بودند؛ اما تلاش آنها در نیمه اول ثمری در پی نداشت و دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن رفتند.
عربستان که نمی‌خواست بهترین فرصت برای صعود مستقیم به جام جهانی را از دست دهد، در دقیقه 63 روی شوت پای راست داخل محوطه جریمه فهد الموالد که به کنج دروازه ژاپن رفت به گل رسید تا در آستانه کسب پیروزی قرار بگیرند.
عربستان پس از گل زده برای حفظ آن تلاش می‌کرد که در انجام آن موفق بود و توانست با مقاومت برابر حملات سامورایی‌ها، به پیروزی ارزشمند یک بر صفر برسد و به طور مستقیم به جام جهانی 2018 روسیه صعود کند تا تکلیف آخرین تیم آسیایی در این رقابت‌ها نیز مشخص شود.
با این نتیجه، عربستان دوم شد و استرالیا در جایگاه سوم گروه B قرار گرفت تا برای تعیین دیگر سهمیه آسیا در جام جهانی به مصاف تیم ملی سوریه، تیم سوم گروه A برود.
 

 
 
گروه اول مقدماتی آسیا:
در گروه اول رقابت های مقدماتی جام جهانی، مسابقات برگزار شد و در نهایت و پس از کش و قوس های فراوان دو تیم ایران و کره با 22 و 15 امتیاز به عنوان تیم های اول و دوم گروه اول به صورت مستقیم به جام جهانی روسیه راه یافتند و تیم سوریه با 13 امتیاز و به دلیل تفاضل گل بهتر به عنوان تیم سوم به پلی آف خواهد رفت، که بایستی در مقابل عربستان یا استرالیا به میدان برود.
 
نتیجه نهایی: ایران 2 – سوریه 2
تیم فوتبال سوریه با گلزنی در دقایق پایانی برابر ایران معادلات گروه اول رقابت های مقدماتی جام جهانی راه به هم ریخت. تا پیش از این تساوی، تیم ازبکستان پس از تیم کره جنوبی که به همراه ایران به جام جهانی رفت، سوم شده بود، ولی گل سوما باعث شد که ازبکستان حذف شود و سوریه به جای این تیم راهی پلی آف شود.
 
نتیجه نهایی: ازبکستان 0 کره جنوبی 0
با این نتیجه ازبکستان تا پیش از سوت پایان دیدار به پلی آف رفته بود و کره جنوبی مقام دوم گروه را با 15 امتیاز به دست آورده بود، اما گل دقایق پایانی عمر السوما باعث شد که ازبکستان علیرغم کسب 13 امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر، از کسب رتبه ی سومی باز بماند.
 
نتیجه نهایی: قطر 1 چین 2
شاگردان لیپی با پیروزی در این دیدار 12 امتیازی شدند و با اما و اگرهایی می‌توانستند به مرحله پلی آف برسند؛ اما نتایج بر وفق مراد آنها رقم نخورد تا علیرغم پیروزی در روز پایانی نتوانند به پلی آف بروند. قطر هم تا پیش از این دیدار 7 امتیازی بود و با همین امتیازات به کار خود پایان داد تا از حالا برای 5 سال دیگر که جام جهانی 2022 در قطر برگزار می شود، آماده شوند.