به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۰۴ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۱۳۷۳۸۰
با یک دوربین خارق‌العاده؛

گلکسیS9 آیفونX را شکست مي‌دهد؟

گروه فناوری: سامسونگ یک حسگر دوربین جدید ساخته که باعث می‌شود دوربین گلکسی S9 شگفت انگیزتر شود، اما آیا ویژگی جدید برای برتری بر آیفون X کافی خواهد بود؟
به گزارش ایسنا و به نقل از تک تایمز، نبرد فعلی در صنعت گوشی‌های هوشمند بین سامسونگ نوت 8 و آیفون X است، اما یک گزارش می‌گوید سامسونگ در حال کار بر روی گلکسی S9 است تا آن را به عنوان پرچمدار جدید و با قابلیت رقابت بیشتر با پرچمدار اپل معرفی کند.دوربین‌های گوشی‌های هوشمند گلکسی سامسونگ مدتهاست یکی از نقاط قوت در زمینه فروش آن هستند و این روند احتمالا با گلکسی S9 تغییر نخواهد کرد.
طبق گزارش "ETNews"، سامسونگ یک حسگر دوربین جدید را ساخته که می‌تواند فیلم‌ها را تا 1000 فریم در ثانیه ضبط کند، در حالی که آیفون X  قابلیت ضبط فیلم با 240 فریم بر ثانیه را دارد.این حسگر برای تولید انبوه در ماه نوامبر برنامه‌ریزی شده است که آن را برای عرضه همراه گلکسی S9 در ماه مارس یا آوریل 2018 آماده خواهد کرد.
قابلیت ضبط با 1000 فریم در ثانیه به این معنی است که دوربین گلکسی S9 قادر به گرفتن ویدیوهای بسیار دقیق و با جزئیات است و راه‌های جدیدی را برای کاربران برای تنظیم و ادیت فیلم‌هایشان فراهم می‌کند. این حسگر همچنین اجازه می‌دهد که دوربین گلکسی S9 ویدیوهای حرکت آهسته (slow motion) را تا 40 برابر بهتر تصویربرداری کند.حسگر جدید دوربین، با این حال برای اولین بار در گلکسیS9 تعبیه نمی‌شود، بلکه محصول شرکت رقیب، یعنی سونی و در مدل "Xperia XZ1" نیز وجود دارد. این گوشی هوشمند دارای یکی از بهترین دوربین‌های موجود در بازار شناخته می‌شود.
سنسور طراحی شده توسط سامسونگ دارای یک طراحی سه لایه با پردازش منطقی و حافظه روی تراشه است. با توجه به حافظه‌ای که در تراشه ساخته شده است، حسگر قادر خواهد بود قبل از اینکه فیلم توسط برنامه دوربین گلکسی S9 ذخیره شود، آن را با سرعت بالا به صورت در جا ذخیره کند. این بدان معناست که ضبط ویدیوی حرکت آهسته به تنها چند ثانیه محدود می‌شود.

صبر برای عرضه گلکسی S9 یا خرید گلکسی نوت 8؟
حسگر دوربین جدید سامسونگ، بازار گلکسی S9 را به خوبی تامین خواهد کرد، اما با ضبط ویدئوی حرکت آهسته، این ویژگی ممکن است به تنهایی و به اندازه کافی برای ایستادن در برابر آیفون X  کافی نباشد.احتمالا دوربین ارتقا یافته تنها ویژگی جدید در مورد گلکسی S9 نخواهد بود، هرچند که قبلا گزارش شده است که اندازه و کیفیت صفحه نمایش همانند گلکسی S8 خواهد بود.برای آن دسته از طرفداران سامسونگ که نمی‌توانند چند ماه صبر کنند تا یک گوشی هوشمند جدید خریداری کنند، گلکسی نوت 8 در دسترس است.برای کسانی هم که در مورد آزار دهنده بودن دکمه Bixby نگران بودند، سامسونگ خوشبختانه روشی را برای غیرفعال کردن آن در اختیار کاربران گذاشته است.
برچسب ها: سامسونگ آیفون