به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۲۰ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۱۳۶۵۱۹

زنان را به دلیل مطلقه‌بودن طرد نکنیم

گروه جامعه: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه حذف واژه طلاق باعث بدبینی نسبت به زنان و دختران می‌شود، گفت: باید فرهنگ‌سازی کنیم و به زنان این شانس را بدهیم تا بعد از طلاق دوباره ازدواج کنند و به دلیل مطلقه‌بودن طرد نشوند.
زنان را به دلیل مطلقه‌بودن طرد نکنیم
زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در گفت‌وگو با  ایلنا درباره حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه گفت: در جامعه ما اگرچه نگرش به طلاق نسبت به دهه ۶۰ و ۷۰ بهتر شده اما همچنان نگاه منفی به طلاق وجود دارد و این طرح می‌تواند؛ تبعات منفی داشته و موجب سلب اعتماد عمومی از جامعه شود.او با بیان اینکه جامعه ما یک جامعه سنتی است، ادامه داد: این طرح باعث بدبینی مردان و خانواده‌های آن‌ها به زنان و دختران می‌شود و هنگام انتخاب یک دختر شک و دودلی در آن‌ها ایجاد می‌شود که مبادا این فرد در گذشته ازدواج کرده و در حال حاضر این موضوع را پنهان می‌کند. این مسئله باعث وسواس بیشتر مردان شده و ممکن است؛ تلاش کنند تا بیشتر درباره گذشته خانم مطلع شوند که بی‌شک مشکلاتی و آسیب‌هایی را به همراه خواهد داشت.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بنای زندگی و ازدواج باید بر مبنای صداقت باشد، خاطرنشان کرد: طلاق به هر دلیلی از جمله اعتیاد همسر یا سلب مسئولیت مردان ممکن است؛ اتفاق بیفتد، بنابراین بهتر است این فرهنگ را در جامعه ایجاد کنیم که نگاه منفی نسبت به زنان مطلقه برداشته شود، البته این موضوع نسبت به گذشته بسیار بهتر شده و موضوع طلاق امروزه بیشتر از قبل مورد پذیرش خانواده‌هاست. ساعی با بیان اینکه ما نباید صورت مسئله را پاک کنیم، گفت: با اجرای این طرح بدبینی را در جامعه نسبت به تمام دختران ایجاد می‌کنیم که شاید این فرد در قبل ازدواجی داشته و در حال حاضر کتمان می‌کند و این باعث می‌شود، اعتماد عمومی در جامعه پایین بیاید. ما باید فرهنگ‌سازی کنیم و به زنان این شانس را بدهیم تا بعد از طلاق دوباره ازدواج کنند و به دلیل مطلقه بودن طرد نشوند.