به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۳۰ ساعت ۱۹:۵۴
کد مطلب : ۱۳۷۱۴۵

قرارداد یک میلیارد دلاری گوگل و HTC

گروه فناوري: گوگل تصمیم دارد طی یک قرارداد 1.1 میلیارد دلاری بخش موبایل شرکت اچ‌تی‌سی را خریداری کند.
 
طبق گزارش‌های منتشر شده، توافق بین گوگل و اچ‌تی‌سی به‌صورت رسمی امضا شده است که البته با آنچه که در گذشته تصور می‌کردیم تفاوت دارد. قرار است گوگل طی یک قرارداد 1.1 میلیارد دلاری بخش موبایل شرکت اچ‌تی‌سی را خریداری کند. گفته می شود این قرارداد اوایل سال 2018 اجرایی خواهد شد.
اچ‌تی‌سی سالهاست که با گوگل همکاری می‌کند و البته در چند سال اخیر دستگاه‌های موبایلی با دیزاین فوق العاده را تولید کرده است. «ریک اوسترلو» معاون ارشد بخش سخت‌افزاری گوگل در اینباره می‌گوید: «حقیقتا از این توافق بسیار خرسند و هیجان زده هستیم و لحظه شماری می‌کنیم تا هرچه سریع‌تر پذیرای تیم قدرتمند اچ‌تی‌سی در گوگل باشیم تا  بتوانیم در آینده محصولاتی نوآورانه و بی‌نظیر را به طرفداران عرضه کنیم.

علیرغم این توافق، در کنفرانس خبری گفته شد که شرکت اچ‌تی‌سی فعالیت بر روی اسمارت‌فون‌های خود را ادامه می‌دهد و شرکت اعلام کرده که قصد دارد پرچمدار جدید خود را در ماه‌های آینده معرفی کند. «وانگ» مدیرعامل شرکت اچ‌تی‌سی می‌گوید: «این توافق یک قدم طلایی در مسیر توسعه همکاری‌های بین دو شرکت بود. با این توافق گوگل می‌تواند تولید سخت‌افزارهای خود را با قدرت و تنوع بیشتری ادامه دهد و از طرف دیگر به اچ‌تی‌سی امکان تولید و عرضه اسمارت‌فون‌های باکیفیت و هدست‌های واقعیت مجازی Vive را خواهد داشت.»

این اولین باری نیست که گوگل اقدام به خرید بخش سخت‌افزاری شرکت‌های بزرگ می‌کند. 6 سال پیش گوگل با مبلغ 12.5 میلیارد دلار بخش موبایل شرکت موتورلا را خریداری کرد. با اینکه این خرید و همکاری دو شرکت موجب معرفی اسمارت‌فون موتو ایکس شد، اما گوگل این همکاری را ناموفق خواند و در سال 2014 امتیاز موتورولا را به‌فروش رساند.

به‌نظر می‌رسد اینبار گوگل در بخش سخت‌افزار و تولید اسمارت‌فون‌های قدرتمند بسیار جدی است. گوگل و اچ‌تی‌سی از سال‌های گذشته با یکدیگر همکاری داشته‌اند. این دو شرکت در تولید نکسوس 1، تبلت نکسوس 9 و گوشی‌های پیکسل که سال گذشته معرفی شدند، همکاری‌های قابل توجهی داشته‌اند. با به‌خدمت گرفتن تیم قدرتمند اچ‌تی‌سی توسط گوگل، این شرکت می‌تواند با قدرت و اطمینان بیشتری به رقابت با اسمارت‌فون‌های شرکت‌هایی از جمله سامسونگ و ال‌جی برود./ آی تی ایران