به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۲۳ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۱۳۶۷۰۲
وزیر راه و شهرسازی:

باید در زمینه مسکن به اجماع کلی برسیم

گروه اقتصادی: وزیر راه و شهرسازی گفت: برای ارتقای کیفیت زندگی مردم در زمینه مسکن باید با سیاست گذاران به یک اجماع کلی برسیم.
باید در زمینه مسکن به اجماع کلی برسیم
به گزارش ایرنا ، عباس آخوندی چهارشنبه شب در نشست اعضای ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اردبیل افزود: اگر در ارتباط با موضوع مسکن سیاست گذاری درستی در کشور انجام نشود به هیچ عنوان نمی توان در رفع معضل مربوط به بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیررسمی شهری که بطور عمده با کیفیت زندگی مردم مرتبط می باشند ، موفق شد. او با بیان اینکه با تاسف بیشتر سیاست گذاران کشور در ارتباط با مسکن دیدگاه دهه 60 و 70 را دارند اظهار کرد: این سیاست گذاری که همان تولید انبوه ، آماده سازی و نظایر آن است مشکل مسکن و ارتقای کیفیت زندگی مردم را حل نخواهد کرد. وی گفت: برای درمان دردهای مردم در زمینه مسکن نیازمند گفت و گو با همه سیاست گذاران و به منظور رسیدن به یک اجماع در زمینه صورت مساله واقعی مسکن و اتخاذ تصمیم های مفید می باشیم. وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: روند رشد جمعیت در شهر های بزرگ کشور کاهنده است و شهری مانند تهران به عنوان پایتخت ایران حدود 80 هزار نفر در سال افزایش جمعیت دارد که رقم قابل توجهی نمی باشد.

وی با بیان اینکه برخی شهرها مانند کرج در این زمینه استثناء می باشند افزود: در حالت عمومی روند رشد جمعیت شهری در کشور کاهشی بوده و این جای امیدواری دارد. آخوندی گفت: ستاد بازآفرینی شهرها یک سوم جمعیت شهری ایران را زیرپوشش قرار داده و به همین دلیل باید با توجه به اهمیت موضوع ارتقای کیفیت زندگی مردم در شهرها استانداران و فرمانداران نشست های مربوط به این ستاد را به صورت ماهانه برگزار کنند. به گفته وی ، 19 میلیون نفر از جمعیت شهری ایران در سکونت گاههای غیررسمی سکونت دارند و از نظر وضعیت مسکن شرایط مناسبی ندارند. او افزود: امسال 50 هزار فقره تسهیلات بانکی به بافت های فرسوده در کشور پرداخت خواهد شد.
آخوندی تشریح کرد: در هفته گذشته بطور متوسط روزانه 932 نفر در کشور در بانک مسکن برای دریافت تسهیلات پس انداز کرده اند. در این نشست که در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد ، فرمانداران و شهرداران مشگین شهر ، خلخال ، پارس آباد و اردبیل به همراه مدیران و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با سکونت گاههای شهری و مسائل و مشکلات حوزه خود گزارشی ارائه کردند. وزیر راه و شهرسازی در سفری 2 روزه به اردبیل از برخی طرح های مهم اردبیل و طرح راه آهن اردبیل بازدید می کند.