به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۳۱ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۱۳۷۱۵۰

پرونده احمدی‌‌نژاد همچنان در دادسرا

گروه سياسي: دادستان کل کشور با اشاره به گزارش‌های واصله در خصوص پرونده محمود احمدی‌نژاد، گفت: پرونده وی به دادسرا ارجاع و در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری ضمن بیان اینکه بخشی از مدارک و مستندات بانکی و شرکت نفت بابک زنجانی متهم اول نفتی موجود است، گفت: میزان کل اموال و دارایی متهم که با آن کارکرده و سودآوری داشته است مشخص نیست اما آنچه اهمیت دارد اینکه دارایی وی باید برگردانده شود که متأسفانه تاکنون همکاری لازم را نداشته است. وی به آخرین وضعیت پرونده محمود خاوری رئیس اسبق بانک ملی ایران که چند سال گذشته با حیف‌ومیل بیت‌المال به کشور کانادا گریخته است نیز اشاره داشت و افزود: دادگاه ازنظر قانونی برای متهمانی که احضاریه صادرشده ولی فرد در دادگاه حضور پیدا نمی‌کنند به‌صورت غیابی حکم صادر می‌کند و متهم نیز می‌تواند از حق قانونی خود استفاده و نسبت به‌حکم صادره اعتراض و واخواهی کند و آن اعتراض نیز مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

دادستان کل کشور در خصوص وضعیت پرونده حمید بقایی معاون رئیس‌جمهور سابق نیز گفت: این پرونده در مرحله دادسرا و تحقیقات قرار دارد و در حال تکمیل شدن است و در مورد پرونده محمود احمدی‌نژاد نیز یک سری گزارش‌هایی دریافت و به دادسرا ارجاع شد که در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. منتظری اشاره‌ای نیز به پرونده حقوق‌های نجومی برخی مدیران داشت و افزود: در بررسی این موضوع باید گفت به یکسری از موارد رسیدگی و مبالغ دریافتی مسترد شد اما ازنظر دادسرا جرمی منظور نشده است چون اموال برگشته است و تعدادی نیز در دادسرا در حال رسیدگی و بررسی قرار دارد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبنی بر  تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در رسیدگی به وضعیت قاچاق کالا و ارز در کشور و آخرین اقدامات دادستانی کل کشور در این راستا اظهار داشت: دادستانی مسئولیت اجرایی در این خصوص ندارد ولی اداره کلی در راستای پیگیری مسائل قاچاق کالا و ارز در دادستانی فعال‌شده است. دادستان کل کشور ضمن بیان اینکه با همکاری سازمان گمرک اقدامات قابل‌توجهی در راستای مبارزه با قاچاق کالا انجام‌شده است، تصریح کرد: باید نقش دستگاه‌های اجرایی و مسئول در مبارزه با قاچاق کالا و ارز پررنگ و جلوی این معضل در کشور گرفته شود.