کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کانسپت رنو Symbioz در فرانکفورت

25 شهريور 1396 ساعت 12:02

گروه اقتصادی: کانسپت رنو Symbioz در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2017 رونمایی شد. این خودروی الکتریکی خارق‌العاده مانند یک اتاق ماژولار است که در ادامه با ویژگی‌های آن آشنا خواهیم شد.


 کانسپت رنو Symbioz در فرانکفورت رونمایی شد؛ یک اتاق ماژولار الکتریکی در جاده

شرکت خودروسازی فرانسوی رنو در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2017 علاوه بر معرفی رسمی هاچ بک مگان RS از یک کانسپت خارق‌العاده به نام Symbioz رونمایی کرد. این خودروی تمام الکتریکی از ایده بسیار جالبی برخوردار است و می‌تواند به عنوان یک اتاق ماژولار در خانه در نظر گرفته شود.
 
 کانسپت رنو Symbioz در فرانکفورت رونمایی شد؛ یک اتاق ماژولار الکتریکی در جاده

کانسپت رنو Symbioz از قابلیت ارتباط با خانه پشتیبانی می‌کند و دیدگاه این شرکت خودروسازی در مورد خودروهای 20 سال آینده را نشان می‌دهد. به این معنی که وسایل نقلیه می‌توانند به طور کامل با خانه‌ها، شهرها و زیرساخت‌های جاده ارتباط برقرار کند. در واقع این مدل مفهومی برای اولین بار در صنعت خودروسازی توانایی ارتباط و اتصال به خانه را دارد.معاون ارشد شرکت خودروسازی رنو فرانسه در مورد کانسپت رنو Symbioz می‌گوید: «روش استفاده ما از خودروها در حال تغییر است. امروزه خودروها بیشتر از یک وسیله نقلیه برای رفتن از مکانی به مکان دیگر هستند و تکنولوژی‌های جدید، خودروها را به فضایی تعاملی و شخصی بین خودرو و کاربر تبدیل کرده به گونه‌ای که این وسایل نقلیه از توانایی ارتباط با سایر خودروها، افراد، خانه‌ها و اشیا برخوردارند. ما پیش‌بینی می‌کنیم که تا سال 2030 میلادی، نحوه استفاده از انرژی‌های کارآمد، ارتباطات و رانندگی خودکار، زندگی و سفرهای ما را بهبود ببخشد.»
 
 کانسپت رنو Symbioz در فرانکفورت رونمایی شد؛ یک اتاق ماژولار الکتریکی در جاده

کانسپت رنو Symbioz دارای سقفی صاف و کوتاه، کابین بزرگ و جادار، چراغ‌های جلوی C شکل و چراغ‌های عقب LED است و یکی از بهترین مدل‌های مفهومی شرکت رنو پس از مدل Trezor محسوب می‌شود. رنو ترزور در سال گذشته در نمایشگاه خودرو پاریس معرفی شده بود. مهندسان رنو بر این باورند که خودروهای الکتریکی در آینده‌ای نه چندان دور یعنی تا سال 2030 میلادی جای خودروهای معمولی را خواهند گرفت.

مدل مفهومی رنو Symbioz از دو موتور الکتریکی به جای موتور درون سوز استفاده می‌کند که هر دو در محور عقب قرار گرفته‌اند و هر کدام از آن‌ها یکی از چرخ‌ها را به حرکت درمی‌آورند. باتری‌های 72 کیلووات ساعتی انرژی مورد نیاز خودرو را تامین می‌کنند. این باتری‌ها در کف خودرو قرار گرفته‌اند. موتورهای الکتریکی Symbioz در مجموع قدرت 670 اسب بخار و گشتاور 660 نیوتن متر را در اختیار قرار می‌دهند و با این میزان قدرت، کانسپت جدید رنو در مدت کمتر از 6 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
 
 کانسپت رنو Symbioz در فرانکفورت رونمایی شد؛ یک اتاق ماژولار الکتریکی در جاده

این مدل مفهومی تمام الکتریکی با یک بار شارژ کامل باتری‌ها مسافت بیش از 500 کیلومتری را طی می‌کند و 80 درصد باتری‌ها ظرف تنها 20 دقیقه از طریق شارژر بی سیم القایی شارژ می‌شود. همچنین این خودرو به اندازه‌ای هوشمند است که می‌تواند به صورت خودران نیز رانندگی کند. در این کانسپت، حالتی به نام Mind Off ارائه شده که با فعال کردن آن، کنترل خودرو به طور کامل از دست راننده خارج شده و به صورت خودران به مسیر خود ادامه می‌دهد.در زمان فعال شدن حالت Mind Off داشبورد به طور اتوماتیک جمع می‌شود و امکان چرخش صندلی‌های جلو به سمت مخالف برای استراحت، خواندن کتاب و صحبت با دیگر سرنشینان فراهم می‌شود. کامپیوتر خودرو هم با استفاده از سنسورهای فراوان به صورت خودکار سرنشینان را تشخیص داده و تنظیمات صندلی و سایر تنظیمات شخصی را با توجه به نیاز آن‌ها تغییر می‌دهد.
 
 کانسپت رنو Symbioz در فرانکفورت رونمایی شد؛ یک اتاق ماژولار الکتریکی در جاده

کانسپت رنو Symbioz فعلا قرار نیست به تولید برسد اما گفته می‌شود شرکت خودروسازی رنو تا اواخر سال جاری میلادی، یک خودروی الکتریکی خودران و متصل را بر اساس این مدل مفهومی به صورت آزمایشی تولید خواهد کرد تا بیان‌گر چشم انداز این برند فرانسوی تا سال 2023 میلادی باشد.


کد مطلب: 136799

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/136799/کانسپت-رنو-symbioz-فرانکفورت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir