به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۲۷ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۱۳۶۹۲۸

مرد موشکی، لقب ديكتاتور کره‌شمالی

گروه بین الملل: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه در توییتی کیم جونگ اون، ديكتاتور کره شمالی را 'مرد موشکی' نامید.
مرد موشکی، لقب ديكتاتور کره‌شمالی
به گزارش ایرنا، وی در حساب کاربری توییتر خود نوشت: شنبه شب با 'مون جائه این' رئیس جمهور کره جنوبی گفت و گو کردم. از وی پرسیدم مرد موشکی چطور است؟ صف های طولانی بنزین در کره شمالی (اشاره به تحریم ها) تشکیل می شود. خیلی بد است.

رئیس جمهوری کره جنوبی و رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت وگویی تلفنی در خصوص اعمال فشار بیشتر بر کره شمالی از طریق تحریم ها درپی آزمایش های موشکی و هسته ای پیونگ یانگ به توافق دست یافتند. مون و ترامپ همچنین تازه ترین آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم و توافق کردند که سئول وواشنگتن برای اجرای قطعنامه 2375 شورای امنیت سازمان ملل در مورد پیونگ یانگ با جامعه جهانی همکاری کنند.

شورای امنیت سازمان ملل هفته گذشته به منظورهدف قرار دادن بخش سوخت، نفت و نساجی کره شمالی، این قطعنامه را علیه پیونگ یانگ تصویب کرد.مکالمه تلفنی سران آمریکا و کره جنوبی در حالی انجام شد که کره شمالی روز جمعه یک موشک را از منطقه ای در پایتخت خود بر فراز ژاپن شلیک کرد. این موشک حدود سه هزار و 700 کیلومتر پرواز کرد و به حداکثر ارتفاع 770 کیلومتر رسید. در همین حال، زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان خواستار پاسخ جامعه جهانی به اقدام کره شمالی به صورت موضع گیری مشخص، اعمال تحریم ها و در نظر گرفتن گزینه های دیپلماتیک شد. این دیپلمات ارشد آلمانی گفت که راهکار مناسب برای این مساله بدون همکاری مشترک آمریکا، روسیه و چین به دست نمی آید.