به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۲۱ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۱۳۶۵۹۷

روش‌های تبلیغات در موبایل

گروه علم و فناوری:تبلیغات در موبایل نسبت به سال های گذشته اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. پس اگر به دنبال رونق کسب و کار و افزایش مخاطبین خود هستید برای افزایش بازدهی تبلیغ و کاهش هزینه های اضافی، خواندن این مقاله را به شدت به شما توصیه میکنیم.
در عصر حاضر ابزارهای ارتباطی دچار تحول شده‌اند؛ پیام‌های متنی و صوتی تا حدود زیادی تماس‌های تلفنی را کمرنگ کرده‌اند و رسانه‌های تلویزیونی مغلوب برنامه‌ها و شبکه‌های آنلاین شده‌اند. از این رو طبیعی است که تبلیغات نیز متحول شده باشد؛ حضور چند ۱۰ میلیونی کاربر ایرانی در تلگرام و اینستاگرام نشان می‌دهد که دوران تبلیغات گران‌قیمت تلویزیونی یا مطبوعاتی به‌سر آمده و از این رو برای دیده‌شدن، راه‌های موثرتر و بسیار ارزان‌تری نسبت به گذشته، به‌وجود آمده است.  چنانچه از سویی به‌دنبال بیشتر دیده‌شدن هستید و از سوی دیگر سرمایه‌ی زیادی هم برای هزینه‌های چند صد میلیونی تبلیغات تلویزیونی، روزنامه‌ای یا بیلبوردهای خیابانی ندارید، بهترین انتخاب برای شما تبلیغات در موبایل است.

در این مطلب قصد داریم تا یکی از موفق ترین و پربازده ترین سرویس های تبلیغات در موبایل را به شما معرفی کنیم. موبودید یک تیم خلاق ایرانی است که بستری مناسب را برای تبلیغات شما فراهم کرده است. شما می‌توانید از طریق سرویس‌های موبودید اقدام به تبلیغ در دنیای مجازی کنید و کسب‌وکار خود را در معرض دید میلیون‌ها کاربر تلگرام یا اینستاگرام قرار دهید.

به‌لطف سرویس‌های موبودید، با وجود صرف هزینه‌ی بسیار پایین، آماری جامع و دقیق از میزان بازدیدها یا بازخوردهای تبلیغ‌تان خواهید داشت و تنها به میزان بازدیدهای صورت‌گرفته، هزینه پرداخت خواهید کرد. موبودید با مهیا‌کردن بستری گسترده برای پذیرش تبلیغات، می‌تواند پلی بین شما و دنیای چند ۱۰ میلیون نفری ایران در شبکه‌های مجازی باشد.

موبودید سرویس‌های تبلیغات در موبایل را در چهار دسته در اختیار شما خواهد گذاشت: تبلیغات تلگرام؛ اینستاگرام؛ همکاری در نصب و تبلیغات نوتیفیکیشن که در ادامه هر مورد را مختصرا شرح خواهیم داد:
 
تبلیغات در تلگرام
تلگرام دارای بیش از ۴۰ میلیون کاربر ایرانی است و بر اساس آخرین گزارش‌ها، بیش از ۵۵۰ هزار کانال و یک میلیارد مطلب فارسی در تلگرام ثبت شده است که به‌نوعی تلگرام را به بهترین بستر ممکن برای تبلیغات در موبایل و بطور کلی تبلیغات آنلاین تبدیل می‌کند. تبلیغات موبودید در تلگرام به دو صورت بازدیدی و کلیکی ارائه شده است که متناسب با نوع نیاز خود می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.

تبلیغات بازدیدی: تبلیغ مورد نظر که می‌تواند عکس، ویدیو، گیف یا‌... باشد، در پربازدیدترین کانال‌های ایرانی منتشر خواهد شد. این تعداد بسته به درخواست شما می‌تواند تا میلیون‌ها بازدید نیز ادامه پیدا کند. به کمک این طرح می‌توانید آمار دقیقی از تعداد بازدید تبلیغ خود داشته باشید. این روش به‌خصوص برای مواردی که هدف اصلی شناساندن اسم یا برند کسب‌و‌کار شما است، بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

تبلیغات کلیکی: در این روش شما تنها  زمانی هزینه پرداخت میکنید که یک کاربر واقعی روی لینک تبلیغ شما کلیک کند. در تبلیغات کلیکی صاحب تبلیغ می‌تواند لینک سایت خود را در پیام قرار دهد و مطمئن باشد که تنها به ازای آن دسته از کاربران واقعی که به تبلیغ او مراجعه کرده‌اند (نه صرفا برای بازدید از پست ارسالی در کانال)، پول پرداخت می‌کند. در این روش یک پنل رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت که می‌توانید وضعیت آماری و کلیک‌ها را به‌طور کامل دنبال کنید.
تبلیغات در اینستاگرام



دومین شبکه‌ی بزرگ و محبوب در کشور ما که بیش از ۱۵ میلیون کاربر ایرانی در آن حضور دارند، اینستاگرام است. اینستاگرام نیز مانند تلگرام طرفداران پروپاقرصی دارد؛ به‌طوری‌که اکثر کاربران، روزانه چندین ساعت مشغول گشت‌وگذار در آن هستند که همین موضوع، آن را به بستری مناسب برای تبلیغات در موبایل تبدیل کرده است.  تبلیغات در اینستاگرام نیز در دو حالت بازدیدی و ساعتی انجام خواهد شد. 

بازدیدی: یک ویدیوی ۶۰ ثانیه‌ای به همراه متن که نهایت اثرگذاری را روی بازدیدکننده داشته باشد تهیه و در پیج‌های بزرگ اینستاگرامی منتشر خواهد شد تا کاربران قادر به تماشای ویدیوی تبلیغاتی و آشنایی با کسب و کار شما باشند. تعرفه‌ی تبلیغات در این روش به صورت بازدیدی محاسبه خواهد شد. اگر دقت کرده باشید در پایین هر ویدیو تعداد نمایش (View) هر ویدیو ثبت می‌شود که شما بر اساس آن هزینه پرداخت خواهید کرد.

ساعتی: پست شما که می‌تواند عکس یا ویدیو باشد برای مدت دلخواهتان در بزرگترین پیج‌های اینستاگرامی به‌نمایش در می‌آید. در این حالت فاکتورهایی مانند بازدید تاثیری در تعرفه نخواهند داشت و تنها برای میزان زمانی که تبلیغ در حال نمایش است، هزینه پرداخت خواهید کرد. جهت کارآمدتر شدن این حالت، پکیج‌های متنوعی برای کاربرانی با نیازهای متفاوت در نظر گرفته شده است.
تبلیغات نوتیفیکیشن
اگر تاکنون اپلیکیشن‌های ایرانی را از کافه‌بازار دانلود کرده باشید، احتمالا با تبلیغ‌هایی که به‌صورت پیام در نوتیفیکیشن ظاهر می‌شوند، آشنا هستید. در این طرح شما می‌توانید به‌همین شکل تبلیغات خود را به‌نمایش بگذارید؛ بدین ترتیب نیازی به حضور کاربر در کانال یا پیج به‌خصوصی نیست و تنها برقراری ارتباط اینترنتی و نصب‌بودن اپلیکیشن‌های طرف قرارداد ما در گوشی کاربران کافی خواهد بود تا تبلیغ شما به‌صورت یک پیام صدادار و به‌صورت نوتیفیکشن برای کاربران ارسال شود. امکان نمایش عکس در نوتیفیکیشن، امکان ارسال بر اساس موقعیت مکانی و همچنین فیلترهای متنوع برای هدفمندتر شدن تبلیغ از ویژگی‌های این طرح به‌حساب می‌آیند.

افزایش نصب یک اپلیکیشن
 اگر توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن موبایل هستید و به دنبال افزایش نصب اپلیکیشن و جذب کاربر برای آن هستید، می‌توانید از طرح "همکاری در نصب" موبودید استفاده کنید. در این روش، اپلیکیشن شما همراه با یک معرفی کامل در هزاران کانال تلگرامی منتشر خواهد شد تا کاربران با آن آشنا شوند. نحوه‌ی محاسبه‌ی تعرفه در این طرح CPI یا Cost Per Install است و شما تنها زمانی هزینه پرداخت می‌کنید که یک کاربر واقعی اقدام به دانلود و نصب اپلیکیشن‌تان کرده باشد.



کسب درآمد از موبودید
 اگر یک کانال تلگرام یا پیج اینستاگرامی پربازدید دارید یا اگر توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن‌های موبایل هستید، می‌توانید با همکاری موبودید و از راه تبلیغات کسب درآمد کنید. کافی است تا در سایت موبودید عضو شوید و تبلیغ‌های متناسب با موضوع فعالیت خود را به کاربرانتان نمایش دهید و هزینه دریافت کنید. با این همکاری دیگر نگرانی‌هایی همچون یافتن تبلیغ و چانه‌زدن سر قیمت را نخواهید داشت و می‌توانید به‌طور منظم اقدام به نمایش روزانه‌ی تبلیغات در موبایل و دریافت هزینه کنید.

همچنین جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق شماره تماس 02126291632 با پشتیبانی این سامانه در ارتباط باشید. موبودید دارای نماد اعتماد الکترونیک از مرکز توسعه تجارت الکترونیک است و صحت فعالیت این سامانه به تأیید رسمی این نهاد رسیده است.