به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۲۵ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب : ۱۳۶۸۴۰

دكتر از شکایتِ شاکیان خصوصی تبرئه شد

گروه سیاسی: قاضی سابق پرونده احمدی‌نژاد با تشریح جزئیاتی ناگفته از پرونده رئیس دولت‌های نهم و دهم می‌گوید در پرونده احمدی‌نژاد در ارتباط با شکایت شکات خصوصی حکم به رد شکایت‌ها صادر شده است.
به گزارش تسنیم، سیامک مدیرخراسانی در پاسخ به سئوالی در خصوص پرونده محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم و درباره احضار او پیش از پایان دولت گفته است: عقیده داشتم و دارم، با تخلفات افراد تا وقتی در رأس قدرت هستند باید برخورد شود. واقعاً با اعتقاد به اینکه باید به تخلفات افراد مسئول در زمان مسئولیت‌شان رسیدگی شود، آقای احمدی‌نژاد را احضار کردم. خودم هم می‌دانستم تبعات دارد و حتماً یک جنجالی به پا می‌شود.

رئیس سابق شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران (شعبه 6 فعلی) در این گفت‌وگو اضافه کرده که « هیچ تخلفی از ناحیه دادگاه در این پرونده نبود و تمام اقدامات ما قانونی بود. اظهارات شکات و دلایل را گرفته بودیم و بعد از اینکه همه این کارها را کردیم و دیوان عالی کشور اعلام کرد این جرایم عادی رئیس جمهور و در صلاحیت شعبه 76 است، وارد رسیدگی شدیم.»

مدیرخراسانی همچنین درباره شکایت‌های مطروحه در این پرونده و این گفته می‌شود برخی شکایت‌ها اصلاً ارتباطی به رئیس جمهور نداشت گفته است:« همه اینها را رد کردیم و برائت دادیم و اصلاً به ایشان ربطی نداشت. شکایت‌هایی که ماند، شکایت‌های اساسی و با مدرک بود. یک مورد مربوط به آسیب دیدن در حین سفر استانی آقای احمدی‌نژاد بود. یک مورد مربوط به کسی بود که گفته بود طرح کد رهگیری را من دادم و تیم ایشان برداشته است؛ دلیلی برای این موضوع وجود نداشت. ضمن اینکه بعید است یک رئیس جمهور بیاید برای یک کد رهگیری که نهایتاً 40 هزار تومان است، خودش را به دردسر بیاندازد.»

وی ادامه داده که «ما همه اینها را رد کردیم. چون اصلاً به ایشان ربطی ندارد. مثلاً یک نفر در کاشان شکایت کرده بود که سخنرانی رئیس جمهور توهین به منزلت مردم کاشان است. خُب همه اینها رد شد. شکایت‌هایی ماند که اساس داشت. مثل شکایت مجلس شورای اسلامی.» قاضی سابق پرونده احمدی‌نژاد افزوده است:«مجلس گفته بود رئیس جمهور در بحث بودجه، تشکیل وزارت و ورزش و جوانان و پول مترو که مجلس یک میلیارد دلار برای تهران و یک میلیارد دلار برای شهرستان‌ها مصوب کرده بود، در چارچوب قانون حرکت نکرده است.»

مدیرخراسانی در پاسخ به این سئوال که "بنابراین از مجموع شکایت‌هایی که از آقای احمدی‌نژاد شده بود، فقط شکایت کمیسیون اصل 90 باقی مانده است؟" گفته است:« تقریباً بله و شکایت کمیسیون اصل 90 باقی مانده است.» رئیس سابق شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران در این گفت‌وگوی مفصل که بزودی منتشر می‌شود، درباره خاطرات خود از ایام قضاوتش، پرونده بازداشتگاه کهریزک، پرونده محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور اسبق کشورمان، پرونده اختلاس از بیمه ایران و برخی موارد دیگر صحبت کرده است. بر اساس این گزارش، اخیراً نیز حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در نشست خبری اخیر خود در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره تشکیل پرونده جدید برای احمدی‌نژاد گفت: همان‌ظور که قبلاً هم گفتم اخیراً مطالبی رسیده که در دست بررسی و رسیدگی است اما پرونده کلاسه جدید تشکیل نمی‌شود.