کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آمانو: ایران به تعهدات خود عمل می‌کند

21 شهريور 1396 ساعت 0:38

گروه سیاسی: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاکید بر اینکه ایران به تعهدات خود طبق توافق هسته‌ای عمل می کند، گفت: ما به اجرای نقش خود مطابق با شروط تعیین شده در برجام ، براساس استانداردهای پادمانی آژانس به صورت عادلانه و بی طرف ادامه می‌دهیم.


یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سخنرانی آغازین خود در نشست فصلی شورای حکام آژانس در وین، گفت: گزارش من درباره راستی آزمایی و نظارت بر جمهوری اسلامی ایران طبق قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، فعالیت‌های مربوط به نظارت و راستی آزمایی آژانس در چندماه گذشته را پوشش می دهد.


بنابر گزارش پایگاه اینترنتی آژانس بین المللی انرژی اتمی آمانو در ادامه گفت: آژانس طبق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از زمان اجرایی شدن این توافق از ژانویه 2011 به نظارت و راستی آزمایی تعهدات مرتبط ایران پرداخته است. ما به اجرای نقش خود طبق شروط تعیین شده در برجام مطابق با اقدامات پادمانی استاندارد آژانس به شکل عادلانه و بی طرف ادامه می‌دهیم. تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران طبق برجام به طور کامل اجرا می شود.

وی همچنین تصریح کرد: آژانس کماکان به راستی آزمایی عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده در ایران طبق توافق پادمانی ادامه می دهد. ارزیابی‌ها در خصوص نبود مواد و فعالیتهای هسته‌ای اعلام نشده در ایران همچنان ادامه دارد. آمانو افزود: ما همچنین به اجرای پروتکل الحاقی در ایران شامل دسترسی‌های تکمیلی به سایتها و دیگر اماکن همانطور که مطابق با پروتکلهای الحاقی در دیگر کشورها انجام می دهیم ادامه خواهیم داد.


کد مطلب: 136560

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/136560/آمانو-ایران-تعهدات-خود-عمل-می-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir