به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۲۳ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۱۳۶۷۰۳

زوج‌ مالزیایی و میهمان‌نوازی ایرانیان

گروه فرهنگی: - یک زوج جوان مالزیایی با سفر به ایران و 23 کشور دیگر با یک دستگاه موتور سیکلت نخستین سفر خود را در ماه عسل زندگی مشترک انجام دادند و میهمان نوازی ایرانیان را در دفتر خاطراتشان ثبت کردند.
زوج‌ مالزیایی و میهمان‌نوازی ایرانیان
به گزارش ایرنا، میهمان نوازی ایرانیان در یکی از گام های سفر 'الفیشاهرین ذکریا' 31 ساله و 'دانیا لطیف' 30 ساله روز پنجشنبه در تارنمای روزنامه 'نیو استریت تایمز' به همراه عکسی از جاده استان آذربایجان شرقی در مسیر حرکت آنها به ترکیه بازتاب یافت.این دو زوج مالزیایی که در این سفر پرمخاطره به 24 کشور جهان تلخی و شیرینی ارزشمند زیادی را تجربه کرده اند در خصوص تجربه خود در ایران نیز اعلام کردند: مردانی با یک خودرو ما را دنبال کردند. هنگامی که به ما نزدیک و متوجه شدند که مالزیایی هستیم، خواستند که با ما عکس بگیرند. در بخشی از گزارش سفر این زوج مالزیایی به ایران آمده است: ایرانیان نوشیدنی هایی به ما دادند. آنها با دعوت ما به یک مراسم جشن تولد، بخشی از فرهنگ میهمان نوازی و بخشندگی ایرانیان را به نمایش گذاشتند.این دو زوج مالزیایی در سفر 146 روزه خود از برخی نقاط بسیار خطرناک جهان عبور کردند که بسیاری از موتورسوران خواستار تجربه آن هستند.

این دو در این سفر در چند کشور بسیاری از شب ها را کنار خیابان و در جایگاه های پمپ بنزین به صبح آورده اند و به رغم محدودیت مالی سفر پرخاطره ای را برای خود رقم زدند. این زوج مالزیایی، سفر خود را با هدف رسیدن به انگلستان در تاریخ 31 آگوست (نهم شهریور) همزمان با شصتمین سال استقلال کشورشان از انگلیس در سال 1957 آغاز کردند. آنها که مراسم ازدواج خود را روز 30 ماه مارس سال جاری (10 فروردین) بسیار ساده در ایالت سلانگور برگزار کردند، مدت کوتاهی پس از آن راهی سفری شدند که 146 روز از روزهای نخستین زندگی آنها را ثبت کرد.
علاوه بر ایران، کشورهای تایلند، پاکستان، هند، و بخش هایی از اروپا از جمله نقاطی بود که این زوج مالزیایی از آنجا عبور کردند. 'دانیا لطیف' گفت به رغم حفظ حجاب خود در طول سفر، اسلام هراسی را در کشورهایی که از آن دیدن کرده تجربه نکرده است.