کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فیلیپین روابطش با کره شمالی را قطع کرد

18 شهريور 1396 ساعت 0:29

گروه بین‌الملل: فیلیپین در راستای پیروی از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در مورد تکرار آزمایش های موشکی کره شمالی، روابط تجاری اش را با پیونگ یانگ قطع کرد.


'آلن پیتر کایتانو' وزیر امور خارجه فیلیپین روز جمعه گفت: می توانیم بگوییم که این روابط را با کره شمالی پایان داده‌ایم. وی تاکید کرد که فیلیپین به طور کامل از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در خصوص تحریم های اقتصادی پیروی می کند. فیلیپین پنجمین شریک تجاری کره شمالی است و ارزش تجارت دو جانبه اش از ماه ژانویه تا ژوئن سال جاری به حدود 29 میلیون دلار رسید.


براساس این گزارش، سال گذشته کره شمالی حدود 29 میلیون دلار کالا از فیلیپین وارد کرد که در مقایسه با سال پیش از آن حدود 80 درصد افزایش داشت، در حالی که واردات مانیل از پیونگ یانگ با افزایش 170 درصدی به حدود 16 میلیارد دلار افزایش یافت. آمار سازمان صنعت و تجارت فیلیپین نشان می دهد صادرات اصلی به کره شمالی در سال 2015 شامل رایانه، صفحات مدارهای یکپارچه، موز و پوشاک زنان بوده است.

وزیر امور خارجه فیلیپین با این عنوان که شورای امنیت سازمان ملل موضع کاملا روشنی در قبال کره شمالی دارد، تصریح کرد: بخشی از این مواضع تحریم های اقتصادی است و فیلیپین از آن پیروی می‌کند. وی گفت که براساس اطلاعات به دست آمده از وزارت صنعت و تجارت، دیروز و یا روز قبل از آن، ما از کاخ ریاست جمهوری دستورالعملی دریافت کرده ایم که از شورای امنیت سازمان ملل حمایت کنیم.


کد مطلب: 136382

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/136382/فیلیپین-روابطش-کره-شمالی-قطع

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir