به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۲۵ ساعت ۰۶:۱۱
کد مطلب : ۱۳۶۷۶۹
شورای امنیت آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرد

آمادگی واشنگتن برای پاسخ نظامی به کره شمالی

گروه بين‌الملل: شورای امنیت سازمان ملل متحد آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرد.
آمادگی واشنگتن برای پاسخ نظامی به کره شمالی
شورای امنیت سازمان مللشورای امنیت سازمان ملل متحد شلیک یک موشک بالستیک توسط کره شمالی را اقدامی تحریک‌آمیز خواند و آن را محکوم کرد. همچنین یک منبع دیپلماتیک سازمان ملل اعلام کرد که شورای امنیت به درخواست آمریکا و ژاپن درباره آزمایش موشکی جدید کره شمالی نشست برگزار خواهد کرد.
 
در همين حال، رئیس جمهور آمریکا ضمن محکوم کردن آزمایش موشکی اخیر کره شمالی گفت: گزینه ما برای مقابله با تهدید کره شمالی موثر و کوبنده خواهد بود. دونالد ترامپ، در جمع پرسنل نیروی هوایی این کشور با محکوم کردن آزمایش موشکی اخیر کره شمالی اظهار داشت: گزینه آمریکا برای مقابله با تهدید کره شمالی موثر و شدید خواهد بود. وی با تاکید بر اینکه واشنگتن آماده پاسخ نظامی به این اقدام است، گفت: گزینه های ما برای مقابله با این تهدید، موثر و کوبنده خواهد بود.

کیم جونگ اون: هدف دستیابی به توازن قوای واقعی با آمریکاست!
حاكم رژيم كمونيستي و استبدادي کره شمالی هدف نهایی این کشور را ایجاد «توازن قوای واقعی» با آمریکا دانست. به گزارش رویترز، کیم جونگ اون، هدف نهایی این کشور از آزمایش های موشکی را ایجاد «توازن قوای واقعی» با آمریکا عنوان کرد. وی تاکید کرد که هدف نهایی ما رسیدن به نقطه ای است که آمریکا جرأت صحبت کردن درباره گزینه های نظامی علیه کره شمالی را نداشته باشد. رهبر کره شمالی در ادامه بر ضرورت ادامه برنامه های نظامی این کشور در راستای تقویت توان کیفی پیونگ یانگ برای پاسخ به حمله اتمی آمریکا تأکید کرد و گفت:باید به شوونیست ها نشان بدهیم چگونه کشور ما با وجود تحریمهای بی وقفه می تواند قدرت هسته ای خود را کامل کند.
ارتش کره جنوبی صبح روز جمعه به وقت محلی کره شمالی اعلام کرد که یک موشک را از منطقه سونان در پایتخت کره شمالی به سوی شرق شلیک کرده است. این موشک با عبور از فراز جزیره هکایدو مسافت ۳۷۰۰ کیلومتری را طی کرده و بیشترین ارتفاع آن ۷۷۰ کیلومتر بوده است. خبرگزاری کره جنوبی(یونهاپ) از مقامات کره جنوبی خواست که نشست فوق العاده امنیت ملی به دنبال آزمایش موشکی جدید کره شمالی برگزار کنند. تلویزیون ژاپن نیز درباره آزمایش موشکی جدید کره شمالی هشدار داد و از ساکنان استان های شمال شرقی خواست که به پناهگاهها بروند و احتیاطات لازم را به عمل آورند. شورای امنیت سازمان ملل متحد ساعاتی پیش شلیک یک فروند موشک بالستیک توسط کره شمالی را اقدامی تحریک‌آمیز خواند و آن را محکوم کرد.

پوتین و مکرون آزمایش موشکی کره شمالی را «قاطعانه» محکوم کردند
 کاخ کرملین روز جمعه پس از تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه با «امانوئل مکرون» همتای فرانسوی وی با صدور یک بیانیه نوشت: دو طرف توافق دارند که بحران شبه جزیره کره باید تنها از طریق سیاست، دیپلماسی و احیای مذاکرات مستقیم حل و فصل شود.
 در این بیانیه آمده است: رهبران دو کشور هم‌عقیده‌اند که افزایش تنش‌ها در منطقه قابل پذیرش نیست.
بیانیه می‌افزاید که پوتین و مکرون آزمایش موشکی روز جمعه کره شمالی را «قاطعانه» محکوم می‌کنند و آن را اقدامی «تحریک‌آمیز» می‌دانند. بیانیه ادامه می‌دهد که در جریان تماس تلفنی سران دو کشور همچنین بر اهمیت پاسخ مناسب به اقدامات پیونگ یانگ از طریق سازمان ملل متحد تاکید شده است.
شورای امنیت این سازمان این هفته قطعنامه‌ای را تصویب کرده بود که در آن، صادرات نفت به کره شمالی محدود و واردات منسوجات از این کشور هم ممنوع اعلام شده بود. این کشور روز جمعه موشکی را آزمایش کرد که از حریم هوایی ژاپن عبور کرد و به اقیانوس آرام افتاد. این دومین موشک کره شمالی در هفته‌های گذشته است که از ژاپن عبور می‌کند و موجب وحشت ساکنان این کشور می‌شود. خبرگزاری رسمی کره شمالی به تازگی هم از ششمین آزمایش «موفقیت‌آمیز» بمب هسته ای این کشور خبر داده بود که به گفته این رسانه، قابلیت نصب بر روی موشک‌های قاره‌پیما را دارد. همزمانی این رویداد با نخستین آزمایشهای موشکی قاره پیمای کره شمالی، زنگ خطر را برای آمریکا و متحدانش به صدا درآورده است.