به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۱۳۶۲۸۶

چرا هنوز پيكر شهيد حججي به ايران منتقل نشده است؟

چرا هنوز پيكر شهيد حججي به ايران منتقل نشده است؟
گروه سياسي: در حاليكه حدود ده روز است از اعلام خبر معاوضه پيكر شهيد حججي با تعدادي از اسيران گروه تروريستي داعش در سوريه مي گذرد، اما هنوز پيكر اين شهيد به ايران منتقل نشده و  تاريخ تشييع نيز  هنوز  معلوم نيست.

اين در حاليست كه هفته پيش يك اطلاعيه صادره از سوي نيروي زميني سپاه حكايت از تشييع پيكر شهيد حججي در روز شنبه گذشته داشت اما بعدا اين تاريخ به تعويق افتاد كه تاكنون نيز ادامه دارد و هنوز هيچ منبع رسمي خبري در باره علت تاخير در ورود پيكر و تشييع آن به رسانهها نداده است.

گفتني اينكه طي روزهاي اخير فقط اظهارات شخصي به نام تولایی به عنوان رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک نور  در رسانه ها منتشر شده كه گفته است: با بازپس گیری پیکر مطهر شهید حججی از دست تروریست‌های داعش, نمونه DNA و پروفایل ژنتیکی خانواده این شهید در مرکز ما تهیه شد و نمونه ژنتیکی پیکر مطهر شهید حججی در لبنان تهیه و برای ما  ارسال شد. پس از تطابق این دو نمونه ژنتیکی, پروفایل ارسالی با پروفایل خانواده ها 100 درصد منطبق بود و هیچ ابهامی در تشخیص هویت پیکر مطهر شهید حججی وجود نداشت. با توجه به اینکه وقتی چند روزی از زنده بودن انسان می‌گذرد سلول ها از بین می‌رود و دچار تجزیه و تخریب می‌شود و آن چیزی که پای برجا می ماند نمونه های استخوانی است, بر همین اساس نمونه ژنتیکی استخوانی از پیکر شهید حججی انجام شده است.