به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۲۱ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۱۳۶۵۶۴

11 کشته و ۲۷ زخمی در واژگونی اتوبوس

گروه جامعه: سخنگوی سازمان اتش نشانی از واژگونی یک اتوبوس بین شهری و کشته و زخمی شدن 37 نفر خبر داد.
11 کشته و ۲۷ زخمی در واژگونی اتوبوس
سیدجلال ملکی با اعلام حادثه سقوط یک دستگاه اتوبوس اظهار کرد: در ساعت 2:31 بامداد حادثه سقوط یک دستگاه اتوبوس به داخل دره در جاده دماوند نرسیده به جاجرود به سامانه125 اعلام می‌شود. او با بیان اینکه این منطقه خارج از محدوده آتش نشانی تهران است، گفت: 4ایستگاه به همراه 2 جرثقیل سازمانی به محل حادثه اعزام شد. همچنین عوامل پلیس راهور و نیروی انتظامی، اورژانس و هلال احمر نیز در محل حضور داشتند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تصریح کرد: یک دستگاه اتوبوس مسافربری که حامل 38 مسافر بود به دلایل نا مشخصی به دره‌ای به عمق 100 متر سقوط کرده بود و به حالت واژگون روی سقف قرار گرفته بود. ملکی با بیان اینکه شدت برخورد به حدی بود که سقف اتوبوس جدا شده بود، گفت: بر اثر این برخورد برخی از مسافران اتوبوس به فاصله 15 متری پرتاب شده و برخی دیگر نیز زیر سقف اتوبوس به طرز خطرناکی گرفتار شده بودند.

او با بیان اینکه آتش نشان مسافران را به سطح جاده منتقل کردند، خاطرنشان کرد: متاسفانه 11 نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند و 27 نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. سخنگوی سازمان آتش نشانی تاکید کرد: از رانندگان اتوبوس‌های بین شهری تقاضا داریم همیشه پرانرژی و شاداب باشند و اگر خواب آلوده یا خسته هستند؛ ریسک نکرده و با جان مردم بازی نکنند. دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است. سرهنگ نادر رحمانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره علت حادثه سقوط اتوبوس مسافربری به عنق 100 متری دره گفت: علت این حادثه در دست بررسی است.

او ادامه داد: این اتوبوس که حامل 37 مسافر، دو راننده و کمک راننده بوده است؛ از کرج تعاونی آریا سفر استان البرز به مقصد ساری حرکت کرده بود. رحمانی خاطرنشان کرد: این دستگاه اتوبوس ولوو در ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد در محور دمادوند دچار حادثه می‌شود. همچنین حسن نوری، معاون فنی اورژانس کشور به ایلنا گفت: 29 مصدوم این حادثه به 4 بیمارستان در تهران منتقل شده‌اند و حال یک مصدوم نیز وخیم گزارش شده است. مصدومان این حادثه رانندگی به بیمارستان‌های امام حسین(ع)، بعثت، فیروزگر و شهدای تجریش منتقل شده‌اند. لازم به یادآوری است که راننده اتوبوس جان سالم به در برده است.
مرجع : ایلنا