به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۲۳ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۱۳۶۷۲۳
همایش جوانان و تعالی ایران؛ پیگیر وعده‌های انتخاباتي خود هستیم

جهانگیری: گرفتار پیری مدیران هستیم

گروه سياسي: معاون اول رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور پیگیر وعده‌های خود در طول دوران انتخابات به مردم، زنان و جوانان است تا حتما محقق شود.
جهانگیری: گرفتار پیری مدیران هستیم
مدیران ارشد نظام باید جوانان راباور داشته باشند اسحاق جهانگیری در نخستین همایش جوانان توسعه و تعالی ایران که در کتابخانه ملی برگزار شد با اشاره به اینکه ستادهای انتخاباتی نقش آگاهی‌بخشی به مردم کشور را در زمان انتخابات داشتند، گفت: یکی از دستاوردهای بی‌بدلیل انتخابات امید و افزایش آن بود که ارتقا پیدا کرد.
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: درک درست از جایگاه و نقش جوانان در نظام جامعه به برداشت ما از آنان بازمی‌گردد، ما جوانان را فرصت می‌دانیم و یا تهدید؟ بعضی‌ها دنبال این هستند که جوانی به سرعت تمام شود و دوران میانسالی بیاید تا تصمیمات محتاطانه‌تر اتخاذ شود. اما عده‌ای دیگری هم هستند که می‌خواهند از فرصت جوانی استفاده کنند. جهانگیری با تاکید براینکه جامعه جوانی داریم، گفت: وجود جوانان باعث می‌شود که تصمیمات به طرق دیگری گرفته شود، حضور جوانان منجر می‌شود که تصمیمات نوگرایی اتخاذ شود.
 
وی ادامه داد: وقتی یک مسئولی می‌گوید چرا نگران شادی و نشاط و مردم هستید؟ باید بگوییم  جامعه ما جوان است و نیاز به شادی دارد. عده‌ای جلوی ورود زنان به استادیوم را گرفتند. فکر کردید کار خوبی انجام دادید؟ حضور زنان در ورزشگاه‌ها یک خواسته است. جامعه جوان شغل می‌خواهد، می‌خواهد نقدش به گوش مسئولان برسد، می‌خواهد دسترسی آزاد به اطلاعات داشته باشد. جامعه‌ جوان به دنبال نوگرایی است. وی با اشاره به اینکه بسیاری از ائمه ما در جوانی برگزیده شدند، ادامه داد: حضرت علی فرمود جوانان را در زمان خود ببینید، انقلاب اسلامی حاصل جوانان است. مهم‌ترین گره‌های انقلاب اسلامی به دست جوانان باز شد، موتور اصلاحات جوانان بودند.
 
وی با اشاره به شرایط انتخابات در سالهای 92, 94 و 96 تصریح کرد: سرنوشت انتخابات را جوانان تعیین کردند، سال 92 که آقای هاشمی به اجبار از گردونه انتخابات خارج شد، این جوانان بودند که در فضای ناامید کننده ایستادند. سال 96 وقتی در استادیوم کنار آقای روحانی بودم، به او گفتم این موج کشور را متحول می‌کند. یادم هست دو روز مانده به انتخابات به جای آقای روحانی به دو شهر یاسوج و رشت رفتم ، یاد دارم گفتم که 10 صبح کسی نمی‌آید اما به جرأت می‌توانم بگویم ده‌ها هزار نفر آمدند و اغلب هم جوانان بودند. جوانان در انقلاب اسلامی نقش بی بدلیل و سازنده‌ای دارند.
 
مدیران ارشد نظام باید جوانان را باور داشته باشند
رئیس کتابخانه ملی در همایش جوانان و تعالی گفت: امام  راحل باور عمیقی به جوانان داشت که باید در مدیران ارشد نظام وجود داشته باشد در غیر این صورت نمی‌توانیم از ظرفیت‌ها استفاده کنیم. اشرف بروجردی در نخستین همایش جوانان و توسعه و تعالی ایران با بیان اینکه جایگاه و نقش جوانان در توسعه و تعالی ایران اسلامی بی بدلیل است، گفت: شاهد بودیم در دوران مختلف بعداز انقلاب  جوانان حضور داشته‌اند. جوانان نقش سازنده‌ای در در عرصه‌های مختلف دارند. خلاقیت، پویایی و انرژی که در جوانان وجود دارد،‌ منشاء رشد و شکوفایی کشور می‌شود.
وی اضافه کرد: در وهله نخست این دولت است که باید از انرژی جوانان استفاده کند و سپس این خود جوانان هستند که باید ورود کنند. ما نباید منتظر کسی باشیم که کشور را آباد کند. خودمان باید دست به کار شویم.
رئیس ستاد زنان روحانی در انتخابات با اشاره به حدیثی از پیامبر عنوان کرد: حضرت محمد(ص) فرمودند دوست دارم جوانان را در راه کسب علم و دانش و یا کار و فعالیت ببینیم وظیفه ما است که شرایط را فراهم کنیم. بروجردی خاطرنشان کرد: دولت و جوانان مصداق جمله قرآنی «وای بر کم فروشان» هستند، چرا این جمله را می‌گویم چون اگر دولت شرایط را برای جوان‌هایی که به میدان آمده‌اند آماده نکند، مصداق همین جمله هستند. وی با بیان اینکه دغدغه اش جوانان است گفت: من در دوران جوانی شرایط سختی را پشت سر گذاشتم و دلم می‌خواهد جوانان بدانند که آرامش امروز از کجا نشأت گرفته است.
او تصریح کرد: برخی جوانان می‌گویند دولت برای ما چه کرده، باید بپرسیم ما برای دولت چه کردیم؟ این یک رابطه دو طرفه است و امیدوارم شرایطی فراهم شود که جوانان در عرصه‌های مختلف ایفای نقش کنند.
نخستین همایش جوانان و تعالی ایران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور آغاز شد. اشرف بروجردی رییس کتابخانه ملی، حسین هاشمی استاندار تهران، مرتضی بانک مشاور اقتصادی رئیس جمهور، و شماری از جوانان کشور  از حاضران در این مراسم هستند.
 
گرفتار پیری مدیران هستیم
معاون اول رئیس جمهور  با اشاره به نقش جوانان گفت: در دوره اخیر کاری که جوانان در حوزه علم و فناوری و راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان کردند، قابل توجه است و کار برخی از این شرکت‌ها از صفر شروع شد و اکنون ارزش آن یک و نیم میلیارد است و همچنین برخی شرکت‌ها در زیرزمین و بدون حمایت‌ها و آقازادگی‌ها کار خود را شروع کردند و امروز به ارزش ۱۵۰ میلیارد رسیدند. جهانگیری با بیان اینکه مسائلی که مسئولان و مردم را آزار می‌دهد با اتکا به جوانان قابل حل است، بیان کرد: به جهت سیاست‌گذاری برای جوانان عقب هستیم و متاسفانه مدیریت کشور تا حدی مسن شده است و شکاف نسلی در مدیریت زیاد شده و تا حدودی گرفتار پیری هستیم. وی با بیان اینکه از جمله راهکارهایی که به آن اشاره می‌شود این است که پیرترها کنار روند و جوانان جایگزین شوند، گفت: همه دغدغه‌ای که در این زمینه مطرح می‌شود برای پیشرفت کشور است که البته باید این مساله ترکیبی از جوانان و باتجربه‌ترها باشد و برای حل این مساله به یک راهبرد نمی‌توان اکتفا کرد. بدنه مدیریتی کشور باید اصلاح شود.
 
جوانان باید به مدیریت کشور اضافه شوند
معاون اول رئیس جمهور گفت: در جلسه شورای عالی اداری تصمیم گرفته شد که سن مدیریت کشور در دوره کوتاه هشت سال کم شود. از این رو باید مدیران جوان در همه سطوح به مدیریت کشور اضافه شوند و همچنین مقرر شد سهم زنان از مدیریت کشور به ۳۰ درصد افزایش یابد که این موارد مصوب و ابلاغ شده است.  جهانگیری به تاکید رئیس‌جمهور برای پیگیری این موضوع اشاره کرد وگفت: به مدیران، مسئولان و وزرا تاکید شده است دو معاون زیر ۴۵ سال داشته باشند و پیگیر این مسئله برای عملیاتی شدن هستیم.
وی در ادامه با اشاره به مطالبات و نقدها گفت: وقتی به ما نقد می‌شود و مطالبات را تکرار می‌کنند، ما نباید ناراحت شویم بلکه این به دولت کمک می‌کند که کارش را جلو ببرد و رئیس‌جمهور و دولت مسئولیت دارند وعده‌هایی که به ملت داده شده را محقق کنند و باید بحث جنسیتی و قومیتی کنار روند و جوانان به صورت شایسته وارد نهادها شوند و با توجه به زمینه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان باید زمینه‌ای فراهم شود تا جوانان بتوانند در این عرصه‌ها حضور یابند.
معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به فعالیت‌های سیاسی جوانان گفت: یکی از معضلاتی که وجود دارد این است که جوانانی که فعالیت سیاسی دارند، بیشتر پشت درها می‌مانند و این خوب نیست ، آنها فعالان صحنه سیاسی هستند که کمک کننده تغییر مدیریت و استقرار دولت‌ها هستند اما شنیده می‌شود که برخی سعی می‌کنند از فعالیت‌های آنها ممانعت کنند و این نگران‌کننده است که برخی جوانان ستادهای آقای روحانی با مشکلاتی مواجه شدند که باید این مسئله مورد پیگیری قرار گیرد.

توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۶/۲۳ ۱۷:۱۲
شک نکنید انتخاب مدیران و معاونان جوان و زنان میتواند برا موفقیت اصلاح طلبان در 98 و 1400 بیشتر موثر باشد البته مدیران متخصص سالم و قاطع و وفادار به اسلام و اصلاحات (355456)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۶/۲۳ ۱۷:۱۶
آموزش آموزه‌های اخلاقی شاهنامه
کی انشاا...شهر توس زادگاه و ارامگاه حکیم سخن ثبت جهانی در یونسکو میشه؟؟!! (355457)